بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

نظرسنجی کیتکو درباره اونس طلا در هفته 29 شهریور تا 2 مهر: احساسات نزولی در طلا پس از افزایش دلار

تحلیل اونس طلا کیتکو Gold Kitco

با افزایش بازده اوراق خزانه‌داری و افزایش ارزش دلار آمریکا، احساسات نزولی در بازار طلا افزایش یافته است

بر اساس جدیدترین نتایج نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو، افزایش بازده اوراق خزانه‌داری و تقویت مجدد دلار آمریکا بر بی‌تفاوتی سرمایه‌گذاران در بازار طلا افزوده و احساسات نزولی را در بین تحلیلگران وال استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین ستریت افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: آموزش معامله اونس طلا: عوامل موثر بر قیمت طلا و روش های معامله آن

  • شان لوسک، مدیر commercial hedging with Walsh Trading گفت که طلا همچنان در تقلا خواهد بود زیرا در بازار اعتقاد کافی به آن وجود ندارد.
    وی گفت:« در بلندمدت ما به دنبال افزایش قیمت طلا هستیم زیرا سطح بدهی‌های ایالات متحده در حال خارج شدن از کنترل است، اما در کوتاه مدت فشار فروش همچنان باقی است.»
    لوسک افزود:« قیمت طلا قبل از شروع به جذب سرمایه‌گذاران جدید باید به بالای ۱۸۳۰ دلار در هر اونس برسد.» وی خاطر نشان کرد که در کنار بازده بیشتر اوراق خزانه‌داری و افزایش قیمت دلار آمریکا، طلا همچنین باید با رکوردشکنی‌های بازار سهام رقابت کند.
    وی گفت:« برای اینکه طلا بتواند فرصتی برای افزایش قیمت داشته باشد، باید در بازار سهام شاهد عدم اطمینان و تزلزل باشیم.»

این هفته ۱۵ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو شرکت کردند. در این نظرسنجی، احساسات نزولی و خنثی هر دو با ۷ رای یا ۴۷ درصد از آرا در کنار یکدیگر ایستادند و یک تحلیلگر یا ۷ درصد نیز اعتقاد به صعود طلا داشت.

در این هفته مشارکت در نظرسنجی آنلاین کیتکو در مقایسه با دو هفته گذشته افزایش داشت. با این حال، هنوز زیر نرخ متوسط مشارکت باقی ماند.

در مجموع ۷۵۷ رای در نظرسنجی آنلاین مین استریت اخذ شد که از این تعداد ۳۳۹ نفر یا ۴۵ درصد نظر به افزایش قیمت طلا در هفته آینده داشتند. ۲۹۴ نفر یا ۳۹ درصد به دنبال کاهش طلا بودند و ۱۲۴ رای دهنده یا ۱۶ درصد نیز بی طرف بودند.

تحلیل هفتگی بازار فارکسدر کنار نرخ مشارکت نسبتا پایین، احساسات صعودی در بین سرمایه‌گذاران خرد در پایین‌ترین سطح خود از اوایل ماه مارس قرار دارد.

تغییر احساسات در بازار طلا در حالی صورت گرفت که قیمت‌ طلا در این هفته کاهش زیادی پیدا کرد. قیمت طلا در روز پنجشنبه به خاطر انتشار آمار اقتصادی قوی‌تر از حد انتظار و افزایش ۰.۷ درصدی خرده فروشی آمریکا کاهش یافت.

از نظر بسیاری از تحلیلگران، بازار طلا هفته آینده با مشکلات سختی روبرو است زیرا فدرال رزرو جلسه سیاست پولی خود را برگزار می‌کند. در مورد سیاست‌های پولی ایالات متحده عدم قطعیت وجود دارد زیرا برخی از اقتصاددانان معتقدند داده‌های اقتصادی اخیر از سیاست‌گذاران فدرال رزرو برای اعلام برنامه کاهش خرید اوراق در هفته آینده حمایت می‌کند.

با این حال، برخی دیگر از تحلیلگران خاطر نشان می‌کنند که اگرچه قیمت طلا نزولی است، اما اگر بانک مرکزی ایالات متحده برنامه تیپرینگ خود را به تاخیر بیندازد، می‌توان شاهد جهش کوتاه مدت در این فلز بود.

  • مارک چندلر، مدیرعامل Bannockburn Global Forex می‌گوید:« از نظر من طلا در نیمه اول هفته آینده ضعیف باقی می‌ماند. من سطح ۱۷۸۰ را به عنون یک مقاومت می‌بینم. پس از رد شدن از جلسه FOMC می‌توانیم اقدامات «شایعه رو بخر، خبر را بفروش مربوط به هاوک‌های فدرال رزرو» را مشاهده کرده و طلا قدری خریداری شود.»

بیشتر بخوانید: استراتژی “شایعه را بخر، خبر را بفروش” چگونه کار می‌کند؟

  • کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در SIA Wealth Management گفت که اگر فدرال رزرو تاخیری در تیپرینگ اعلام کند، ممکن است قیمت طلا افزایش پیدا کند.
    سیزینسکی خاطر نشان کرد:« اگرچه طلا ممکن است در اواخر هفته آینده قدری تقاضا دریافت کند، اما فدرال رزرو هنوز در مسیر سیاست‌های پولی سختگیرانه قرار دارد و این می‌تواند در کوتاه مدت دستاوردهای طلا را محدود کند.»

تحلیل هفتگی فارکس را نیز از اینجا بخوانید:
تحلیل هفتگی فارکس در هفته اول سپتامبر (28 شهریور تا 2 مهر)

  • آدریان دی، رئیس Adrian Day Asset Management در نظرسنجی این هفته تنها صدای صعودی بود. وی خاطر نشان کرد که به نظر می‌رسد طلا در کوتاه مدت بیش از حد فروخته شده است.
    او گفت:« طلا پس از افت فوق العاده طی چند روز گذشته باید مجددا افزایش یابد. هیچ چیز فاندامنتالی تغییر نکرده است.»

منبع: Kitco

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

2 دیدگاه در “نظرسنجی کیتکو درباره اونس طلا در هفته 29 شهریور تا 2 مهر: احساسات نزولی در طلا پس از افزایش دلار
  1. رضا گفت:

    سلام ممنون از گزارش خوبتون
    به نظر شما نظرات وال استریت مهمتره یا مین استریت؟

    1. سلام
      ممنونم
      هیچکدوم
      صرفا نظرات هر تحلیلگر مهمه که بررسی بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟