مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

چرا روند طلا را نمی‌توان با سال ۲۰۱۳ مقایسه کرد؟

چرا روند طلا را نمی‌توان با سال ۲۰۱۳ مقایسه کرد؟

ژیلس کاگلان، تحلیلگر ارشد بروکر HYCM در جدیدترین تحلیل خود از بازار طلا نوشت که کاهش قیمت طلا پس از گزارش قوی اشتغال آمریکا، یک «معامله بدون فکر» بود.

 

چرا روند طلا را نمی‌توان با سال ۲۰۱۳ مقایسه کرد؟

کاگلان برای این ادعا دو دلیل می‌آورد. اول اینکه دلار به شکل نامتناسبی بر طلا تاثیر می‌گذارد. آمار قوی اشتغال در کنار نظرات کلاریدا منجر به آن شد که انتظارات برای اعلام تیپرینگ در سمپوزیوم جکسون هول افزایش یابد. این امر بازده اوراق ۱۰ ساله خزانه‌‌داری را افزایش داد. افزایشی که زیاد تعجب برانگیز نبود چرا که پیش از آن بسیار کاهش یافته بود. در کنار این افزایش، طلا کاهش شدیدی پیدا کرد. همچنین افزایش شدید USDJPY نیز غیرمعمول بود.

اما دلیل دوم کاگلان این است که بسیاری از معامله‌گران روند کنونی طلا را با روند سال ۲۰۱۳ مقایسه می‌کنند که طلا طی چند ماه ۲۰ درصد کاهش داشت. با این حال از نظر کاگلان تفاوت‌های بسیار زیادی بین شرایط کنونی و سال ۲۰۱۳ است.

اول اینکه در سال ۲۰۱۳، با افزایش بازده اوراق خزانه‌داری، فشارهای ضدتورمی نیز وجود داشت که یعنی بازده واقعی به شدت افزایش یافت.

همچنین در سال ۲۰۱۳، زمانی که فدرال رزرو شروع به کم‌کاهش (تیپرینگ) کرد، بانک مرکزی اروپا همچنان داویش بود. اما در حال حاضر احتمالا بانک مرکزی اروپا در ماه سپتامبر خوش‌بین خواهد بود و احتمال واگرایی مشابه آنچه در سال ۲۰۱۳ رخ داد نخواهیم بود.

نکته پایانی اینکه تورم بالا است. این بدان معنی است که برخلاف سال ۲۰۱۳، بعید است که بازده واقعی افزایش شدید پیدا کند. به یاد داشته باشید که بازده واقعی، تفریق بازده اسمی و تورم است.

چرا روند طلا را نمی‌توان با سال ۲۰۱۳ مقایسه کرد؟بنابراین، انتظار داریم در آینده تعدیل قابل توجهی بر چشم‌انداز طلا رخ دهد. در کوتاه‌مدت اما داده‌های تورم ایالات متحده کلیدی خواهد بود.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟