مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

ادامه افت دلار باعث ادامه روند صعودی کالاها شد

گزارش COT: آخرین گزارش تعهدات معامله‌گران (COT) از CFTC تا تاریخ 15 دسامبر

COT

COT

در این‌جا خلاصه پوزیشن‌های قراردادهای آتی فارکس، کامودیتی‌ها، اوراق و آپشن‌ها و نیز تغییرات انجام شده توسط سفته بازانی همچون صندوق‌های پوشش ریسک و CTAها تا سه شنبه گذشته، 15 دسامبر، را برای شما ارائه داده‌ایم. هفته‌ای که شاخص S&P500 وقفه‌ای در روند صعودی آن ایجاد شد اما مجددا توانست به روند صعودی خود ادامه دهد، و همچنین ادامه افت دلار باعث ادامه روند صعودی کالاها شد.

گزارش COT برای فارکس

دلار آمریکا در برابر بیشتر ارزها همچنان به افت خود ادامه داد. البته فروشندگان، کمی سیوسود انجام دادند و مقداری معاملات فروش را بستند. قراردادهای فروش دلار در برابر 10 ارز اصلی و شاخص دلار، با افت 7% به 28.6 میلیارد دلار رسید. از جمله تغییرات ملموس در قرارداهای دلار، می‌توان به کاهش قراردادهای فروش دلار در برابر یورو (کاهش 11 هزار لاتی)، ین ژاپن (کاهش 6 هزار لاتی) و پزو مکزیک (کاهش 22 هزار لاتی) و افزایش قراردادهای فروش دلار در برابر دلار کانادا، دلار نیوزیلند و رئال برزیل اشاره کرد.

خالص پوزیشن دلار در برابر ده ارز IMM

Dollar

گزارش مربوط به فارکس

Forexگزارش کامودیتی‌ها

شاخص کالای بلومبرگ به دلیل خوش‌بینی‌های اخبار واکسن، افت دلار و امیدها برای تصویب بسته محرک آمریکا، به بالاترین سطح خود بعد از ماه ژانویه رسید و توانست رشدی نزدیک به 3% را ثبت کند. در بین 24 کالای اساسی نفت خام، گازهای طبیعی، قهوه، پنبه و غلات بیشترین رشد را داشتند. در نتیجه، خالص قراردادهای خرید، 4% رشد داشت و به حجم 2.36 میلیون لات رسید که نزدیک به سقف 4 سال اخیر خود است. بیشترین خرید‌ها در کالاهایی مثل گازهای طبیعی، سویا، گندم، پنبه و نفت خام انجام گرفت.

Commodities

گزارش تعهدات معامله‌گران چیست؟
گزارش تعهدات معامله‌گران (COT) گزارشی است که توسط کمیسیون معاملات آتی کالاهای ایالات متحده (CFTC) هر جمعه ساعت ۱۵:۳۰ به وقت شرقی منتشر می‌شود. داده‌های این گزارش متعلق به سه شنبه همان هفته است. این گزارش معاملات باز در بازارهای آتی عمده اوراق خزانه، شاخص‌های سهام، ارزها و کامودیتی‌ها را تا سه شنبه همان هفته نشان می‌دهد. ICE نیز گزارش مشابهی را روز جمعه منتشر می‌کند که شامل نفت برنت و نفت گاز است.

در بخش کالاها قراردادهای باز به ۴ دسته تقسیم می‌شوند: تولیدکننده/ تاجر/ پردازش‌گر، کاربر/ دلالان سواپ، پول‌های مدیریت شده و غیره.

در بخش مالی: دسته‌بندی‌ها بدین صورت است: دلال/واسط، مدیر/موسسه سرمایه، صندوق‌های اهرمی (لوریج) و غیره.

در بخش فارکس: بررسی عمیق‌تر سفته‌بازان تجاری و غیرتجاری

تمرکز ما بیشتر بر رفتار معامله‌گران پول‌های مدیریت شده (Managed Money) است که شامل معامله‌گران CTA، CPO و دیگر صندوق‌های ثبت‌نشده می‌شود.

این گروه‌ها معمولا حد ضرر پایینی دارند و خریدهایی انجام نمی‌دهند که نتوان پوشش داد. این باعث می‌شود که این گروه‌ها بیشترین واکنش را نسبت به تغییر در تحولات فاندامنتال یا تکنیکال قیمت داشته باشند. این گزارش دیدگاه‌هایی در مورد روندهای اصلی ارائه می‌دهد همچنین هنگامی که تغییر روند در حال نزدیک شدن باشد، به معامله‌گران برای درک این تغییر کمک می‌کند.

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟