مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

چرا روز دوشنبه باید منتظر یک بریک اوت بزرگ برای USD/JPY باشیم؟

چرا روز دوشنبه باید منتظر یک بریک اوت بزرگ برای USD/JPY باشیم؟

سال ۲۰۲۰ به اندازه کافی آشفته بود که ناگهان شینزو آبه، نخست وزیر باسابقه ژاپن نیز به خاطر مشکلات سلامتی، در ۲۸ اوت به طور غیرمنتظره‌ای استعفا داد. البته همانطور که احتمالا می‌دانید وی تا زمان انتخاب جایگزین ازسوی حزب حاکم لیبرال دموکرات در سمت خود باقی خواهد ماند.

در روز دوشنبه ۱۴ سپتامبر حزب لیبرال دموکرات، انتخابات خود را برای جانشینی آبه برگزار خواهد کرد. اگرچه آبه از معرفی پیشنهاد خود به عنوان جانشین ترجیحی امتناع ورزید؛ اما یوشیهیده سوگا، وزیر ارشد کابینه گزینه اصلی است و گفته می‌شود حمایت حزب را نیز با خود دارد. وزیر دفاع پیشین، شیجیرو ایشیلا و وزیر خارجه پیشین، فومیو کیشیدا از دیگر رقبای سوگا در انتخابات پیش رو خواهند بود. برنده این انتخابات مابقی دوره نخست وزیر آبه تا سپتامبر ۲۰۲۱ را به عنوان نخست وزیر باقی خواهد ماند.

اگر سوگا به عنوان پیروز انتخابات مطرح شود، احتمالا سیاست اقتصادی شینزو آبه موسوم به آبه‌نومیکز همچنان ادامه خواهد داشت و این به معنی تسهیل دریافت پول از بانک ژاپن و افزایش محرک‌های مالی به منظور هزینه‌کرد دولت و اصلاحات ساختاری است. در مصاحبه‌های اخیر، سوگا مقررات‌زدایی را به عنوان یکی از اهداف اصلی خود در سیاست‌گذاری ذکر کرده است. در حالی که تداوم سیاست‌های اقتصادی احتمالا به نفع مشاغل ژاپنی تمام می‌شود، این خطر وجود دارد که سوگا بتواند پارلمان را منحل کرده و برای افزایشی حمایت از خود، یک انتخابات زودهنگام برگزار کند. این اتفاق احتمالا یک دوره عدم اطمینان و بی‌ثباتی برای دارایی‌های ژاپن از جمله ین ایجاد می‌کند.

اما از روزی که آبه استعفای خود را اعلام کرد، ین ژاپن به طرز حیرت‌انگیزی شاهد افزایش قدرت در مقابل دلار بود؛ اگرچه از آن زمان تا کنون USD/JPY بخش بزرگی از رشد ین را پس گرفته است. در حال حاضر USD/JPY تقریبا در وسط الگوی «مثلث متقارن» قرار گرفته است. برای افرادی که اطلاعی ندارند باید گفت، این الگو مانند یک فنر است که جمع شده، هرچه دامنه نوسان بیشتر کاهش پیدا کند، انرژی جمع شده در فنر نیز بیشتر افزایش پیدا می‌کند تا اینکه سر‌انجام الگو از یکی از دو طرف شکسته شود. در این صورت قیمت با فشار از جا می‌جهد و به آن سمت حرکت می‌کند.

پیش‌بینی اینکه این مثلث از کدام جهت شکسته می‌شود بسیار دشوار است. اما بازارها تمایل دارند که پس از شکست مثلث، حرکت‌های بزرگی را در هر کدام از دو جهت مشاهده کنند. بر این اساس، ممکن است بسیاری افراد منتظر شکست احتمالی بمانند و پس از مشاهده پولبک، با قیمت همراه شوند. USD/JPY می‌تواند تا سطح ۱۰۸.۰۰ افزایش یابد. از سوی دیگر، شکست نزولی می‌تواند تا سطح ۱۰۴.۰۰ که پایین‌ترین سطح از اواخر ژوئیه است، برسد.

چرا روز دوشنبه باید منتظر یک بریک اوت بزرگ برای USD/JPY باشیم؟

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟