بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

آشنایی با جلسه معاملاتی لندن در بازار فارکس

آشنایی با جلسه معاملاتی لندن در بازار فارکس

درست زمانیکه حاضرین در بازار آسیا کار خود را تعطیل می‌کنند، همتایان اروپایی آن‌ها روز خود را آغاز کرده و جلسه معاملاتی لندن (London Session) شروع به کار می‌کند. در واقع لندن از منطقه زمانی خود بیشترین بهره را می‌برد، به این دلیلکه صبح لندن با اواخر معاملات در آسیا و بعد از ظهر لندن با صبح نیویورک همپوشانی دارد.

باید به این نکته توجه شود که جلسه معاملاتی لندن حدود 35% از کل متوسط گردش مالی فارکس را به خود اختصاص می‌دهد که بیشترین مقدار نسبت به دیگر جلسات معاملاتی است.

از نظر تاریخی، لندن به دلیل موقعیت استراتژیکی که دارد، همواره به‌ عنوان یکی از مهمترین مراکز معاملاتی مطرح بوده است، بنابراین جای تعجب ندارد که لندن پایتخت فارکس جهان در نظر گرفته می‌شود و هزاران نفر در هر دقیقه مشغول به انجام معاملات در این سشن معاملاتی هستند. برخی از معامله گران از جلسه معاملاتی لندن، به عنوان جلسه معاملاتی اروپا یاد می‌کنند، زیرا به غیر از لندن، مراکز مالی بزرگی نیز در اروپا باز هستند از جمله ژنو، فرانکفورت، زوریخ، لوکزامبورگ، پاریس، هامبورگ، ادینبورگ و آمستردام.

نکات مهم:

  • از آنجاییکه جلسه معاملاتی لندن با دو جلسه معاملاتی مهم دیگر هم‌پوشانی دارد و لندن مرکز مالی مهمی محسوب می‌شود، حجم بالایی از معاملات فارکس در این زمان انجام می‌شود. این مسئله سبب افزایش نقدینگی و کاهش هزینه معاملات می‌شود؛ به این معنیکه اسپرد کاهش می‌یابد.
  • به دلیل تعداد بالای معاملات، جلسه معاملاتی لندن معمولاً پر نوسان‌ترین جلسه است.
  • بیشتر روندها در طول سشن لندن آغاز می‌شوند و معمولاً تا جلسه معاملاتی نیویورک ادامه می‌یابند.
  • نوسانات بازار در اواسط جلسه کاهش می‌یابند، چرا که معامله‌گران اغلب برای صرف ناهار پیش از آغاز به کار جلسه معاملاتی نیویورک، به بیرون می‌روند.
  • گاهی روندها در پایان جلسه معاملاتی لندن برعکس می‌شوند، زیرا معامله‌گران اروپا تصمیم می‌گیرند تا معاملات خود را ببندند.

آشنایی با جلسه معاملاتی لندن در بازار فارکس

 

جلسه معاملاتی لندن چه ساعتی باز می‌شود؟

ساعت کاری جلسه معاملاتی لندن از 3:00 صبح به وقت شرقی ET (11:30 به وقت تهران) تا 12:00 بعد از ظهر به وقت شرقی (20:30 به وقت ایران) است. این سشن بیشترین حجم معاملات فارکس را در بین تمام جلسات در اختیار دارد.

بازگشایی 11:30 
تعطیل شدن 20:30
همپوشانی با جلسه معاملاتی توکیو 11:30 تا 12:30
همپوشانی با جلسه معاملاتی نیویورک 16:30 تا 20:30

 

3 نکته مهم در مورد جلسه معاملاتی لندن

1. این جلسه معاملاتی سریع و بسیار فعال است

جلسه معاملاتی توکیو به جلسه معاملاتی لندن منتهی می‌شود و با باز شدن این سشن معاملاتی، تامین‌کنندگان نقدینگی (Liquidity Providers) مستقر در لندن شروع به کار می‌کنند و معامله‌گران معمولا شاهد افزایش پویایی و نوسانات قیمت (Volatility) هستند.

آشنایی با جلسه معاملاتی لندن در بازار فارکس

با شروع جلسه معاملاتی لندن، اغلب “میانگین حرکت ساعتی قیمت” در بسیاری از جفت ارزهای اصلی (Major) افزایش می‌یابد. در زیر تجزیه و تحلیل حرکت جفت ارز EURUSD بر اساس زمان روزانه ارائه شده است. توجه کنید که حرکات به طور متوسط پس از بسته شدن جلسه معاملاتی توکیو چقدر بزرگ‌تر هستند (جلسه توکیو در ساعت 3 صبح به وقت شرقی که با نقطه چین آبی مشخص شده بسته می‌شود):

آشنایی با جلسه معاملاتی لندن در بازار فارکس

حمایت‌ها و مقاومت‌ها در این جلسه معاملاتی خیلی راحت‌تر نسبت به سشن معاملاتی توکیو (که نوسانات معمولا در آن کم است) شکسته می‌شوند.

این مفاهیم برای معامله‌گرانی که قصد دارند در جلسه معاملاتی لندن سفته‌بازی کنند، حیاتی هستند چرا که می‌توانند از نوسانات این سشن در معاملات بریک‌ اوت بهترین استفاده را بکنند. برای معاملات بریک اوت، معامله‌گران به دنبال حرکات نوسانی هستند که ممکن است برای مدت زمان طولانی ادامه داشته باشد.

2. مراقب همپوشانی جلسات باشید

منظور از «همپوشانی» زمانی است که جلسات معاملاتی لندن و نیویورک به معنای واقعی کلمه روی یکدیگر همپوشانی دارند؛ 8 صبح به وقت شرقی (16:30 به وقت ایران) تا 12 بعد از ظهر به وقت شرقی (20:30 به وقت ایران). لندن و نیویورک، دو مرکز بزرگ بازار در جهان هستند و در طی این چهار ساعت به دلیل اینکه حجم زیادی از نقدینگی به بازار وارد می‌شود، حرکت‌های بزرگ و سریعی در بازار قابل مشاهده هستند.

آشنایی با جلسه معاملاتی لندن در بازار فارکس

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، نوسانات از ساعت 8:00 صبح تا 12:00 بعد از ظهر به وقت شرقی (زمانی که جلسه فارکس لندن با جلسه فارکس نیویورک همپوشانی دارند) به بالاترین سطح می‌رسد. برای معامله در این همپوشانی، معامله‌گران می‌توانند از یک استراتژی بریک اوت استفاده کنند و از افزایش نوسانات در طول این مدت بهره ببرند.

3. نقدینگی بالا

جلسه معاملاتی لندن یکی از جلسات معاملاتی است که نقدینگی بسیار بالایی در آن وجود دارد. به دلیل حجم بالای خرید و فروش، جفت ارزهای اصلی را می‌توان با اسپرد (Spread) بسیار پایین معامله کرد. معامله‌گران روزانه (Day Traders) که به دنبال حرکات کوچک هستند، ممکن است علاقه‌مند به یافتن روندها و بریک‌ اوت‌ها در این جلسه برای معاملات باشند تا هزینه‌ای را که در اسپرد (Spread) می‌پردازند، کاهش دهند.

بهترین جفت ارزها برای معاملامه در جلسه معاملاتی لندن

«بهترین» جفت ارز برای معامله در جلسه معاملاتی لندن وجود ندارد، اما جفت ارزهایی هستند که به دلیل حجم زیاد معامله، اسپردها در آن‌ها کاهش می‌یابد و به معامله‌گران امکان معامله ارزان‌تر را ارائه می‌دهند.

این جفت ارزها، شامل جفت ارزهای اصلی مثل EURUSD، USDJPY، GBPUSD و USDCHF می‌شوند. این جفت ارزهای اصلی در طول جلسه لندن در حجم بسیار بالایی معامله می‌شوند.

جفت ارزهایی که بیشترین تاثیر را در همپوشانی جلسه معاملاتی لندن و نیویورک تجربه می‌کنند، عبارتند از EURUSD، USDJPY، GBPUSD. فعالیت‌های بین‌بانکی، بین ایالات متحده و اروپا/لندن دلیل این تاثیرات هستند. اگر استراتژی معاملاتی شما برای فضایی که در آن نوسانات بالا هستند مناسب است، پیشنهاد می‌شود این جفت ارزها را در نظر بگیرید چرا که این‌ها مملو از نقدینگی خواهند بود و در طول همپوشانی بین دو جلسه به طور میانگین حرکت بیشتری خواهند داشت.

نحوه استفاده از استراتژی بریک اوت در جلسه معاملاتی لندن

معامله با استراتژی بریک اوت در جلسه معاملاتی لندن بسیار شبیه معامله با این استراتژی در دیگر جلسات معاملاتی است، با این تفاوت که معامله‌گران انتظار هجوم نقدینگی و نوسانات در زمان بازگشایی این جلسه را دارند.

معامله‌گرانی که به دنبال معاملات بریک اوت هستند، اغلب به دنبال حمایت یا مقاومت قوی هستند تا معاملات خود را برنامه‌ریزی کنند.

نمودار پایین الگوی مثلث جمع شونده (Wedge) افزایشی را نشان می‌دهد که در آن خط روند و بریک اوت محدوده مقاومتی را مشاهده می‌کنید.

آشنایی با جلسه معاملاتی لندن در بازار فارکس

مهم‌ترین مزیت این ست‌اپ (setup) معاملاتی، مدیریت ریسک آن است. معامله‌گران می‌توانند حدضررهایی نسبتا کوچکی داشته باشند و حد ضررهای متحرک (trailing stop loss) آن‌ها نزدیک به خط روند باشد. اگر محدوده حمایتی یا خط روند شکسته شود، ضررها محدود خواهند بود و اگر این استراتژی معامله منجر به سوددهی شود، می‌تواند نسبت ریسک به ریوارد (Risk-Reward) خوبی ارائه دهد.

افزایش نقدینگی در طول جلسه معاملاتی لندن در کنار افزایش نوسانات، احتمال بریک او‌ت‌ها را بسیار افزایش می‌دهد.

استراتژی‌ها و نکات معامله‌گری در جلسه معاملاتی لندن

اگر قصد دارید با باز شدن جلسه معاملاتی لندن و با افزایش نوسانات و نقدینگی معامله کنید، مراقب باشید و هنگام معامله از لوریج (Leverage) مناسب استفاده کنید.

همانند جلسه معاملاتی لندن، جلسه معاملاتی نیویورک و توکیو نیز دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند که معامله‌گران فارکس باید از آن‌ها آگاه باشند.

 

منبع: Babypips، DailyFx

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید

بیشتر بخوانید:

 

 

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟