بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

گردهمایی اقتصادی جکسون هول چیست؟

Jackson Hole

جکسون هول (Jackson Hole)، یک گردهمایی سیاست اقتصادی سالانه است که از سال ۱۹۷۸ توسط بانک فدرال رزرو شهر کانزاس حمایت مالی شده و از سال ۱۹۸۱، در جکسون هول ایالت وایومینگ برگزار می‌شود. همه ساله در این گردهمایی به یک موضوع مهم که اقتصاد جهانی با آن روبرو است، پرداخته می‌شود. شرکت‌کنندگان این نشست را بانک‌داران مرکزی برجسته‌، وزرای دارایی و همچنین اساتید دانشگاهی، فعالان برجسته‌ی بازارهای مالی و رسانه‌های خبری از سرتاسر جهان تشکیل می‌دهند.

روند این نشست از نزدیک توسط فعالان بازار دنبال می‌شود چرا که اظهار نظرهای افراد کارکشته این نشست می‌تواند تاثیر بالقوه‌ای بر بازارهای جهانی سهام و ارز بگذارد.

آشنایی بیشتر با گردهمایی جکسون هول (Jackson Hole symposium)

این گردهمایی یکی از با سابقه‌ترین و طولانی‌ترین همایش‌های بانکی مرکزی در جهان است. نشست جکسون هول، به دلیل ترویج بحث آزاد شناخته شده است و به همین دلیل شرکت‌کنندگان با توجه به موضوع هر سال با در نظر گرفتن تنوع منطقه‌ای، پیشینه و صنعت انتخاب می‌شوند.

یکی از ویژگی‌های اصلی این رویداد بحث اندیشمندانه‌ و متفکرانه‌ای است که بین حضار صورت می‌گیرد. با توجه به شرکت‌‌کنندگان و موضوعات مورد بحث، علاقه قابل توجهی به این گردهمایی وجود دارد. با این حال، برای کمک به ترویج بحث آزاد که برای موفقیت گردهمایی بسیار اهمیت دارد، تعداد افراد حاضر در این رویداد محدود است.

بانک فدرال رزرو کانزاس، مبلغی از حضار جهت پوشش هزینه‌های این نشست دریافت می‌کند. سالانه حدود ۱۲۰ نفر از زمینه‌ها و صنایع مختلف در این نشست شرکت می‌کنند. همانطور که اشاره شد، حضور افراد در این رویداد محدود است و رسانه‌های گلچین شده‌ای نیز به این نشست دعوت می‌شوند. این کار نه تنها به حفظ تمرکز گردهمایی کمک می‌کند بلکه باعث شفافیت هرچه بیشتر آن نیز می‌شود.

جکسون هول

در این گردهمایی در مورد چه چیزی بحث می‌شود؟

هر سال، موضوع گردهمایی انتخاب می‌‌شود و از کارشناسان خواسته می‌شود تا در مورد موضوعات مرتبط، مقاله بنویسند. تا به امروز تعداد زیادی نویسنده، مقالاتی در مورد موضوعاتی مانند تورم، بازار کار و تجارت بین‌المللی ارائه کرده‌اند. تمام مقالات به صورت آنلاین در دسترس هستند.

مقالاتی که از قبل به بانک تحویل داده‌ شده‌اند، در گردهمایی سالانه سیاست‌های اقتصادی در زمان ارائه به صورت آنلاین در سایت فدرال رزرو کانزاس ارسال می‌شوند. مقالات دیگر مانند نظرات افراد حاضر در مناظره، ممکن است تا بعد از رویداد ارائه نشوند، اما به محض آماده شدن در سایت قرار داده خواهند شد. علاوه بر این، رونوشت‌های صورت‌جلسه به محض در دسترس قرار گرفتن در وب‌سایت پست می‌شوند، اما این فرآیند معمولاً چند ماه طول می‌کشد. در نهایت، مقالات و رونوشت‌ها که در دفترچه‌های صورت‌جلسه جمع‌آوری شده‌اند، هم در وب‌سایت قرار گرفته و هم در یک جلد منتشر می‌شوند و به صورت آنلاین یا چاپ شده، رایگان در دسترس عموم قرار می‌گیرند.

جکسون هول

نمونه‌هایی از مباحث پیشین در گردهمایی جکسون هول

  • تغییر ساختار بازار و پیامدهای آن برای سیاست پولی (2018)

با ظهور غول‌های فناوری مانند فیسبوک، اپل، آمازون و گوگل، آیا قدرت تجمیع شده چنین شرکت‌های بزرگی به اقتصاد کلان آسیب رسانده یا ممکن است آسیب برساند؟ آیا مقامات ضد انحصار باید اقدامات جدی‌تری انجام دهند؟

  • ثبات مالی و ترازنامه بانک مرکزی (2016)

در پی بحران مالی جهانی، بانک‌های مرکزی در سراسر جهان، رویکردهای متفاوتی را برای احیای اقتصاد کشورهای خود بکار گرفتند. در حالیکه تاکتیک سنتی کاهش نرخ بهره برای کم کردن هزینه‌های استقراض مورد استفاده قرار می‌گرفت، بسیاری از بانک‌های مرکزی اقداماتی غیر متعارف‌ بیشتری انجام دادند و با تحصیل دارایی‌های مالی مانند اوراق قرضه دولتی و شرکتی و در بعضی موارد خرید سهام شرکت‌ها، ترازنامه خود را افزایش دادند.

  • علت تورم (1984)

موضوعی که همیشه مورد توجه بانک‌داران مرکزی بوده است. بانک‌های مرکزی سعی می‌کنند با تعیین نرخ بهره و جلوگیری از افزایش سریع قیمت‌ها، مانع از تورم شوند. با این حال در زمان حاضر، این کار به آسانی گذشته نیست. اقتصاد جهانی غوطه‌ور در نقدینگی است که به طور معمول منبع اصلی تورم به حساب می‌آید.

تصویر جهانی

از زمان شروع این گردهمایی، هدف آن ارائه وسیله‌ای برای ترویج بحث عمومی و تبادل نظر بوده است. در طول تاریخ این رویداد، شرکت کنندگان از 70 کشور گرد هم آمده‌اند تا دیدگاه‌ها و تجربیات متنوع خود را به اشتراک بگذارند.

 

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

بیشتر بخوانید:

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

2 دیدگاه در “گردهمایی اقتصادی جکسون هول چیست؟
  1. Iman گفت:

    عالی بود. ممنون از سایت خوبیتون

  2. سامان گفت:

    سپاس از شما بسیار مفید بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟