بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

‍ هشدار گلدمن ساکس: «نقش دلار به عنوان ذخیره ارزی جهان در خطر است

‍ هشدار گلدمن ساکس: «نقش دلار به عنوان ذخیره ارزی جهان در خطر است

به گفته استراتژيست‌های گلدمن، امکان سوگیری فدرال رزرو به سمت افزایش تورم، افزایش عدم اطمینان سیاسی و همینطور نگرانی‌ها در مورد شیوع دوباره کرونا در این کشور دلار را در خطر بزرگی قرار می‌دهد.
🔸دنیل شارپ از استراتژیست‌های گلدمن نوشت: «نگرانی‌های عمیقی در مورد طول عمر دلار به عنوان یک ذخیره ارزی ایجاد شده است. طلا یک دارایی امن است که سرمایه گذاران هنگامی که دولت‌ها در حال افزایش بدهی ارزهای فیات خود هستند و نرخ بهره را به پایین ترین حد ممکن رسانده اند، به آن پناه می‌برند.»
🔺رکورد شکنی طلا باعث افزایش نگرانی در مورد اقتصاد جهانی شده است. در همین راستا گلدمن ساکس پیش‌بینی ۱۲ ماهه خود را برای طلا از ۲۰۰۰ دلار به ۲۳۰۰ دلار به ازار هر اونس افزایش داد.
🔻در همین حال، شاخص دلار بلومبرگ بدترین وضعیت ماه جولای خود در ده سال گذشته را به ثبت رساند.
🔹سطح رو به رشد بدهی در ایالات متحده (که اکنون به ۸۰ درصد تولید ناخالص داخلی کشور رسیده است) این خطر را افزایش می‌دهد که بانک مرکزی و دولت اجازه افزایش سرعت تورم را صادر کنند.
🔸استراتژیست‌های گلدمن گفتند: «ترازنامه‌های نامتوازن و تولید پول بی‌پشتوانه باعث ترس از فروپاشی می‌شود. این احتمال وجود دارد که در آینده و پس از عادی شدن فعالیت‌های اقتصادی، دولت و بانک مرکزی برای کاهش بار بدهی‌های انباشته اجازه بدهند تورم افزایش پیدا کند.»
🔺فدرال رزرو قرار است روز چهارشنبه آخرین تصمیمات خود را ارائه کند. آنها می‌دانند کاهش نرخ بهره واقعی ایالات متحده باعث قدرت بخشیدن دوباره به طلا می‌شود.

برای آگاهی از اخبار موثر بر ارزها و شاخص های سهام، عضو کانال شوید: 👇👇
📣@UtoFX

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟