مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

چرا فرصت مناسب برای سرمایه گذاری روی یوان چین فراهم شده است؟

چرا فرصت مناسب برای سرمایه گذاری روی یوان چین فراهم شده است؟

🔸یوان چین قوی‌ترین سیگنال تکنیکال خود را از سال ۲۰۱۲ در برابر دلار آمریکا صادر کرده است. در نمودار جفت ارز USD / CNH میانگین متحرک ۵۰ روزه از میانگین متحرک ۲۰۰ روزه گذشته و اصطلاحا الگوی صلیب طلایی را تشکیل داده است. برخی تحلیلگران این اتفاق را نشانه‌ای برای رالی نزولی این جفت ارز قلمداد می‌کنند. اگرچه چنین کراس اورهایی مکررا رخ می‌دهد اما این اولین بار در هشت سال گذشته است که هر دو میانگین متحرک نزولی هستند. پدیده‌ای که تحلیلگران از آن به صلیب طلایی واقعی یاد می‌کنند.
🔹آخرین صلیب طلایی برای این جفت ارز در سال ۲۰۱۲ تشکیل شد، جایی که در اکتبر ۲۰۱۲ محرک‌های اقتصادی فدرال رزرو جریان سرمایه را به سمت چین هدایت کرد. این الگو تا ژانویه ۲۰۱۴ ادامه پیدا کرد و منجر به رالی ۵.۹ درصدی این جفت ارز گردید.
🔸دلار برای پنجمین ماه متوالی در حال نزول است درحالی که چین در بهبود اقتصادی پس از کرونا بسیار موفق عمل کرده است. آمار این هفته چین بسیار مثبت بود. شاخص CPI چین به ۲.۷ درصد افزایش یافت ماه قبل نیز ۲.۵ درصد افزایش یافته بود. سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی پس از افت در پنج ماه گذشته این ماه ۰.۵ درصد رشد داشت. در بخش تولید نیز تولید صنعتی چین برای چهارمین ماه متوالی شتاب گرفته است و پیش‌بینی می‌شود همچنان ادامه دار باشد. آمار خرده فروشی که در فوریه ۲۰.۵ درصد سقوط کرده بود، روند نزول خود را متوقف کرده و انتظار می‌رود در ماه ژوئیه ۰.۵ درصد رشد داشته باشد. (اولین رشد از ماه دسامبر)
🔹علاوه‌بر داده‌های اقتصادی چین و صلیب طلایی، یوان چین خط روندی را که از ۲۰۱۹ این ارز را محدود کرده بود شکسته است و اکنون این خط به یک حمایت قوی برای این ارز تبدیل شده است که به طور بالقوه از سقوط این ارز جلوگیری می کند.
🔸فیونا لیم تحلیلگر ارشد ارز در بانک مالایان برهاد سنگاپور گفته است: «برای روزهای آینده یک یوان قوی پیش‌بینی می‌شود. یک شکست قاطع می‌تواند جفت ارز USD/CNH را به زیر ۶.۸۵ برساند.»

چرا فرصت مناسب برای سرمایه گذاری روی یوان چین فراهم شده است؟

🔹این ارز در روز پنج‌شنبه با کمی تغییر در سطح ۶.۹۴۰۹ معامله شد. درحالیکه از ماه مه تا کنون از سطح ۶.۹۳۷۲ نزدیک به ۳.۴ درصد رشد داشته است.

🔸با این همه یوان چین به شدت در مقابل تحریم‌های آمریکا متزلزل نشان داده است. یکی از مهم‌ترین ازمایش‌های پیش روی این ارز، مذاکرات فاز یک بین آمریکا و چین و همچنین تحریم‌های شرکت‌های فناوری چین می‌باشد.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟