بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 4 مه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 4 مه

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 14 اردیبهشت (4 مه)

  • اولین افزایش 0.50 درصدی نرخ بهره فد از سال 2000

بازارها امروز پیش از جلسه بانک مرکزی آمریکا، آرام دنبال می‌شوند. شاخص دلار همچنان حوالی محدوده 103.50 روند سایدی دارد و بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا پایین‌تر از 3% نوسان می‌کند. در تقویم اقتصادی برای ناحیه یورو شاخص خرده فروشی و برای آمریکا گزارش تغییرات اشتغال بخش خصوصی و غیر کشاورزی ADP (آوریل) و شاخص PMI خدماتی موسسه ISM دیده می‌شوند.

فن در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، بیان کرد عرضه نفت خام و محصولات پالایش شده روسیه را تا پایان سال به تدریج متوقف خواهند کرد. وی همچنین افزود که Sberbank و سایر بانک‌های بزرگ روسیه به عنوان بخشی از آخرین بسته تحریمی از سیستم سوئیفت اخراج خواهند شد.

پیش‌بینی می‌شود امروز بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را 0.50% افزایش دهد و از برنامه خود برای کاهش سطح ترازنامه رونمایی کند. پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، در ساعت 23:00 به وقت ایران سخنرانی در مورد چشم انداز اقتصادی و سیاسی خواهد داشت.

در همین حال، پکن اوایل روز گذشته اعلام کرد که بیش از 40 ایستگاه مترو و 158 مسیر اتوبوس را برای محدود کردن شیوع ویروس کرونا بسته است. علاوه بر این، مقامات شهر ژنگژو اعلام کردند که از هفته آینده محدودیت‌های سختگیرانه‌تری را در زمینه ویروس کرونا آغاز خواهد کرد. اوور، رئیس بانک مرکزی نیوزیلند، بیان کرد که نمی‌توانند احتمال وقوع رکود جهانی را در ماه‌های آینده رد کنند.

جفت ارز EURUSD همچنان بالاتر از محدوده 1.0500 معامله می‌شود. شاخص Euro Stoxx 600، شاخص بازارهای بورس لندن، بورس پاریس، بورس فرانکفورت و بورس سیکس سوئیس، تقریبا 0.5% افت داشته است.

جفت ارز GBPUSD روز سه‌شنبه بازگشتی داشت اما با تست محدوده مقاومتی 1.2570 تمام رشد خود را پس داد. در حال حاضر این جفت ارز حوالی 1.250 معامله می‌شود.

طلا به سمت محدوده 1870 دلار حرکت می‌کند هر چند با توجه به این مسئله که بازده اوراق خزانه داری آمریکا ثابت مانده این فلز گرانبها مومنتوم صعودی قوی ندارد.

جفت ارز USDJPY حوالی کانال کوچکی نزدیک محدوده 130 معامله می‌شود.

در ساعات اولیه امروز بیت کوین 2% رشد داشت اما همچنان پایین‌تر از محدوده کلیدی 40 هزار دلار معامله می‌شود. اتریوم نیز با رشد 1.5 درصدی حوالی 2820 دلار معامله می‌شود.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟