مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

جمعی از اقتصاد دانان از جمله هفت برنده جایزه نوبل، از سنا تقاضا کردند نامزدی جودی شلتون برای عضویت فدرال رزرو را رد کنند

جمعی از اقتصاد دانان از جمله هفت برنده جایزه نوبل، از سنا تقاضا کردند نامزدی جودی شلتون برای عضویت فدرال رزرو را رد کنند

علت درخواست اقتصاددانان برای رد گزینه پیشنهادی ترامپ برای عضویت در فد چیست؟

جمعی از اقتصاد دانان و مقامات پیشین فد بر این باورند که نامزد پیشنهادی ترامپ برای تصدی این منصب نامناسب و متعصب است.
بیش از صد اقتصاد دان از جمله هفت تن از برندگان نوبل با امضای نامه ای سر گشاده از مجلس سنا خواسته اند که نامزدی جودی شلتون را برای انتخابات فد رد کند. آن ها معتقدند که دیدگاه های وی افراطی و نسنجیده است.
شلتون در اوایل سال توسط ترامپ برای هیئت رئیسه هفت نفره فدرال رزرو معرفی شد و کمیته بانکی سنا در ماه ژوئیه به وی برای رای حزبی چراغ سبز نشان داد. انتظار می رود که مجلس سنا به زودی نامزدی وی را به رسمیت یشناسد. شلتون در سال ۲۰۱۶ مشاور کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ بود و از فدرال رزرو در مورد سیاست نرخ بهره و تاثیر آن بر روی اقتصاد کشور انتقاد کرده بود. منتقدان او ادعا می کنند که او هوادار افراطی جناحی خاص است و این امر می تواند استقلال فد را به خطر بیاندازد. در نامه‌ی این اقتصاددانان آمده است که فدرال رزرو باید رویکرد غیر حزبی(بی طرفانه) خود را حفظ کند و صلاحیت وی برای این مقام را نیز زیر سوال برده‌اند.

Big banks prepare to battle the Fed on faster payments - POLITICO

” خانم شلتون سابقه چندین دهه اظهاراتی دارد که شایستگی وی برای حضور در هیئت رئیسه بانک فدرال را زیر سوال می برد. او از سیاست بازگشت به استاندارد طلا حمایت کرده است و نیاز به بیمه سپرده فدرال را نیز زیر سوال برده است. وی حتی نیاز به داشتن بانک مرکزی را هم زیر سوال برده است! هم اکنون به نظر می رسد که او با این موضع‌گیری به دنبال آن است که سیاست های فدرال رزرو مطیع و تحت کنترل کاخ سفید کند. حداقل تا زمانی که شخص اول کاخ سفید با دیدگاه های سیاسی او هم نظر باشد.
شلتون درجلسه ی نامزدی خود در ماه فوریه از برخی از مواضع خود عقب نشینی کرد اما دموکرات ها بر این باورند که وی نظرات خود را تغییر نداده و اگر در آن برهه زمانی در فد بود تاثیرات ناشی از همه گیری کرونا را از این هم بدتر می کرد.
در نامه ای جداگانه نیز هفتاد مقام سابق و کارمندان فدرال رزرو از سناتور ها خواسته اند که نامزدی شلتون را رد کنند.

هفت برنده جایزه نوبل اقتصاد که این نامه را امضا کرده‌اند:
رابرت ای لوکاس و لارس پیتر هانسن از دانشگاه شیکاگو
کریستوفر سیمز از دانشگاه پرینستون
اریک ماسکین و الیور هارت از دانشگاه هاروارد
پیتر دایموند از MIT
و جوزف استیگلیتز از دانشگاه کلمبیا.

/بلومبرگ

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟