مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

سرکوب رمزارزها ازسوی چین؛ چه کسی پیروز موج وحشت 24 سپتامبر خواهد بود؟

سرکوب رمزارزها ازسوی چین؛ چه کسی پیروز موج وحشت 24 سپتامبر خواهد بود؟

در حالی که بازارها در تلاش‌اند تا از موج دیگر فروش ناشی از سرکوب رمزارزها ازسوی چین رهایی پیدا کنند، برخی بازیگران در همین ریزش سود کسب کرده‌اند. اما این بازیگران چه کسانی هستند؟

امروز و پس از شروع سرکوب رمزارزها توسط دولت چین، علی بابا اعلام کرد فروش ماینر را متوقف کرده است. CoinGecko ،CoinMarketCap و TradingView توسط «دیوار آتشین بزرگ چین» فیلتر شدند و صرافی بایننس و هوبی حساب‌های چینی را بستند. اما در این میان افرادی بودند که میلیاردها دلار به جیب زدند.

۱- آمریکا و یک شانس طلایی

هربار که مقامات چینی سرکوب رمزارزها را شروع می‌کنند، ایالات متحده به عنوان بزرگترین پیروز این موضوع شناخته می‌شود. در ماه مه ۲۰۲۱ هنگامی که چین استخراج رمزارزها را ممنوع کرده، آمریکا به عنوان بدیهی‌ترین انتخاب برای ماینرهای تبعید شده مطرح شد.

با این حال در کنار نام آمریکا، کشورهایی مانند قزاقستان، پاکستان و آفریقا نیز عنوان شد. اما این بار به نظر می‌رسد قضیه متفاوت است. سناتور پت تومی، این موقعیت را «یک فرصت بزرگ» برای آمریکا خوانده است و گفته ایالات متحده می‌تواند «مزیت ساختاری» خود را نسبت به سیستم استبدادی چین نشان دهد. شاید بتوان ایالات متحده را بزرگترین پیروز این رقابت عنوان کرد.

۲- کاتالیزور دیگر برای DeFi

همانطور که گفته شد، صرافی‌های متمرکز مانند هوبی، مجبور شدند ارائه حدمات به معامله‌گران چینی را متوقف کنند. همچنین بایننس نیز  ثبت‌نام چینی‌های ساکن سرزمین اصلی چین را متوقف کرد. به این ترتیب بسیاری از سرمایه‌گذاران و معامله‌گران به صرافی‌های غیرمتمرکز مانند 1Inch ، dYdX و Uniswap مهاجرت کردند. بر اساس داده‌های CoinMarketCap، حجم معاملات dYdX در 24 ساعت گذشته تقریبا 50 درصد افزایش یافت و از 11 میلیارد دلار گذشت. از سوی دیگر، دیفای Curve Finance نیز شاهد جهشی 127 درصدی بود.

۳- تلگرام از پناهندگان استقبال می‌کند

از آنجا که چین کلیه کسب و کارها را از ارائه خدمات به کاربران رمزارزها منع کرده است، شبکه‌های اجتماعی چین مانند ویبو و ویچت نیز مشمول این محدودیت‌ها شده‌اند.

سرکوب رمزارزها ازسوی چین؛ چه کسی پیروز موج وحشت 24 سپتامبر خواهد بود؟

به همین دلیل بسیاری از معامله‌گران و علاقه‌مندان به رمزارزها این پیامرسان‌ها را ترک کرده و به تلگرام مهاجرت کرده‌اند.

منبع: U.today

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟