مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

نظرسنجی کیتکو درباره اونس طلا در هفته دوم آگوست (18 تا 22 مرداد): خرس‌ها بازگشتند

تحلیل اونس طلا کیتکو Gold Kitcoبا کاهش حدود ۵۰ دلاری قیمت طلا، خرس‌ها بازگشتند. هدف بعدی ۱۷۵۰ دلار به ازای هر اونس

احساسات در بازار طلا نسبتا بی‌ثبات به نظر می‌رید چراکه قیمت در یک محدود در حال نوسان است. با این حال، چشم‌انداز به وضوح نزولی است زیرا طلا پس از داده‌های قوی اشتغال، به سمت سطوح حمایت بحرانی سقوط کرده.

اکثریت آشکار سرمایه‌گذاران خرد همچنان در کوتاه مدت بر روی طلا صعودی هستند. با این حال، در نظرسنجی این هفته کیتکو حتی یک رای صعودی بین تحلیلگران وال استریت وجود نداشت. احساسات به طرز چشمگیری ۱۸۰ درجه تغییر کرده است زیرا در نظرسنجی هفته قبل هیچ رای نزولی وجود نداشت.

ترجمه نظرسنجی هفته گذشته کیتکو را در لینک زیر بخوانید:
صفحه اختصاصی تحلیل اونس طلا

کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در SIA Wealth Management گفت که وقتی طلا با موج منفی فاندامنتال مواجه می‌شود، مانند افزایش بازده اوراق خزانه‌داری یا افزایش قیمت دلار، نمیتوان بر روی طلا صعودی بود.

او گفت:《به نظر می‌رسد طلا در حال سقوط از قله است. اگر سطح حمایت ۱۷۵۰ را از دست بدهد، حمایت بعدی ۱۷۰۰ دلار یا ۱۶۵۰ دلار به ازای هر اونس خواهد بود.

این هفته ۱۵ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی کیتکو شرکت کردند. از این میان ۱۳ نفر یا ۸۷ درصد بر روی طلا نزولی بودند و دو تحلیلگر یا ۱۳ درصد انتظار معاملات نوسانی را داشتند. همانطور که گفته شد هیچ تحلیلگری انتظار صعود طلا برای هفته آینده را نداشت.

همچنین ۱۱۲۸ نفر در نظرسنجی آنلاین مین استریت شرکت کردند که از این میان ۶۰۳ نفر یا ۵۳ درصد انتظار افزایش قیمت طلا، ۳۰۵ نفر یا ۲۷ درصد انتظار کاهش قیمت طلا و ۲۲۰ نفر یا ۲۰ درصد نیز انتظار نوسانات در قیمت طلا را داشتند. این احساسات متضاد در حالی ایجاد شده است که قیمت طلا نزدیک به پایین‌ترین سطح در یک ماه گذشته قرار دارد. همچنین قیمت طلا حمایت مهم ۱۷۹۰ را نیز از دست داده است.

طلا کیتکوهمچنین طلا پس از آنکه نتوانست مقاومت میانگین متحرک ۲۰۰ روزه را که در قیمت ۱۸۳۰ قرار داشت بشکند، تقریبا در تمام هفته تحت فشار قرار گرفت. اما زمانی که وزارت کار ایالات متحده میزان اشتغال ماه ژوئیه را ۹۴۳۰۰۰ شغل عنوان کرد، که به طور قابل توجهی بهتر از پیش‌بینی‌ها بود، فشار فروش چند برابر شد.

آخرین داده اشتغال ایالات متحده همزمان دلار آمریکا و بازده اوراق خزانه‌داری را افزایش داد و سهام را به سقف تاریخی خود رساند تا همه عوامل برای طلا نزولی شود.

همچنین اقتصاددانان خاطرنشان کردند که آمار اشتغال خوب فدرال رزرو را تشویق می‌کند تا پایان سال برنامه خرید اوراق خود را کاهش دهد. بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند که بانک مرکزی کاهش خرید را در سمپوزیوم جکسون هول یا در جلسه سیاست‌ پولی ماه سپتامبر اعلام کند.

تحلیلگران خاطر نشان کردند که طلا می‌تواند در کوتاه مدت دچار مشکل شود زیرا بانک مرکزی آمریکا سیاست‌های پولی فوق‌العاده تسهیلی خود را تنگ‌تر می‌کند.

  • مارک چندلر، مدیر عامل Bannockburn Global Forex می‌گوید:《من منتظر آزمایش دوباره سطح ۱۷۵۰ هستم. در این شرایط ما یک الگوی سقف سه‌قلو داریم. سقفی که در حوالی ۱۸۳۰ تا ۱۸۳۵ قرار دارد. الگوی سقف سه قلو را همچنین می‌توان به عنوان یک الگوی سر و شانه در نظر گرفت. اگر قیمت در ۱۷۵۰ متوقف نشود، ۱۷۳۰ حمایت بعدی خواهد بود.》

تحلیل هفتگی فارکس را نیز از اینجا بخوانید:
تحلیل هفتگی فارکس و بازار جهانی در هفته دوم آگوست

  • مارک لیبویت، ناشر مجله VR Metals/Resource Letter گفت که شکست خوردن طلا در ادامه رالی و فشار فروش پس از آن خطر سقوط بزرگی را در آینده نزدیک به همراه دارد.
  • آدریان دی، رئیس مدیریت دارایی آدریان دی نیز گفت که در کوتاه مدت بر روی طلا بی‌طرف است. از نظر وی این عقب نشینی یک اصلاح سالم و ضروری بوده است. وی افزود که در حال رصد روند دلار است.

وی گفت:《 طلا در بهترین حالت تنها کمی بیشتر می‌تواند کاهش پیدا کند.  همیشه یک جدال دائمی بین شرایط رو به وخامت کسری بزرگ دوقلو (کسری همزمان بودجه و حساب جاری)  -که برای دلار بد است- و افزایش بازده اوراق -که برای دلار خوب است- وجود دارد. 》

اگرچه احساسات در بازار به وضوح نزولی است، اما برخی تحلیلگران گفته‌اند که سرمایه گذاران بیش از حد به پرایس اکشن در کوتاه مدت توجه می‌کنند. بسیاری از تحلیلگران می‌گویند که نرخ بهره در بلند مدت چندان بالا نخواهد رفت که محیطی مثبت برای فلز گرانبها است.

منبع: Kitco

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟