بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

چرا داشتن انضباط و برنامه روتین روزانه در معامله گری ضروری است؟

انضباطبرای اینکه یک معامله‌گر حرفه‌ای فارکس شوید نیاز به سالها کار سخت و با تعهد و انضباط دارید. باید در زندگی روزانه خود روشها  و معیارهایی در نظر بگیرید که مسئولیت ها و وظایف شما را ساده کند.

 برای این کار رویه یا برنامه روزانه‌ای در پیش بگیرید تا مطمئن شوید با بازار فارکس در ارتباط تنگاتنگ هستید. ممکن است مجبور شوید علاوه بر کنترل حسابتان، کارهای دیگری نیز انجام دهید. مثلاً نمودار معاملات را به صورت منظم تحت نظر داشته باشید.

 یک تحقیق جدید توسط «کامپیر فارکس بروکرز» نشان می‌دهد گردش مالی روزانه بازار فارکس در سال ۲۰۱۹ معادل  ۶.۶ تریلیون دلار بوده و ارزش کل معاملات صنعت فارکس در کل سال ۲۰۱۹ به ۲.۴ هزار تریلیون دلار رسیده است. این یعنی  مطابق نظر برخی از بزرگترین نهادهای ناظر بر فارکس مانند ASIC CFTC CYSEC FCA  و NFA بازار فارکس بزرگترین بازار مالی جهان بوده و ارزش آن حتی از مجموع ارزش بازارهای سهام تمام دنیا نیز بیشتر است.

 از مطلب فوق که بگذریم اجازه دهید نگاهی سریع به دلایلی بیندازیم که چرا شما برای معاملات روزانه خود در فارکس نیاز به انضباط و برنامه روزانه روتین دارید.

  1.  شکار فرصت‌ها

 با توجه به این که معاملات فارکس در طول شبانه روز ادامه دارد، معامله گران فارکس ممکن است با نگاه کردن مداوم به بازار، خود را در معرض فرسودگی قرار دهند. برای همین بسیاری از آن‌ها از تقویم‌های اقتصادی استفاده می‌کنند و بر مبنای انتشار داده‌ها قضاوت کرده و تصمیم‌گیری می‌کنند.

داشتن برنامه منظم روزانه به درک حرکات بازار در طول ساعات مختلف کمک کرده و این به معامله گر کمک می‌کند به شکار فرصت‌ها اقدام کرده و آنها را به سادگی از دست ندهد.

بیشتر بخوانید: چگونه در ۷ گام یک برنامه معاملاتی بسازیم؟

البته واضح است که هیچکس تمام شب را بیدار نمی‌ماند تا ۲۴ ساعته بازار را مشاهده و رصد کند، اما داشتن انضباط و برنامه ریزی روتین روزانه به این معنی است که معامله‌گر می تواند شانس بهتری برای سود، در یک برنامه کاری قابل اجرا، واقعی و دست‌یافتنی داشته باشد.

زمان معاملات بین‌المللی فارکس به چهار منطقه زمانی لندن، نیویورک، سیدنی و توکیو تقسیم می شود. بهترین زمان بستگی به جفت ارزی دارد که شما علاقه به معامله در آن دارید و همینطور همپوشانی زمان معاملاتی بین چهار منطقه زمانی که به آن اشاره شد.

  1. شناسایی تارگت های روزانه و هفتگی

چرا داشتن انضباط و برنامه روتین روزانه در معامله گری ضروری است؟اگر فکر می‌کنید که فقط با زل زدن به چندین مانیتور در طول روز می‌توانید سرمایه گذاری مناسب کرده و سود کسب کنید، در اشتباه هستید، شما فقط به سلامتی‌تان آسیب می‌زنید. روش صحیح این است که یادداشت‌برداری کنید و یک برنامه منظم روزانه ایجاد کنید تا بتوانید بدون وقفه و با دل و جان به معامله بپردازید.

داشتن برنامه به شما کمک می کند تا روند روزانه، هفتگی و ماهانه قیمتها را درک کنید. تعیین هدف و نتیجه واقع‌گرایانه بسیار مهم است. زیرا به شما کمک می کند تا عملکرد خود را بهتر بفهمید و بسنجید. داشتن هدف به شما انگیزه می دهد تا بدون کوتاه آمدن از برنامه‌هایتان به معامله بپردازید. در اینجا مثال‌هایی از اهداف مناسب فهرست شده است: (Goal = هدف)

  • اهداف «فرآیند محور» از اهداف نتیجه محور بهتر هستند زیرا باعث می‌شود چهارچوب ذهنی درست خود را حفظ کنید
  • مدیریت ریسک بسیار مهم است یک استراتژی دفاعی همیشه باعث حفظ سرمایه می شود قانون ۲ درصد یک قانون رایج بین معامله گران است که به این مفهوم است که فقط روی ۲ درصد از سرمایه‌تان می‌توانید در هر معامله ریسک کنید
  • حفظ سلامت ذهنی و جسمی از جمله اهداف مهمی هستند که باعث می‌شود عملکرد خود را در سطح بالایی نگه دارید
  • اهداف سود محور و تحقق سود باعث رضایت در شما می شود و این کاملاً منطقی است. اگر این ماه سود کرده اید، خوب حالا می توانید ریلکس کنید
  1. یادگیری و مهارت در کار

چرا داشتن انضباط و برنامه روتین روزانه در معامله گری ضروری است؟داشتن برنامه روزانه و ثابت باعث بهبود مهارت‌ها، قضاوت و درک شما از بازارهای فارکس می‌شود تا به تدریج موارد زیر را یاد بگیرید:

  • بهترین نقطه ورود و خروج
  • معامله با کارگزاری های خوشنام و پلتفرم‌های خوب معامله گری
  • یافتن زمان سرمایه گذاری مناسب و ایجاد استراتژی مناسب
  • محاسبه سود مورد انتظار برای اطمینان از درست بودن سیستم معاملاتی
  • تفکیک کردن پول مورد استفاده در معاملات از منابعی که برای زندگی به آن نیاز دارید
  • تحلیل های هفتگی و مقایسه گزارش عملکرد گذشته با عملکرد فعلی
  • ابزارهای معمول فارکس مانند معاملات Spot، Forward، فیوچر، سوآپ و آپشن
  • نرخ ها و جفت ارزهای فارکس مانند USD/JPY, EUR/USD, GBP/USD, AUD/USD, USD/CAD
  • لات‌های فارکس (واحد حجم در معاملات فارکس) مانند میکرو، مینی و استاندارد که هر میکرو لات معادل هزار واحد از یک ارز، مینی لات معادل ده هزار واحد و لات استاندارد صدهزار واحد می‌باشد
  1. نظارت منظم بازارها

با یک برنامه روزانه منظم و با انضباط شما قادر خواهید بود بازار را بطور مرتب رصد کنید که این باعث درک شما از عوامل کلیدی اقتصادی می‌شود. همچنین می‌توانید استراتژی‌هایی بسازید که در روندها سود کرده و از موقعیت های آسیب پذیر در امان بمانید.

شما در بازار فارکس با سیگنال های مختلفی برخورد خواهید کرد که در واقع همان پیشنهاد ورود در بهترین زمان به یک جفت ارز با یک قیمت خاص هستند. همچنین معامله‌گران معمولاً ارز کشور خودشان را هم زیر نظر دارند تا بتوانند بودجه ماهانه خودشان را تنظیم و هزینه هایشان را مدیریت کنند.

  1. مطالعه روندها برای کسب بینش

 روندها در فارکس می‌توانند از صعودی تا نزولی و از کوتاه مدت تا بلند مدت و حتی خنثی متفاوت باشند. روندها نشان‌دهنده تمایل قیمت‌ها به حرکت در یک جهت خاص در طول یک دوره زمانی هستند. موفقیت شما به عنوان یک معامله‌گر بستگی کامل به شناسایی روندها، درک آن ها و عمل بر اساس آنها دارد.

بیشتر بخوانید: ۹ اصل که باید هر معامله گر برای سودآوری رعایت کند

 با برنامه منظم روزانه شما به تدریج به فهم کامل مراحل مختلف این روندها دست پیدا می‌کنید.

نتیجه گیری

 معاملات فارکس بسیار گسترده و به نوبه خود یک دانش کامل محسوب می شود. خلاصه کردن فارکس و نحوه کار آن در چند جمله، تلاشی بیهوده‌ است، زیرا فارکس نیاز به تعهد فوق‌العاده و پافشاری بر بهترین استراتژی‌ها تا حصول نتیجه نهایی دارد. البته از طریق انضباط و پایبندی به یک برنامه منظم روزانه بالاخره موفق به گشودن راز و رمز آن و کسب دانش مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک معامله گر حرفه ای فارکس خواهید شد.

 منبع:newtraderu

 

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟