مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

گزارش COT؛ کاهش قراردادهای فروش دلار، عدم تغییر معاملات خرید یورو

گزارش COT؛ کاهش قراردادهای فروش دلار، عدم تغییر معاملات خرید یورو

داده‌های COT برای هفته ۲۹-۲۳ سپتامبرنشان می‌دهد که چگونه کاهش معاملات فروش دلار در رالی صعودی اخیر این ارز نقش داشته است. با این وجود، خالص معاملات خرید یورو به طرز شگفت‌انگیزی بدون تغییر بوده است. در عوض، به‌واسطه افزایش عدم اطمینان نسبت به سرنوشت برگزیت، خالص معاملات پوند بیشتر به سمت فروش سنگینی می‌کند. اما هنوز اختلاف میان معاملات فروش . خرید چندان زیاد به نظر نمی‌رسد.

افزایش دلار، عدم تغییر یورو

داده‌های COT همچنین نشان می‌دهد که برای هفته ۲۳ تا ۲۹ سپتامر تمامی ارزهای G10 بجز یورو، خالص معاملاتشان در مقابل دلار کاهش یافته است.

در واقع می‌توان گفت رالی دلار که از ۲۱ سپتامبر آغاز شده بود، به‌واسطه کاهش معاملات فروش این ارز تقویت شده بود.

گزارش COT؛ کاهش قراردادهای فروش دلار، عدم تغییر معاملات خرید یورو

پویایی متفاوت در فضای G10

نکته قابل‌توجه در این گزارش، پویایی متفاوت در فضای G10 است. وضعیت اشباع خرید یورو بدون تغییر باقی مانده است ( ۲۹ درصد از قراردادهای آپشن باز، خالص خرید هستند.) و این ارز را یکبار دیگر پر تقاضاترین ارز G10  کرده است. این موضوع را شاید بتوان از دو منظر بررسی کرد. ۱) یورو جذابیت بنیادین خود را برای سرمایه‌گذاران حفظ کرده است و آنها تمایلی به بستن معاملات خریدشان ندارند. 

۲) از سوی دیگر، به دلیل طولانی شدن پوزیشن‌های فعلی، ریسک یک حرکت اصلاحی روی EUR/USD پابرجا مانده است.

همانطور که می‌دانیم همیشه این ریسک وجود دارد که داده‌های COT حرکات بازار را با کمی تاخیر نمایش دهند و به همین خاطر ممکن است در گزارش بعدی کمی تعدیل در موقعیت‌های خرید یورو مشاهده شود.

GBP: برگزیت بالاخره منجر به افزایش موقعیت‌های فروش شد

پوزیشن‌های استرلینگ در هفته ۲۳ تا ۲۹ سپتامبر، بزگترین نوسان را در میان G10 تجربه کردند و سهم آنها در قرادادهای آپشن باز از 10 درصد به ۸- درصد رسید.

  دلیل تشدید حرکت پوند در مقابل سایر ارزهای G10، افزایش عدم اطمینان درمورد مذاکرات تجاری برگزیت است. البته جهت اخبار طی چند روز گذشته خوشبینی بیشتری را برای توافق نهایی طی هفته‌های آتی فراهم کرده است، پس انتظار داریم برخی از پوزیشن‌های فروش کاهش پیدا کنند.

در حال حاضر، خالص پوزیشن‌های فروش در قراردادهای آپشن باز پوند بر روی ۸ درصد است که نسبت به سالهای پیش که احتمال عدم توافق مانند امروز بالا بود، رقمی نبستا کوچک است. بدیهی است در صورت ادامه عدم قطعیت در مورد برگزیت شاهد افزایش پوزیشن‌های فروش بر روی پوند خواهیم بود.

گزارش COT؛ کاهش قراردادهای فروش دلار، عدم تغییر معاملات خرید یورو

سقوط ارزهای آنتیپودین تاحدودی مربوط به سیاست‌های پولی است

دو حرکت بزرگ دیگر در پوزیشن‌های G10 طی هفته‌ی مذکور، مربوط به دلار استرالیا و دلار نیوزلند بود. اگرچه این نکته کاملا واضح است که با افزایش ریسک‌گریزی در بازار، پوزیشن‌های فروش هر دو ارز افزایش پیدا می‌کند اما در این میان افزایش انتظارات پیرامون اعمال سیاست‌های آسان‌سازی ازسوی بانک‌های RBA و RBNZ در این سقوط نقش داشته است.

در واقع اگر این دو ارز را با ارز کالامحور دیگر (دلار کانادا) مقایسه کنیم،‌ متوجه می‌شویم با وجود این که عوامل بنیادین در هر دو مورد نسبتا برابرند، اما چشم‌انداز محرک‌های پولی در استرالیا و نیوزلند بسیار گسترده‌تر به نظر می‌رسد. (در حالی که به نظر می‌رسد بانک کانادا به دنبال محرک پولی بیشتر نیست)

با نگاهی به سایر ارزهای G10، پوزیشن‌های CHF همچنان نوسانات زیادی را نشان می‌دهد که به سختی می‌توان آن را با رویدادهای محرک بازار ارتباط داد. JPY نیز مقداری از پوزیشن‌های خرید خود را از دست داده است اما احتمالا با مثبت اعلام شدن آزمایش کرونای ترامپ در اواخر هفته گذشته، شاهد افزایش دوباره قراردادهای خرید خواهیم بود.

منبع: think.ing.com

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

1 دیدگاه در “گزارش COT؛ کاهش قراردادهای فروش دلار، عدم تغییر معاملات خرید یورو
  1. aminpe725 گفت:

    ممنون ميشم گزارشات سي او تي باز بزاريد سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟