بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

گلدمن ساکس؛ 10 دلیل برای اینکه چرا بازار سهام بیشتر رشد خواهد کرد

Goldman Sachs CEO: Governments must put a price on carbon - Electrek

گلدمن ساکس: «رشد سریع شاخص سهام در ماه مارس در کنار پوزیشن‌های صعودی آپشن، احتمالا در میان مدت باعث اصلاح بازار می‌شود. اما ۱۰ دلیل نیز وجود دارد که چرا فکر می‌کنیم این روند صعودی اخیر ادامه پیدا کند.»

1. ما اکنون در اولین مرحله از یک چرخه (یا دوره) جدید سرمایه گذاری هستیم، که معمولا پس از یک رکود اقتصادی عمیق ایجاد می‌شود: «مرحله امید». این مرحله، اولین مرحله از یک «چرخه» جدید است که پس از شرایط رکود اقتصادی شروع می‌شود، زیرا سرمایه‌گذاران پیش‌بینی بهبود اقتصادی را دارند. مرحله امید معمولا قوی‌ترین قسمت از این چرخه است. این مرحله همان چیزی است که در سال جاری شاهد آن بوده‌ایم.

2. با مشاهده پیشرفت‌های فعلی در تولید واکسن، بهبود اقتصادی ماندگارتر به نظر می‌رسد.

3. اقتصاددانان، اخیرا در پیش‌بینی‌های اقتصادی خود تجدیدنظرهای خوش‌بینانه‌تری انجام داده‌اند و احتمالا انتظارات تحلیلگران نیز پیرو همین رویکرد بهبود خواهد یافت.

4. شاخص Bear Market که در سال ۲۰۱۹ در سطح بالایی قرار داشت، با وجود افزایش شاخص سهام، همچنان حاکی از ریسک پایین وقوع یک بازار نزولی است.

5. دولت همچنان پشتیبانی خود را از دارایی‌های ریسک‌پذیر ادامه می‌دهد. در همین راستا دولت پشتیبانی خود از رشد اقتصادی، و بانک مرکزی نیز آمادگی خود را برای فراهم کردن نقدینگی مورد نیاز اعلام کرده‌اند.

6. هزینه پذیرش ریسک سهام هنوز فضای زیادی برای کاهش دارد.

7. از سرگیری نرخ بهره اسمی صفر و سیاست‌های لفظی گسترده، باعث ایجاد نرخ بهره واقعی منفی شده است. این موضوع باعث حمایت از دارایی‌های ریسک‌پذیر در جریان بهبود اقتصادی می‌شود.

8. سهام با افزایش انتظارات تورمی، افزایش پیدا می‌کند.

9. ارزش سهام نسبت به بدهی شرکت‌ها نسبتا ارزان به نظر می‌رسد. خصوصا برای شرکت‌هایی با ترازنامه قوی (حدود ۶۰ درصد شرکت‌ها در آمریکا و ۸۰ درصد شرکت‌ها در اروپا دارای بازده سهامی بالاتر از میانگین بازده اوراق قرضه‌ی شرکتی هستند.)

10. انقلاب دیجیتال همچنان رو به رشد است. به احتمال زیاد این تحول در اقتصاد و بازارهای سهام همچنان ادامه پیدا خواهد کرد. این شرکت‌ها می‌توانند همچنان به روند صعودی خود ادامه دهند.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟