بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

نظرسنجی کیتکو درباره اونس طلا در هفته 8 تا 12 شهریور: طلا پس از صحبت‌های پاول رشد می‌کند!

تحلیل اونس طلا کیتکو Gold Kitco

اظهارات داویش پاول در جکسون هول به طلا اجازه می‌دهد در این هفته بالاتر برود

سنتیمنت صعودی در طلا افزایش یافته است، اما عدم قطعیت زیادی در مورد این فلز گرانبها وجود دارد. در همین حال، به گفته برخی تحلیلگران، قیمت‌ها در هفته آینده نسبت به اخبار و آمار اقتصادی حساس خواهند بود.

بر اساس آخرین نظرسنجی طلای کیتکو، اکثر سرمایه‌گذاران خرد و تحلیلگران وال استریت به دنبال افزایش قیمت در هفته آینده هستند زیرا قیمت طلا به طرز قابل توجهی به بالای ۱۸۰۰ دلار در هر اونس رسیده است. جرومی پاول، رئیس فدرال رزرو در سخنرانی خود در جکسون هول، هیچ برنامه مشخصی برای کاهش خرید اوراق خزانه‌داری توسط فدرال رزرو ارائه نداد.

ترجمه نظرسنجی هفته گذشته کیتکو را در لینک زیر بخوانید:
صفحه اختصاصی تحلیل اونس طلا

پاول گفت که به نظر می‌رسد فدرال رزرو می‌تواند خرید‌های خود را در سال جاری کاهش دهد. با این حال او خاطر نشان کرد که هنوز برخی عدم قطعیت‌ها در مورد سویه دلتای کرونا که در حال گسترش است، وجود دارد.

پاول در اظهارات خود گفت:« دیدگاه من این است که آزمون «پیشرفت قابل توجه بیشتر» برای تورم به نتیجه رسیده است. همچنین پیشرفت روشنی در زمینه حداکثر اشتغال ایجاد شده است. در نشست اخیر FOMC در ماه ژوئیه من و اکثر اعضا در نظر داشتیم که اگر اقتصاد همانطور که پیش‌بینی می‌شد، به طور گسترده‌ای رشد کند، می‌توان در سال جاری شروع به کاهش خرید اوراق کرد. ماه‌های پس از آن یپشرفت بیشتری در زمینه اشتغال ایجاد شد اما همچنین شاهد افزایش گسترش سویه دلتا بودیم. ما داده‌های ورودی و ریسک‌های موجود در حال تغییر را با دقت ارزیابی خواهیم کرد. حتی پس از پایان خرید دارایی‌ها ما اوراق خزانه‌داری بلند مدت را همچنان حفظ می‌کنیم تا شرایط مالی مناسب باقی بماند.»

به گفته تحلیلگران، نظرات پاول بیشتر جنبه داویش داشت که باعث ایجاد فشار فروش در دلار آمریکا شد که برای طلا مثبت است.

بر اساس آخرین نظرسنجی طلای کیتکو، اکثر تحلیلگران انتظار دارند حرکت روز جمعه در طول هفته آینده نیز ادامه پیدا کند.

این هفته ۱۶ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو شرکت کردند. در این میان ۹ نفر یا ۵۶ درصد بر روی طلا صعودی بودند، چهار نفر یا ۲۵ درصد نزولی و سه نفر یا ۱۹ درصد نیز بی طرف بودند.

در همین حال، ۸۰۱ نفر در نظرسنجی آنلاین مین استریت شرکت کردند که از این تعداد ۳۹۸ نفر یا ۵۰ درصد به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند، ۲۴۳ نفر یا ۳۰ درصد به دنبال کاهش و ۱۸۰ نفر یا ۲۰ درصد نیز انتظار هفته‌ای نوسانی داشتند.

هفته گذشته هیچ جهت روشنی از سوی تحلیلگران وال استریت یا سرمایه‌گذاران مین استریت برای قیمت طلا وجود نداشت. سنتیمنت بازار طلا در پایین‌ترین سطح از ابتدای سال جاری قرار داشت. با این حال، اظهارات پاول جان تازه‌ای به بازار داده است معاملات آتی طلا در ماه دسامبر در این هفته رشدی حدود ۲ درصدی داشت.

Kitco Gold 20210829قیمت طلا به بالاترین سطح در سه هفته اخیر رسیده است و از سقوط ناگهانی اخیر به طور کامل بهبود پیدا کرده است.

به گفته برخی تحلیلگران، آخرین اظهارات پاول نشان می‌دهد که هنوز عدم قطعیت زیادی در مورد سیاست پولی ایالات متحده وجود دارد.

  • آدریان دی رئیس Adrian Day Asset Management گفت که برای هفته بعد بر روی طلا صعودی است. وی گفت:« پاول چیزی نگفت که ما انتظارش را نداشتیم، اگرچه ممکن است بازار خیالش راحت شده باشد که با وجود تورم بالا، نرخ بهره همچنان در آینده‌ای نامعلوم بالاتر خواهد ماند. با توجه به افزایش چشمگیر خرید اوراق خزانه‌داری در این ماه، فدرال رزرو این فرصت را دارد که بدون خدشه زیاد در ترازنامه خود خرید‌ اوراق خزانه‌داری را کاهش دهد.»
  • جان فنک، بنیان‌گذار Feneck Consulting, گفت که او فکر می‌کند که سیاست‌های پولی به این زودی انقباضی نمی‌شود. وی افزود که در کنار طلا، سهام شرکت‌های معدنی را نیز در کف قیمتی خریداری کرده است.
    وی گفت:« اشتغال هنوز ۶ میلیون شغل کمتر از سطح فوریه ۲۰۲۰ کم دارد. ما معتقدیم که تیپرینگ همان سیاست‌های انقباضی نیست و به همین دلیل به دنبال خرید سهام شرکت‌های معدنی هستیم.»
  • آدام باتن، رئیس بخش استراتژی ارز در فارکس لایو نیز گفت که با توجه به اظهارات پاول، دلار آمریکا تحت فشار است. همچنین او پتانسیل بیشتری در طلا می‌بیند.

تحلیل هفتگی فارکس را نیز از اینجا بخوانید:
تحلیل هفتگی فارکس در هفته اول سپتامبر (۸ تا ۱۲ شهریور)

اگرچه اکثر تحلیلگران به دنبال افزایش قیمت در هفته آینده هستند، اما برخی عدم قطعیت‌ها در مورد روند صعودی بازار وجود دارد.

  • فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در Blue Line Futures گفت که اگرچه انتظار دارد هفته آینده شاهد افزایش قیمت طلا باشیم اما هرگونه رالی صعودی می‌تواند یک فرصت فروش پیش از آمار اشتغال غیر کشاورزی در روز جمعه باشد.
    وی افزود که آمار قوی اشتغال می‌تواند قیمت طلا را به پایین‌ترین سطح خود بازگرداند.
    وی گفت:« من فکر نمی‌کنم سرمایه‌گذاران طلا کف قیمتی طلا را دیده باشند. به نظر من طلا طی چند هفته آینده با ریسک داده‌های اقتصادی روبرو است.»
  • مارک چندلر، مدیرعامل Bannockburn Global Forex گفت که به نظر می‌رسد بازار طلا در آستانه گزارش اشتغال روز جمعه کمی رشد کند. وی در ادامه گفت:« من منتظر افزایش قیمت طلا پس از افت در اوایل هفته هستم. می‌خواهم خریدم را پس از گذشت قیمت از سطح ۱۸۲۰-۱۸۳۰ انجام بدهم.»

منبع: Kitco

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟