بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

کاهش درخشش دلار با افزایش فروش آن توسط سرمایه گذاران

پس از افزایش ناگهانی قیمت دلار در ماه مارس به عنوان ارز امن اصلی، ماه جاری از زمان اغاز سال 2018 بدترین ماه برای این ارز بوده است و بسیاری از استراتژیست ها بر این باورند که این روند فروش دلار ادامه خواهد یافت.
نرخهای منفی واقعی در آمریکا، شیوع ویروس کرونا در آمریکا و افزایش سنتیمنت ریسکی در جهان سبب شده اند که سرمایه گذاران از پوزیشنهای خرید در مورد دلار خارج شوند.
به گزارش بلومبرگ شاخص لحظه ای دلار تا حال حاضر 2.4% در ماه جولای کاهش داشته است و به همین دلیل استراتژیستها آن را سقوط یافته می دانند و در مورد سرانجام آن نظراتی می دهند:

موسسه استاندارد چارترد (standard chatered):
به گفته استراتژیستهایی همچون جیوف کندریک دلار در طی چند روز گذشته به وقت نیویورک همچنان فروش را تجربه کرده است که علامت منفی برای این ارز است. این مسئله بر این موضوع دلالت دارد که مدیران دارایی های آمریکایی سبب کاهش دلار شده اند در حالیکه دیگر ارزها در بازارهای داخلی خود خوب عمل کرده اند.

بانک رویال کانادا:
بر اساس گفته جورج دیویس تحلیلگر تکنیکال ارشد، شاخص S&P500 از سطح تکنیکال اصلی بالاتر رفته است و سبب کاهش بیشتر قیمت دلار شده است. ارتباطات کوتاه مدت میان شاخص سهام و شاخص دلار آمریکا از سال 2016 در منفی ترین وضعیت خود قرار دارند. افزایش قیمت کالاها بر دلار تأثیر می گذارند در حالیکه ارتباط میان هردو در منفی ترین حالت خود در طی دو سال گذشته بوده است.

شرکت مالی ولز فارگو (WFC)
بر اساس نظرات استراتژیستهایی همچون مایک شوماخر، احتمالا دلار پس از جلسه هفته آتی کمیته بازار باز فدرال کاهش خواهد یافت، حتی اگر پیش بینی شود این سیاست بدون تغییر باقی بماند. هر چند اندکی افزایش در بازده اوراق قرضه ی آمریکا می تواند ارزش دلار را در مقابل ین ژاپن افزایش دهد.

بانک آمریکا:
استراتژیستهای بانک آمریکا هدف پایان سال خود را برای یورو در مقابل دلار از 1.05 دلار به 1.08 دلار افزایش دادند. بن رونالد و آتاناسیوس ومواکیدیز می گویند، ” محرک اصلی ضعف دلار ، وضعیت بلاتکلیف ریسکی و بازار سهام آمریکا است”. جدای از این، آنها براساس چشم انداز منفی اقتصاد جهانی، نگرش کلی خود را نسبت به روند نزولی حفظ کردند.

مدیریت دارایی K2:
جورج بوبوراس می گوید ” تیم ما ضعف دلار را پیش بینی می کند. دلار استرالیا از این موضوع سود برده است”، K2 تمایل به خرید جفت ارز AUD/USD دارد و از زمان فروش دارایی های ریسک پذیر در ماه مارس به این پوزیشن اضافه کرده است. ” تقاضا برای دلار آمریکا طبق ترازنامه توسعه یافته بانک مرکزی آمریکا و محرکهای مالی کاهش یافته است”.

شرکت سرمایه گذاری کوئینزلند (QIC Ltd):
استوارت سایمونز مدیر ارشد پورتفولیو صندوق سرمایه گذاری استرالیا می گوید،”آمریکا دیگر مزیت سودآوری را ندارد و بهبود شرایط به دلیل شیوع ویروس کرونا روی نمی دهد. این موضوع سبب شده است تا آمریکا نتواند ثابت کند که نسبت به دیگر بازارهای پیشرفته بهتر از عهده شرایط بر آمده است.” QIC احتمال افزایش سود را برای یورو بیشتر می داند و در سطح 1.20 تا پایان سال می بیند.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟