بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

📊 آیا سقوط بازده اوراق خزانه‌داری آمریکا ادامه خواهد یافت؟

📊 آیا سقوط بازده اوراق خزانه‌داری آمریکا ادامه خواهد یافت؟

🔰 بازده اوراق ده ساله در آستانه سقوط به پایین‌ترین سطح خود قرار دارد چراکه نگرانی سرمایه‌گذاران در مورد سرعت روند بهبودی اقتصادی بعد از مشاهده انقباض شدید تولید ناخالص داخلی، تجدید شده است.
در غیاب بسته تحریک مالی جدید از طرف کنگره، انتظار می‌رود که هزینه‌های مصرف کنندگان آمریکایی به طرز چشمگیری کاهش یابد.
🔰 تحلیلگر ارشد اقتصاد آکسفورد، جان کاناوان در مصاحبه‌ای گفت: «بازده اوراق خزانه‌داری همچنان کاهش خواهد یافت که این امر از دو اتفاق ناشی خواهد شد. اولی ریسک‌های اقتصادی و دوم این حقیقت که فدرال رزرو نرخ‌ها را برای چند سال آینده پایین نگه خواهد داشت.»
داده‌های Tradeweb نشان می‌دهد که بازده اوراق ده ساله خزانه در روز سه شنبه در سطح ۰.۵۱۴٪ بسته شده است که بسیار نزدیک به رکود خود در ۹ مارس است که تا ۰.۵۰۱٪ رسیده بود.
سایر اوراق با سررسید‌های کوتاه‌مدت‌تر مانند اوراق دو ساله و پنج ساله نیز پیش‌تر رکوردهای پایین‌ترین نرخ خود را شکسته بودند.
🔺 افت بازده اوراق باعث افزایش ارزش سایر دارایی‌ها شده است. طلا روز گذشته رکوردی جدید در تاریخ خود ثبت کرد و سهام اینترنت و فناوری که از قرنطینه و خانه‌نشینی مردم در طول همه‌گیری بسیار بهره‌مند شده است، امسال به دستاورد‌های خوبی رسیده است.
به عنوان مثال سهام فناوری سنگین نزدک بیش از ۲۱ درصد رشد را نشان داده است در مقایسه با S&P500 که در همان زمان رشد ۲ درصدی را نشان می‌دهد.

🔻 بخشی از حرکت‌های صعودی بازار اوراق خزانه، به خاطر نگرانی دولت‌های محلی و فدرال است که نتوانستند کرونا را مهار کنند. به گفته تحلیلگران، بدون پیشرفت چشمگیر در زمینه پزشکی، صنایعی که بدون از میان رفتن محدودیت‌های اجتماعی امکان فعالیت ندارند به سختی می‌توانند به حالت عادی بازگردند. بازده پایین نیز نشانگر عدم تمایل معامله‌گران برای شرط‌‌ بندی در برابر فدرال رزرو است. خصوصا اینکه فدرال رزرو تعهد کرده است که سیاست پول ارزان را تا زمانی مشخص حفظ خواهد کرد.

🔸 لورلین رنو چتلاین استراتژیست Pictet Wealth در یادداشتی در روز سه شنبه گفت: ما می‌بینیم که بانک مرکزی آمریکا آماده افزایش خرید اوراق خزانه بلند مدتی است و نرخ این اوراق باید خیلی سریع رشد پیدا کند.
مقامات ارشد فدرال رزرو از، از جمله جروم پاول، رئیس فدرال رزرو گفته‌اند که بانک مرکزی تا بهبود وضعیت بیکاری و تورم، نرخ بهره را از نرخ فعلی نزدیک به صفر خود بالاتر نخواهد برد.
🔸همچنین انتظار می‌رود که فدرال رزرو به زودی استراتژی خود را به روز کند و متعهد شود که نرخ بهره را فقط در شرایطی که نرخ تورم از هدف ۲ درصدی خود فراتر برود به حالت عادی بازگرداند تا دوره‌هایی که قیمت‌ها پایین‌تر از سطح واقعی خود بودند، جبران شود. سیاست واضح در پیام های فدرال رزرو فرصتی برای هر گونه نوسان در بازار اوراق قرضه باقی نگذاشت.
🔹 در پایان باید در نظر داشت که شاخص ICE BofA MOVE که انتظارات از نوسانات بازده اوراق خزانه‌داری را طی ۳۰ روز آینده بر اساس قیمت آپشن‌ها نشان می‌دهد، در سطح ۴۱.۹۸ ایستاده است. (نزدیک پایین‌ترین رکورد خود در پنج‌شنبه گذشته یعنی ۴۰.۶۶)

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟