بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

نظرسنجی کیتکو درباره اونس طلا در هفته 5 تا 9 مهر: طلا در خطر سقوط بیشتر

تحلیل اونس طلا کیتکو Gold Kitco

با افزایش احساسات نزولی، ممکن است طلا نتواند سطح ۱۷۵۰ دلار را حفظ کند

افزایش احساسات نزولی در بازار طلا، خبر خوبی برای قیمت طلا در هفته آینده نیست. زیرا در حال حاضر این فلز گرانبها تلاش می‌کند حمایت مهم خود در حدود ۱۷۵۰ دلار در هر اونس را برای هفته آینده حفظ کند.

جدیدترین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نشان می‌دهد که تحلیلگران وال استریت به طلا بدبین هستند زیرا احتمال سیاست‌های پولی سختگیرانه از افزایش قیمت دلار حمایت می‌کند و بازده اوراق قرضه را افزایش می‌دهد. در عین حال، سنتیمنت صعودی در میان سرمایه‌گذاران خرد به پایین‌ترین سطح خود در هفت ماه گذشته رسیده است.

برخی از تحلیلگران همچنین خاطر نشان کرده‌اند که طلا همچنان توجه زیادی به خود جلب نمی‌کند زیرا تمرکز بر بازار سهام است که در رکوردهای تاریخی خود به سر می‌برد و به نظر می‌رسد در یک رالی بی‌پایان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: آموزش معامله اونس طلا: عوامل موثر بر قیمت طلا و روش های معامله آن

این هفته ۱۸ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو شرکت کردند. در این میان ۴ نفر یا ۲۲ درصد خواستار افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند. در همین حال ۱۱ تحلیلگر یا ۶۱ درصد به دنبال کاهش قیمت و سه تحلیلگر یا ۱۷ درصد نیز بی طرف بودند.

در نظرسنجی آنلاین مین استریت نیز ۸۵۰ رای جمع‌آوری شد که از این تعداد ۳۸۲ نفر یا ۴۵ درصد به دنبال افزایش قیمت طلا بودند، ۳۰۹ درصد یا ۳۶ درصد عقیده داشتند که طلا در هفته آینده کاهش می‌یابد و در نهایت ۱۵۹ نفر یا ۱۹ درصد گفتند طلا در این هفته نوسانی خواهد بود.

نظرسنجی کیتکو درباره اونس طلا در هفته 5 تا 9 مهر: طلا در خطر سقوط بیشتراین احساسات نزولی قوی در مورد طلا زمانی صورت گرفت که فدرال رزرو جلسه سیاست پولی خود را برگزار کرد و گفت که می‌تواند برنامه خود را برای کاهش خرید ماهانه اوراق خزانه‌داری، پس از نشست ماه نوامبر منتشر کند. پیش‌بینی‌های اقتصادی به روز شده بانک مرکزی نشان می‌دهد که این کمیته احتمال دارد نرخ بهره را در دسامبر ۲۰۲۲ افزایش دهد و نرخ بهره را تا پایان سال ۲۰۲۳ به ۱ درصد برساند.

برخی تحلیلگران اشاره کرده‌اند که فدرال رزرو بیش از انتظارات هاوکیش بوده و این موضوع باعث تقویت دلار و افزایش بازده اوراق خزانه‌داری شده و به طلا فشار نزولی وارد می‌کند.

  • آدام باتن، استراتژیست ارشد ارز در فارکس لایو گفت:« بریک اوت در بازده اوراق ده ساله در این هفته نشان دهنده تغییر روند بازارها است. این موضوع طلا را تحت فشار قرار می‌دهد.»
  • کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در SIA Wealth Management گفت که او نظری منفی بر روی طلا دارد زیرا فدرال رزرو قصد دارد سیاست پولی خود را قبل از پایان سال تغییر دهد.
    وی گفت:« من فکر می‌کنم با حرکت فدرال رزرو به سمت تیپرینگ، دلار آمریکا حمایت شده و این موضوع تبدیل به بادی مخالف در برابر رشد طلا می‌شود.»
  • با این حال، در حالی که احساسات کوتاه‌مدت در مورد طلا نزولی است، برخی تلیلگران این احتمال را می‌دهند که طلا به کف خود برسد. دارین نیوزوم، رئیس Daren Newsom analytics گفت که به نظر می‌رسد طلا بیش از حد فروخته شده است.
    وی گفت:« من فکر می‌کنم با حرکت فدرال رزرو به سمت تیپرینگ، دلار آمریکا همچنان حمایت می‌شود و به بادی مخالف در جهت صعود طلا تبدیل می‌شود. با این حال، اندیکاتور استوکاستیک روزانه نشان از اشباع فروش دارد و زیر سطح ۲۰ درصد قرار گرفته است. این موضوع می‌تواند زمینه را برای یک کراس اور صعودی در ابتدای هفته آینده فراهم کند. این نشانه‌ای است برای این که یک روند کوتاه مدت صعودی آغاز شده است.»
  • مارک چندلر، مدیرعامل Bannockburn Global Forex نیز گفت که فروش طلا می‌تواند محدود باشد زیرا افزایش فعلی در بازده اوراق خزانه‌داری به نظر اغراق شده می‌رسد.
    او می‌گوید:« اگرچه من هنوز نظر نزولی دارد، با این حال احتمال افزایش در هفته آینده وجود دارد. این افزایش می‌تواند به صورت صعود از کف پایین‌تر شروع شود به عنوان مثال تا سطح ۱۷۳۰ یا ۱۷۳۵ کاهش یافته و سپس شروع به افزایش کند.»

تحلیل هفتگی فارکس را نیز از اینجا بخوانید:
تحلیل هفتگی فارکس در هفته آخر سپتامبر (2 تا 9 مهر)

اگرچه احساسات در بازار طلا در درجه اول نزولی است، اما هنوز امید به صعود در دل‌ها زنده است.

  • آدریان دی، رئیس Adrian Day Asset Management تلاش فدرال رزرو برای تغییر سیاست‌ها را به یک سگ توصیف کرد که «پارس کردنش بدتر از گاز گرفتنش است»
    وی گفت:« وقتی که تیپرینگ شروع شود، بازار متوجه خواهد شد که تنها اقدامات کوچکی انجام می‌شود. و هیچ اقدامی برای کاهش ترازنامه انجام نمی‌شود. این زمان است که طلا به کف قیمتی خود خواهد رسید.»
  • اوله هانسن، رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو اظهار داشت که در آینده نزدیک قیمت طلا افزایش خواهد یافت، زیرا افزایش قیمت انرژی، به ویژه در اروپا، تورم را افزایش می‌دهد. وی افزود که سرمایه‌گذاران همچنین از ریسک فزاینده ناشی از نکول اوراق قرضه اورگرند، شرکت سرمایه‌گذاری چینی غافل شده‌اند.
    وی خاطر نشان کرد که بحران اعتباری و نقدینگی پیش رو می‌تواند تقاضا برای تنوع در پورتفو را افزایش دهد.

منبع: Kitco

 

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟