بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

چه عواملی گرایش ریسکی در بازار های مالی را هدایت می کنند؟

علی رغم آشفتگی ناشی از کرونا ویروس که رهبران جهانی را مجبور به اعمال محدودیت ها و تعطیلی اقتصاد کرد دستور کار معاملاتی با روند مثبتی همراه بود که باعث شگفتی بسیاری شد. دلیل اختلاف بین شرایط حاضر و وال استریت چیست؟ جواب این سوال به مجموعه ای از عوامل بستگی دارد.
عامل اول مداخله ی به موقع دولت ها و بانک های مرکزی بود. مقامات با فراهم کردن کمک هزینه برای افراد و مشاغل از سقوط اقتصاد جلوگیری کردند. در این بین تسهیل سیاست های پولی و خرید دارایی ها محرکی برای شرکت های بزرگ فراهم ساخت.
در این زمان با برنا مه ی مرخصی دولت و کار در منزل، بخش فناوری تبدیل به اولین برنده ی برخاسته از بحران کرونا شد. خرید آنلاین، شبکه های اینترنتی و دیگر خدمات دیجیتال از این خانه نشینی تحمیل شده بر افراد سود زیادی بردند. این امر به تسلط سنتیمنت ریسک پذیری بر بازار ها نیز کمک شایانی کرد چرا که بخش فناوری امروزه بیش از ۲۰ درصد S&P را تشکیل می دهد.
اما همه چیز هم در بازارهای مالی روبراه نیست. خطر شیوع موج دوم کرونا جدی است و در صورتی که اتفاق بیفتد تضمینی وجود ندارد که دولت ها بتوانند همانند موج اول حمایت های اقتصادی لازم را انجام دهند.
خطر دیگر تنش ها ی موجود بین آمریکا و چین است. به نظر می رسد که تنش ها میان این دو کشور در سطح اقتصادی و فناوری بالا گرفته است.
تهدید روز افزون چین به مثابه ی عدم برتری جهانی ایالات متحده، نظم جهانی حاکم از زمان جنگ جهانی دوم را به شدت تهدید میکند. به نظر میرسد که در حال حرکت به سمت دنیایی دو قطبی هستیم و این دو غول در حال بازی خطرناکی هستند که ممکن است پایانی بر جهانی شدن و توقف تجارت بین المللی باشد.
در میان آشفتگی ناشی از کرونا ویروس و افزایش تنش ها میان آمریکا و چین فلز همیشه محبوب درخشش خود را حفظ کرده است. طلا همچنان در حال پیشی گرفتن از سایر ابزار های مالی است و از سطح 1917 دلار که در اوت ۲۰۱۱ بدان دست یافته بود عبور کرده است. شاخص ترین جنبه ی عملکرد طلا این است که در بازاری صعودی اتفاق می افتد که غیر معمول است. شاید این امر نشانه ی این باشد که بسیاری از سرمایه گذاران با معاملات متعادل کننده سعی بر کاستن ضرر دارند و با وجود خوش بینی ظاهری هنوز هم بحران را پشت سر نگذاشته ایم.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟