بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

نظرسنجی کیتکو درباره اونس طلا در هفته 25 تا 30 مرداد: گاوها به دنبال رشد بیشتر

تحلیل اونس طلا کیتکو Gold Kitco

گاوهای طلا می‌خواهند هفته بعد شاهد خریدهای بیشتر باشند

سقوط ناگهانی طلا در روز یکشنبه همه را غافلگیر کرد و توجهات را معطوف به فلز گرانبها کرد. فلزی که با توجه به افزایش تورم، همه منتظر درخشش دوباره آن هستند.

آخرین نظرسنجی کیتکو نشان می‌دهد که احساسات کوتاه مدت در بازار طلا یک بار دیگر صعودی شده است. با این حال، این بازار همچنان بی ثبات است و در حال حاضر در حال بهبود از افت اخیر خود است.

ترجمه نظرسنجی هفته گذشته کیتکو را در لینک زیر بخوانید:
صفحه اختصاصی تحلیل اونس طلا

  • اوله هانسن، رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو گفت که بازگشت طلا از کف روز یکشبنه باعث ایجاد یک الگوی تکنیکال کف دو قلوی عالی شده است.
    وی گفت:« شما در حال حاضر نمی‌توانید یک تصویر تکنیکال صعودی تر در بازار ایجاد کنید. سرمایه‌گذاران مضطربانه نگاه می‌کنند تا ببیند آیا هفته آینده باز هم شاهد خرید بیشتر هستند یا نه.»

این هفته ۱۵ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو شرکت کردند. در این میان ۸ تحلیلگر یا ۶۱ درصد هفته آینده بر روی طلا صعودی بودند. سه تحلیل گر یا ۲۳ درصد نزولی و دو تحلیلگر یا ۱۵ درصد نیز هفته آینده بر روی طلا خنثی بودند.

در همین حال ۹۱۴ رای در نظرسنجی آنلاین مین استریت به دست آمد. از این تعداد، ۵۱۷ رای دهنده یا ۵۷ درصد بر روی طلا صعودی بودند، ۲۳۳ نفر یا ۲۵ درصد نزولی و ۱۶۴ نفر یا ۱۸ درصد نسبت به طلا بی طرف بودند.

نظرسنجی کیتکو درباره اونس طلا در هفته 25 تا 30 مرداد: گاوها به دنبال رشد بیشتردر طول تابستان امسال، سرمایه‌گذاران خرد به طور مداوم به دنبال افزایش طلا بودند. با این حال، احساسات بین تحلیلگران وال استریت به طور مداوم در تغییر بوده است. هفته گذشته هیچ رای صعودی از جانب تحلیگران وال استریت وجود نداشت. در حالی که قیمت علی‌رغم افت شدید اولیه، در نهایت توانست تقریبا یک درصد نسبت به هفته قبل افزایش پیدا کند.

  • جیم وایکوف، تحلیلگر ارشد تکنیکال در کیتکو گفت که بهبود طلا از کف روز یکشنبه بازار را تثبیت کرده است.
    وی گفت:« این نشان می‌دهد که بازار در کوتاه مدت به کف خود رسیده است و قیمت‌ها می‌توانند در کوتاه مدت حداقل به صورت نوسانی و “ساید” رفتار کنند.»
  • آدریان دی، رئیس Adrian Day Asset Management گفت که سقوط ناگهانی طلا توجه سرمایه‌گذاران جدید را به طلا به عنوان پوشش ریسک تورم جلب کرده است.
    او گفت:« سرانجام سرمایه‌گذاران این پیام را دریافت می‌کنند که تورم بیش از گذرا است وط لول می‌کشد و فدرال رزرو در این باره کاری نخواهد کرد و این برای طلا مثبت است»
  • با این حال، همه تحلیلگران متقاعد نشده‌اند که طلا بر ای صعود به سقف قیمتی خود آماده است. دیوید مادن، تحلیلگر بازار در Equiti Capital گفت که او نسبت به طلا خنثی است زیر این فلز گرانبها سطوح مقاومت زیادی روبروی خود می‌بیند و البته امسال سابقه خوبی در شکستن مقاومت‌ها ثبت نکرده است.
    وی افزود طلا همچنان در حال مبارزه با روند «سقف‌های پایین‌تر از سقف‌های قبلی» خود است.
    وی گفت:« در حال حاضر، مقاومت ۱۷۷۰ دلار ، یک مقاومت مهم برای تماشا است. اگر طلا بتواند بالای این مقاومت نگه داشته شود، شانسی برای صعود بیشتر وجود دارد، اما در صورت عدم شکست این سطح، ممکن است دوباره به زیر ۱۷۰۰ دلار در هر اونس بازگردیم.»

توجه: مصاحبه پیش از بسته شدن بازار انجام شده است و اکنون می‌دانیم که طلا در بالای مقاومت مورد انتظار آقای مادن بسته شده است.

تحلیل هفتگی فارکس را نیز از اینجا بخوانید:
تحلیل هفتگی فارکس و بازار جهانی در هفته سوم آگوست

  • کریستوفر وکیو، استراتژیست ارشد بازار در DailyFX گفت که اگرچه طلا شاهد بهبود چشمگیر است، اما متقاعد نشده است که می‌توان به افزایش بیشتر طلا امیدوار بود. وی افزود که طلا در موقعیت عالی قرار دارد. نرخ بهره واقعی به پایین‌ترین سطح خود رسیده است. با این حال طلا نمی‌تواند نظر خریداران را جلب کند.
    او گفت:« من فکر نمی‌کنم افت روز یکشنبه تمام مخالفان را از بازار خارج کرده باشد.»
    وکیو افزود طلا همچنان درگیر چالش‌های خود خواهد بود زیرا فدرال رزرو در حال زمینه‌چینی برای کاهش خرید اوراق خزانه‌داری است.

منبع: Kitco

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

1 دیدگاه در “نظرسنجی کیتکو درباره اونس طلا در هفته 25 تا 30 مرداد: گاوها به دنبال رشد بیشتر
  1. هادی هاشمی گفت:

    خیلی عالی بود ممنون از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟