مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

چه عواملی مسیر ریسک‌پذیری امروز بازار را هدایت می‌کنند؟

چه عواملی مسیر ریسک‌پذیری امروز بازار را هدایت می‌کنند؟

در معاملات صبح اروپا، نشانه‌هایی از جو ملایم ریسک‌پذیری را شاهد بودیم، اما طی تقریبا چند ساعت گذشته این حال و هوا تغییر کرده و به فروش سنگین تبدیل شده است جایی که شاخص‌های اروپایی تقریبا ۳ درصد کاهش یافته‌اند و معاملات آتی آمریکا نیز دچار موج فروش شده‌اند.

همانطور که در زمان افزایش ریسک‌گریزی، جریان سرمایه به سمت اوراق خزانه حرکت می‌کند، اکنون نیز بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله با کاهش سه دهم درصدی به ۰.۶۹۵درصد رسیده است که کمترین مقدار طی دو هفته گذشته است.

چند عامل مهمی که فعالان بازار به آن اشاره می‌کنند عبارت است از:

  • عقب‌گرد در مذاکرات محرک مالی آمریکا
  • وضعیت ویروس کرونا در اروپا، انگلستان و برخی دیگر از نقاط جهان که رو به وخامت گذاشته است.
  • اخبار جدید در مورد واکسن کرونا و آزمایشاتی که کند شده است.
  • عدم قطعیت انتخابات آمریکا هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

هنوز نمی‌توان با قطعیت گفت چه دلیلی باعث افت امروز شده است. می‌تواند مجموع این عوامل در کنار شناسایی سود فعالین بازار باشد.

چه عواملی مسیر ریسک‌پذیری امروز بازار را هدایت می‌کنند؟
شاخص DAX آلمان: شاخص 30 سهام برتر این کشور

مذاکرات بر سر محرک مالی به هیچ جا نرسیده است. این موضوع خوبی نیست اما ساده‌لوحانه است که تصور کنیم بازار به خاطر این موضوع کاهش داشته است. هنوز دموکرات‌ها در نظرسنجی‌ها پیشتاز هستند و این یعنی یک بسته محرک مالی بزرگ پس از انتخابات. اما از آنجا که دیگر قرار نیست پیش از انتخابات محرک مالی به تصویب برسد، تمرکز کوتاه مدت بر نتیجه انتخابات خواهد بود.

به طور خلاصه نتیجه انتخابات، مقدار بسته محرک مالی را مشخص می‌کند و این چیزی است که در حال حاضر بازار به دنبال وضوح بیشتر در مورد آن است و اهمیت آن هرچه به سوم نوامبر نزدیک‌تر می‌شویم افزایش نیز می‌یابد.
 سرعت ریزش بازار سهام و دارایی‌های ریسک پذیر امروز کمی نگران کننده است. اما اگر این ریزش تنها به خاطر عقب‌نشینی در بحث محرک باشد، احتمالا تنها یک ریزش موقتی است.

اما اگر تغییرات بیشتری رخ بدهد خصوصا اگر بازار بخواهد بر روی آمار مبتلایان به کرونا تمرکز کند، ممکن است اوضاع نگران کننده‌تر شود.

منبع: Forexlive

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟