بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

نظرسنجی کیتکو درباره اونس طلا در هفته 22 تا 26 شهریور: طلا انگیزه‌ای برای حرکت ندارد!

تحلیل اونس طلا کیتکو Gold Kitco

قیمت طلا به این زودی جایی نخواهد رفت

بر اساس آخرین نتایج نظرسنجی طلای کیتکو، انتظار نمی‌رود قیمت طلا به زودی جایی رود چرا که احساسات در بین تحلیلگران وال استریت خنثی است و سرمایه‌گذاران مین استریت نیز اشتیاق کمی دارند.

از اواسط ماه ژوئیه، قیمت طلا بارها مقاومت ۱۸۳۰ دلار در هر اونس را آزمایش کرده است، اما در حفظ قیمت بالای این مقاومت ناتوان بوده است. آخرین آزمایش نیز در روزهای اخیر انجام شد اما پس از آنکه قیمت باز هم نتوانست به بالای این سطح برسد، به زیر سطح ۱۸۰۰ دلار سقوط کرد. این موضوع به شدت سرمایه‌گذاران و تحلیلگران را ناامید کرده است.

  • کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در  SIA گفت:« به نظر می‌رسد طلا در حال حاضر در محدود معاملاتی ۱۸۴۰ تا ۱۷۶۰ دلار قرار گرفته و هیچ جهت‌گیری خاصی ندارد. همچنین اخبار زیادی وجود ندارد که بتواند این موضوع را تغییر دهد.»

این هفته ۱۵ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو شرکت کردند که در این میان ۹ تحلیلگرا یا ۶۰ درصد انتظار داشتند قیمت طلا نوسانی باشد. در همین حال چشم‌انداز صعودی و نزولی هرکدام سه رای یا ۲۰ درصد کسب کردند.

اگرچه سرمایه‌گذاران خرد همچنان به دنبال افزایش قیمت طلا هستند، اما مشخص است که اشتیاق خاصی در بازار وجود ندارد. مشارکت در نظرسنجی این هفته به پایین‌ترین سطح خود از ماه مه ۲۰۱۹ رسیده است.

از مجموع ۴۹۴ رای اخذ شده در نظرسنجی انلاین مین استریت، ۲۷۴ نفر یا ۵۵ درصد به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند. ۱۲۷ نفر یا ۲۶ درصد انتظار نزول بازار را داشتند و ۹۳ نفر یا ۳۵ درصد نیز بی طرف بودند.

  • نظرسنجی هفته سوم سپتامبر 2021 در کیتکواوله هانسن، رئیس بخش استراتژی کالا در بانک سکسو، گفت که طلا همچنان با چالش مواجه است چرا که دلار آمریکا همچنان نسبتا قوی است. وی افزود:« دلار آمریکا همچنان مهم‌ترین باد مخالف برای طلا است و بازده واقعی اوراق خزانه‌داری نیز عمیقا منفی هستند.»
    اگرچه هانسن می‌گوید که به زودی قیمت طلا افزایش نمی‌یابد، اما در کنار آن می‌افزاید که در شرایط فعلی تصور نمی‌کند قیمت طلا به زیر ۱۸۰۰ دلار در هر اونس برود.
    وی ادامه داد: «بازار فیزیکی طلا تقاضای شدیدی دارد، اما اگر قیمت‌ها بالاتر برود، باید شاهد بازگشت سرمایه‌گذاران کاغذی، سفته‌بازان و دلالان به بازار باشیم. اما تا زمانی که قیمت طلا به بالای ۱۸۳۰ دلار در هر اونس نرسد، چنین چیزی محتمل نیست.»
  • دیوید مادن، تحلیلگر بازار در Equiti Capital نیز گفت که او انتظار دارد قیمت طلا در محدوده نوسانی خود باقی بماند. وی افزود:« افزایش عدم قطعیت بازار، در کنار بازار سهامی که در بالاترین سطوح خود از نظر ارزشگذاری قرار دارد، منجر به این شده است که تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن حفظ شود.»
  • مارک چندلر، مدیرعامل Bannockburn Global Forex، گفت که نظر او در مورد طلا نزولی است زیرا در آینده نزدیک احتمالا شاهد افزایش بیشتر قیمت دلار آمریکا خواهیم بود. وی افزود که افزایش تورم باعث افزایش بازده اوراق می‌شود و این موضوع از دلار آمریکا حمایت خواهد کرد.

تحلیل هفتگی فارکس را نیز از اینجا بخوانید:
تحلیل هفتگی فارکس در هفته اول سپتامبر (22 تا 26 شهریور)

  • با این حال، برخی از تحلیلگران هنوز آماده رها کردن طلا نیستند. آدام باتن، استراتژیست ارشد ارز در فارکس لایو اظهار داشت که با افزایش تورم، همچنان بر روی طلا صعودی است.
    او گفت:« پرایس اکشن این هفته نگران کننده بود اما من این حرکت را یک حرکت جعلی می‌دانم. نگرانی‌های اصلی همچنان باقی هستند. گلوگاه‌های زنجیره تامین و برنامه «رفاه مشترک» چین از جمله این نگرانی‌ها است»
  • نیکلاس فراپل، مدیرکل ABC Bullion، گفت که همچنان بر روی طلا صعودی است زیرا عوامل تکنیکال حمایتی را می‌بیند.
    وی گفت:« سقف ابر ایچیموکوی روزانه بخشی از مقاومت تکنیکال در حوالی ۱۸۳۰ دلار در هر اونس است. اما سقف این ابر تا هفته آینده به ۱۸۰۳ تا ۱۸۰۴ دلار کاهش می‌یابد و اجازه می‌دهد تا توانایی بیشتری برای شکستن این مقاومت توسط طلا وجود داشته باشد.»

منبع: Kitco

بیشتر بخوانید: آموزش معامله اونس طلا: عوامل موثر بر قیمت طلا و روش های معامله آن

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟