بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

نظرسنجی کیتکو درباره اونس طلا در هفته 12 تا 16 مهر: سنتیمنت در بازار طلا صعودی شده است

تحلیل اونس طلا کیتکو Gold Kitco

قیمت طلا بالای ۱۷۵۰ دلار حفظ شد، بحران اعتباری و افزایش تورم باعث ایجاد احساسات صعودی در طلا می‌شود

بهبود طلا از کف دو ماهه خود باعث ایجاد نوعی خوش‌بینی در بازار شده است. در این بین هم سرمایه‌گذاران مین استریت و هم تحلیلگران وال استریت انتظار دارند هفته آینده شاهد افزایش قیمت طلا باشند.

بیشتر بخوانید: آموزش معامله اونس طلا: عوامل موثر بر قیمت طلا و روش های معامله آن

اگرچه در آینده نزدیک احساسات صعودی در بازار افزایش یافته اما برخی از تحلیلگران خاطر نشان می‌کنند که بازار همچنان با موانع اساسی مانند افزایش نرخ بهره، روند صعودی دلار آمریکا و بی‌میلی عمومی در بین سرمایه‌گذاران جنرالیست روبرو است.

  • کریستوفر وکیو، استراتژیست ارشد بازار در DailyFX گفت که مشکلات جاری اعتباری اورگرند و مسائل مربوط به سقف بدهی ایالات متحده می‌تواند در کوتاه مدت از قیمت‌ها حمایت کند. موسسه فیچ ریتینگ روز جمعه اعلام کرد که اگر قانون‌گذاران آمریکایی به موقع به موضوع سقف بدهی رسیدگی نکنند ممکن است به رتبه اعتباری AAA ایالات متحده فشار وارد شود.
    با وجود عدم اطمینان روز افزون، وکیو گفت که انتظار دارد این مساله در نهایت حل شود.
    وی گفت:« من انتظار دارم طلا با افزایش شدت این بحران، افزایش یابد. اما ما قبلا هم چنین چیزی را تجربه کرده‌ایم. وقتی این مسائل برطرف شود، ممکن است قیمت طلا سقوط کند. با توجه به پرایس اکشن ضعیفی که من در حال حاضر در طلا مشاهده می‌کنم، به نظرم روند صعودی کمرنگ خواهد بود.»

این هفته ۱۴ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو شرکت کردند. در این میان هفت نفر یا پنجاه درصد نظر صعودی، چهار نفر یا ۲۹ درصد به دنبال کاهش قیمت طلا و سه تحلیلگر یا ۲۱ درصد بی طرف بودند.

در همین حال، در مجموع ۸۸۹ رای در نظرسنجی‌ آنلاین مین استریت به دست آمد. از این تعداد ۴۳۰ نفر یا ۴۸ درصد نظر افزایشی، ۳۴۰ نفر یا ۳۸ درصد نظر کاهشی و ۱۱۹ نفر یا ۱۳ درصد نظر خنثی نسبت به حرکت طلا در هفته آینده داشتند.

نظرسنجی کیتکو درباره اونس طلا در هفته 12 تا 16 مهر: سنتیمنت در بازار طلا صعودی شده است

احساسات در بین تحلیلگران وال استریت نسبت به هفته گذشته به شدت تغییر کرده و به طرز قابل توجهی صعودی شده است. همچنین انتظارات صعودی سرمایه‌گذاران مین استریت نیز از پایین‌ترین سطح در هفت ماه گذشته افزایش یافته است.

این افزایش خوش‌بینی در حالی صورت گرفت که طلا توانست از کف دو ماه گذشته بهبود پیدا کرده و در بالای سطح ۱۷۶۰ دلار در هر اونس هفته را به پایان برساند.

  • مارک چندلر، مدیرعامل Bannockburn Global Forex گفت که در آینده نزدیک، قیمت طلا می‌تواند به بالاترین سطح در ۱۷۸۷ دلار در هر اونس برسد. با این حال او خاطرنشان کرد که احساسات بازار هنوز ضعیف است.
    وی گفت:« من فکر می‌کنم تغییر انتظارات درباره نرخ بهره ایالات متحده تا جایی که توانست قیمت را پیش‌ برد. ما تا سطح ۱۷۲۱ نیز رسیدیم.»

در حالی که برخی تحلیلگران به صورت مشروط بر روی طلا صعودی هستند، اما برخی دیگر پتانسیل خوبی برای رشد مشاهده می‌کنند، به ویژه در شرایطی که قیمت انرژی در اروپا همچنان از کنترل خارج شده است. بر اساس برخی گزارش‌ها، قیمت گاز طبیعی در سال جاری به بالاترین سطوح تاریخی خود رسیده است.

  • اوله هانسن، رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو، می‌گوید:« طلا به تدریج از دلار و بازده اوراق خزانه‌داری جدا می‌شود. زمانی که سرمایه‌گذاران متوجه شوند، تورم هرچیزی هست بجز گذرا.»
  • آدریان دی، رئیس Adrian Day Asset Management، گفت که او بر روی طلا همچنان صعودی است زیرا سرمایه‌گذاران در حال توجه به این نکته هستند که برنامه فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره، با توجه به زمان شروع کاهش خرید اوراق خزانه‌داری، هم بسیار کم و هم بسیار دیر است.
    وی گفت:« به هر حال تیپرینگ تنها کاهش سرعت خرید اوراق است. بنابراین ترازنامه فدرال رزرو تنها با سرعت کمتری رشد می‌کند. اما حتی این امر هم به تعویق انداخته می‌شود. چند هفته پیش جرومی پاول نشان داد که کاهش سرعت خرید ماهانه اوراق در ماه دسامبر آغاز می‌شود، اما اکنون می‌گوید که چشم‌انداز بسیار نامشخص است و تا زمانی که بتوانند با این مشکل کنار بیایند، تیپرینگ را به تاخیر می‌اندازند.»

منبع: Kitco

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟