مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

گلدمن ساکس: پیروزی بایدن سبب افزایش قیمت نفت می شود

پیش بینی گلدمن ساکس برای نفت
پیش بینی گلدمن ساکس برای نفت

پیروزی بایدن در انتخابات ماه آینده آمریکا احتمالا سبب افزایش قیمت نفت می‌شود زیرا هزینه تهیه شیل افزایش خواهد یافت و احتمالا قیمت دلار کاهش می‌یابد.

بانک سرمایه گذاری گلدمن ساکس در پژوهشی که روز یک شنبه منتشر کرد اشاره کرد: «پیش بینی ما افزایش قیمت نفت و گاز است و انتظار نداریم انتخابات پیش رو در آمریکا تأثیری خلاف پیش بینی‌های ما داشته باشد، زیرا انتخاب دموکرات‌ها در حقیقت تأثیر مثبت خواهد داشت».

یکی از تحلیلگران کالا در گلدمن ساکس اظهار داشت: «انتخاب بایدن تأثیر منفی بر تولید نفت و گاز در آمریکا دارد و این مسئله باعث افزایش قیمت نفت می‌شود».

بایدن اعلام کرده است که از استخراج نفت و گاز از زمین‌های فدرال جلوگیری خواهد کرد و برنامه‌ای برای انرژی پاک دارد تا از انرژی‌های قابل بازیافت در تولید نیرو استفاده کند و این کار سبب اشتغال‌زایی نیز خواهد شد.

گلدمن ساکس پیش بینی می‌کند که دولت بایدن قوانین سختگیرانه‌تری اعمال کند، مالیات‌ها را افزایش دهد و محدودیت‌های شدیدتری در مورد گاز متان و حفاری‌های جدید برای صنعت نفت در نظر داشته باشد. محدودیت‌ها در صنعت نفت هزینه تولید شیل را افزایش خواهد داد و در نتیجه عرضه آن کاهش می‌یابد.

بر اساس صحبت‌های یکی از تحلیلگران گلدمن ساکس، قوانین و مالیات‌ها می‌توانند سبب افزایش هزینه‌های تولید شیل در آمریکا تا 5 دلار به ازای هر بشکه شوند.

در صورتی که ترامپ در انتخابات ماه نوامبر مجددا پیروز شود، تأثیر این انتخاب مجدد بسیار اندک خواهد بود زیرا با وجودی که سیاست‌های دولت کنونی در مورد نفت تغییری نخواهد کرد، سرمایه گذاران بر انتقال سرمایه گذاری از سوخت‌های فسیلی تمرکز دارند.

گلدمن ساکس ماه گذشته را برای نفت افزایشی می‌دانست و انتظار داشت که بازار روزانه تا حدود 3 میلیون بشکه کسری در روز تا سه ماهه چهارم سال داشته باشد و قیمت نفت خام برنت به 49 دلار به ازای هر بشکه تا پایان سال افزایش یابد.

در ماه سپتامبر پیش بینی گلدمن ساکس برای نفت خام برنت 65 دلار به ازای هر بشکه در سه ماهه سوم سال 2021 بود، اگرچه ممکن است سال آینده تا 58 دلار به ازای هر بشکه کاهش یابد.

منبع: Oilprice

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟