بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

نظرسنجی کیتکو درباره اونس طلا در هفته اول آگوست (11 تا 15 مرداد): اظهارات پاول گاوهای طلا را زنده کرد

تحلیل اونس طلا کیتکو Gold Kitco

اظهارات پاول گاوهای طلا را زنده کرد؛ طلا با ضعف دلار آمریکا حمایت شد

پس از آن که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو گفت :«اقتصاد ایالات متحده به پیشرفت قابل ملاحظه بیشتری برای کاهش برنامه خرید اوراق دست نیافته است»، احساسات در بازار طلا و در بین تحلیلگران وال استریت کاملا تغییر کرده است.

در شرایطی که قیمت طلا تلاش میکند تا به بالاترین سطح در شش هفته گذشته برسد، تحلیلگران بازار در آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکو، حتی یک نظر نزولی نداشتند. این نشان از تغییر سریع نظر تحلیلگران نسبت به هفته گذشته دارد.

ترجمه نظرسنجی هفته گذشته کیتکو را در لینک زیر بخوانید:
صفحه اختصاصی تحلیل اونس طلا

نظرات تحلیلگران نشان می‌دهد که معکوس شدن نظرات آنها بیشتر به خاطر اظهارات داویش‌تر از انتظارِ پاول بوده است.

  • آدریان دی گفت:« شواهد فزاینده‌ای در میان سرمایه‌گذاران وجود دارد مبنی بر این که بانک‌های مرکزی بزرگ جهان از جمله فدرال رزرو به هیچ وجه به دنبال سخت  شدن شرایط مالی نیستند. فدرال رزرو علی رغم  آنکه صحبت بر سر کاهش خرید را آغاز کرده است، همچنان ترازنامه خود را گسترش می‌دهد و این برای طلا بسیار صعودی است.»

این هفته ۱۴ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو شرکت کردند، در این میان ۱۱ نفر یا حدود ۷۹ درصد انتظار افزایش قیمت طلا در هفته آینده را داشتند. همچنین ۳  تحلیلگر انتظار نوسانی بودن طلا در هفته آینده را داشتند و هیچ تحلیلگری انتظار سقوط طلا را نداشت.

در همین حال،  ۸۶۱ رای در نظرسنجی آنلاین مین استریت اخذ شد. در این میان ۱۵۵ نفر یا ۷۰ درصد انتظار صعود طلا، ۱۵۵ نفر یا ۱۸ درصد انتظار کاهش طلا و ۱۰۱ نفر یا ۱۲ درصد انتظار نوسان طلا در هفته آینده را  داشتند.

نظرسنجی کیتکو درباره اونس طلا در هفته اول آگوست (11 تا 15 مرداد): اظهارات پاول گاوهای طلا را زنده کردنکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که این نظرات پیش از صحبت‌های بولارد اخذ شده است. پیش از صحبت‌های بولارد، قیمت بالای سطح ۱۸۲۶ دلار  در هر  اونس در حال معامله بود اما پس از آن درحوالی ۱۸۱۳ دلار در هر اونس به کار خود پایان داد.

با این حال، اظهارات پاول نه تنها به بیرون راندن بازار طلا از رکود کمک کرد، بلکه بر دلار آمریکا نیز تاثیر گذاشت.

تحلیلگران گفته‌اند که تضعیف دلار آمریکا در هفته آینده منجر به ادامه حمایت از قیمت طلا می‌شود.

  • کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در SIA Wealth Management گفت: « من فکر می‌کنم [دلار آمریکا] ممکن است در کوتاه مدت کاهش یافته و در ماه اگوست افزایش یابد.»
  • آدام باتن، استراتژیست ارشد ارز در فارکس لایو گفت که او نیز انتظار دارد دلار هفته آینده کاهش یافته و از طلا حمایت کند. وی گفت:« دلار آمریکا تحت فشار قرار می‌گیرد. زیرا تورم کمرنگ شده و فدرال رزرو همچنان صبورانه رفتار میکند. اروپا نیز بهتر از پیش‌بینی در حال خروج از همه‌گیری است.»
  • دیوید مادن، تحلیلگر بازار در Equiti Capital گفت که انتظار دارد طلا همچنان با افزایش مواجه شود. وی افزود که داده‌ های اقتصادی روز پنجشنبه نشان می‌دهد که تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه دوم ۶.۵ درصدافزایش یافته که می‌تواند قدرت دلار را در کوتاه مدت محدود کند.
    رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه دوم بسیار ضعیف‌تر از انتظار بود چرا که اقتصاددانان به دنبال رشد ۸.۵ درصدی بودند. مادن گفت:« این عدد غافلگیر کننده‌ای بود و من فکر می‌کنم که فدرال رزرو مجبور است برنامه کاهش خرید اوراق را متوقف کند.»
    وی افزود:« من به دنبال فروش دلار نیستم، اما برخی از داده‌های بدون جهت، می‌‌تواند به این معنا باشد که دلار کاهش خواهد یافت. با کاهش دلار آمریکا، به احتمال زیاد طلا قبل از بازگشت به ۱۷۰۰ دلار در هر اونس به ۱۹۰۰ دلار خواهد رسید. اما من بر روی طلا خیلی تهاجمی سرمایه‌گذاری نمی‌کنم.»

تحلیل هفتگی فارکس را نیز از اینجا بخوانید:
تحلیل هفتگی فارکس و بازار جهانی در هفته اول آگوست

اگرچه احساسات در بازار طلا صعودی است، اما برخی از تحلیلگران هشدار می‌دهند که طلا هنوز با مقاومت‌های قابل توجهی روبرو است.

  • دارین نیوزوم، رئیس Darin Newsome Analytics گفت که طلا با وجود جهش اخیر هنوز در یک محدود نوسانی، گیر کرده است. او گفت که مقاومت در برابر ۱۸۳۹ دلار در هر اونس و حمایت در۱۷۹۳دلار در هر اونس دو کران این محدوده نوسانی هستند.
    وی گفت:« در  حال حاضر بلاتکلیفی زیادی در بازار وجود دارد. اگر طلا بخواهد این محدوده نوسانی را بشکند به احتمال زیاد در واکنش به داده‌های اشتغال ماه ژوئیه که در روز جمعه منتشر می‌شود، خواهد بود.»

منبع: Kitco

 

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟