مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

شما چه نوع معامله گری در فارکس هستید؟


شما چه نوع معامله گری در فارکس هستید؟

انواع مختلف سبک معامله‌گری در فارکس وجود دارد که هرکدام رویکرد متفاوتی را طلب می‌کنند. ممکن است سبک معاملاتی کوتاه‌مدت و روزانه مدنظرتان باشد یا اینکه معاملات پوزیشن وبلندمدت را بیشتر بپسندید؛ در هر حال، باید بدانید انتخاب سبک مناسب، احتمال موفقیتتان را در فارکس بالا می‌برد. در ادامه انواع روش های معامله‌گری فارکس، بزرگترین بازار معاملاتی جهان بیان شده است.

شش سبک مختلف معامله گری فارکس

معامله‌گران فارکس اغلب در 6 دسته قرار می‌گیرند: اسکالپر، معامله‌گر روزانه، سوئینگ تریدر، پوزیشن تریدر، معامله‌گر الگوریتمی و معامله‌گر رویداد-محور. در ادامه می‌توانید درباره هر کدام از این روش‌ها و ویژگی‌های شخصیتی که برای هر کدام مناسب است، بیشتر بخوانید.

1. اسکالپرها (Scalper)

اسکالپرها، دسته‌ای از معامله گران کوتاه‌مدت هستند که بر معاملاتی در بازه زمانی چند ثانیه تا چند دقیقه تمرکز دارند. استراتژی آنان کسب سود کم، ولی در تعداد معاملات زیاد طی شلوغ‌ترین زمان بازار (با بیشترین نقدشوندگی) است.

این گروه در سریع‌ترین لاین معاملاتی هستند. دائما با اطلاعات جدید سروکار دارند و به تغییرات سریع بازار واکنش نشان می‌دهند. شما به صورت ایده‌آل باید دارای هوشیاری غریزی بالا، تصمیم‌گیرندگی سریع و تحمل زیاد هنگام فشارهای روانی بازار باشید.

2. تریدر روزانه (Day Trader)

این دسته از معامله‌گران، معاملات خود را در یک تایم‌فریم میان‌روزی انجام می‌دهند. مدت معاملات این دسته از اسکالپرها طولانی‌تر است. معامله‌گران روزانه مشابه اسکالپرها در پایان روز معاملاتی تمام معاملاتشان را می‌بندند تا هیچ معامله جاری شبانه نداشته باشند. این بدان معناست که معاملات تحت تاثیر آن دسته از اخبار منفی قرار نمی‌گیرند که قبل از بازشدن بازار یا بعد از بسته شدن بازار، قیمت را تحت شعاع خود قرار می‌دهند.

برای اینکه یک معامله گر روزانه موفق باشید، باید آماده باشید که با تغییرات سریع قیمت تطبیق پیدا کنید و همین‌طور از تکنیک‌های مهم این روش آگاه باشید.

مثال شکل زیر نمودار تایم‌فریم 5 دقیقه‌ای جفت‌ارز EUR/USD و تعدادی از نقاط ورود و خروج معامله‌گران گروه اسکالپرها و روزانه را نشان می‌دهد. این نقاط بر اساس سیگنال‌های دریافتی از اندیکاتور RSI تعیین شده‌اند که در آن، نواحی اشباع خرید و فروش با دایره مشخص شده‌اند.

شما چه نوع معامله گری در فارکس هستید؟

 

3. سوئینگ تریدر (Swing Trader)

این گروه معامله را بیشتر از یک روز، و یا حتی تا چندین هفته نگه می‌دارند. برای تایم فریم کوتاه‌مدت این دسته از معامله‌گران تحلیل تکنیکال را به فاندامنتال ترجیح می‌دهند، اگرچه آنان باید به تاثیرگذاری اخباری که موجب تلاطم در بازار می‌شود، توجه داشته باشند.

این گروه معامله‌گران از گروه اسکالپرها و روزانه‌ها کمتر عجول هستند بنابراین نیازی نیست هشیاری بسیار بالایی از خود نشان دهند، اما باید به جزئیات در تحلیل نموداری دقت کنند.

4. پوزیشن تریدر (Position Trader)

این گروه از معامله‌گران، معاملات خود را برای دوره زمانی بلندمدت‌تر از چند هفته یا چند ماه نگه می‌دارند. این گروه از آنجاکه معاملات خود را در بلندمدت‌ترین حالت نگه می‌دارند، توجه زیادی به نوسانات قیمت کوتاه‌مدت ندارند و به‌صورت طبیعی، بیشتر به روندهای پایدارتر اهمیت می‌دهند.

به‌عنوان یک پوزیشن تریدر به صبر و تحمل نیاز خواهید داشت چون سرمایه شما برای مدت بیشتری درگیر خواهد بود. در معاملات بلندمدت‌تر، دانش جامع فاندامنتال مفید خواهد بود؛ بنابراین برخورداری از مهارت‌های تحلیلی پیشرفته کمک زیادی به معامله‌گر می‌کند.

شکل زیر، یک معامله بلندمدت را در نمودار روزانه نشان می‌دهد که معمولا توسط پوزیشن تریدر استفاده می‌شود. همانطور که می‌بینید معامله‌گر براساس سیگنال دریافتی از اندیکاتور RSI، پس از دو ماه از معامله خود خارج شده است. در حالی که تایم‌فریم مورد استفاده این گروه روزانه است، اما معامله‌گران اغلب برای انتخاب روندها به تایم‌فریم‌های پایین‌تر نیز مراجعه می‌کنند.

 

شما چه نوع معامله گری در فارکس هستید؟

 

5. معامله‌گران الگوریتمی (Algorithmic Trader)

این گروه از معامله‌گران برای انجام دادن معامله در بهترین قیمت به برنامه‌های کامپیوتری تکیه دارند. معامله‌گران می‌توانند از دستورالعمل های تعریف‌شده یا الگوریتم‌های معاملاتی فرکانس بالا بهره ببرند تا برنامه‌ها را شخصا کدنویسی کنند یا برنامه‌های موجود را خریداری کنند.

این نوع معامله‌گری مناسب افرادی است که در کار با فناوری راحت هستند و می‌خواهند از آن در شغل فارکس‌شان استفاده کنند. با توجه به ماهیت برنامه ها، این گروه معامله گر باید توجه ویژه به نمودارهای تکنیکال داشته باشند.

بیشتر بخوانید: معامله گران الگوریتمی و معامله گران خرد: آیا می­‌توان با ربات های معامله گر رقابت کرد؟

6.معامله‌گران رویداد-محور

این دسته بیشتر به‌دنبال تحلیل فاندامنتال روی نمودارهای تکنیکال هستند. آنان به دنبال موجی هستند که در پی رویدادی اقتصادی یا سیاسی رخ داده باشد؛ رویدادهایی نظیر شاخص NFP، GDP، آمار اشتغال و انتخابات.

این روش مناسب افرادیست که تمایل دارند همگام با اخبار روز دنیا باشند و همین‌طور قادر به درک تاثیر اتفاقات بر بازار هستند. شما باید کنجکاو، زیرک باشید و در تحلیل اطلاعات جدید مهارت به خرج دهید و پیش‌بینی کنید که چطور رویدادهای جهانی و منطقه‌ای نقش بازی می‌کنند.

نمودار شکل زیر نشان می‌دهد که چگونه شاخص NFP فرصتی برای معامله‌گران رویداد-محور ایجاد کرده است. در این تصویر، پس از شکست خط روند دیده‌شده در پولبک می‌توان به معامله خرید ورود کرد.

 

شما چه نوع معامله گری در فارکس هستید؟

 

بیشتر بخوانید: آموزش استراتژیهای معامله بر اساس اخبار در فارکس

ویژگی‌های کلی سبک‌های مختلف معامله گری در بازار فارکس
سبک معامله‌گری زمان در معامله بودن خصوصیات شخصیتی
تریدر روزانه و اسکالپرها 1 دقیقه تا 1 روز هوشیار، غریزی و تصمیم‌گیرنده سریع
سوئینگ تریدر 2 تا 6 روز آرام، گزینش‌گر و متمرکز
پوزیشن تریدر چند هفته تا چند ماه صبور، قانونمند و استراتژیست
معامله‌گر الگوریتمی متغیر توانمندی در فناوری، تکنیکال، ریاضی‌دان
معامله‌گر رویداد-محور متغیر کنجکاو، زیرک و پیش‌بینی‌کننده

آیا شما می‌توانید سبک معامله‌تان را عوض کنید؟

قرار نیست یک سبک معامله‌ای همیشه ثابت باشد و ممکن است سبک شما هرگونه تغییراتی داشته باشد. ممکن است شما یک اسکالپر باشید که نوسانات قیمت در کوتاه‌مدت شما را مضطرب کرده و اکنون به دنبال فراغت بیشتری در معاملات بلند مدت باشید. یا ممکن است شما یک معامله‌گر تکنیکال سوئینگ باشید و به دنبال یادگیری بیشتر درمورد روش تحلیل فاندامنتال بلندمدت بر اساس رویدادها باشید.

سبک و هدف شما هرچه که باشد، همیشه راهی برای بهبود و رشد شما وجود دارد. مهارتتان را در بازار با روش‌های مختلف امتحان کنید.

منبع: DailyFX

بیشتر بخوانید:

 

 

 

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

3 دیدگاه در “شما چه نوع معامله گری در فارکس هستید؟
  1. زانیار گفت:

    خیلی جامع و کاربردی

  2. محمدعلی گفت:

    جالب بود دسته بندیش

  3. سیامک گفت:

    چندتا از مطالبتون رو خودندم.
    سایت خوبی دارید تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟