بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

آشنایی با جلسه معاملاتی نیویورک در بازار فارکس و بازگشایی بورس آمریکا

 

آشنایی با جلسه معاملاتی نیویورک در بازار فارکس و بازگشایی بورس آمریکا

سشن معاملاتی نیویورک (The New York forex session) در ساعت ۸ صبح به وقت شرقی (ET) باز شده و در ساعت ۵ بعد از ظهر (ET) بسته می‌شود. همچنین بورس نیویورک که بورس اصلی آمریکا است در ساعت 9:30 به وقت محلی آغاز به کار می‌کند.

جلسه معاملاتی آمریکا همچون آسیا و اروپا یک مرکز مالی اصلی دارد که همه معامله‌گران چشم به آن دارند. البته در مورد شهری صحبت می‌کنیم که هرگز نمی‌خوابد.

برخی از معامله‌گران جلسه معاملاتی نیویورک را جلسه معاملاتی آمریکای شمالی می‌نامند. این نام‌گذاری به این دلیل است که به غیر از نیویورک، مراکز مالی بزرگ دیگری نیز در آمریکای شمالی باز هستند؛ از جمله تورنتو و شیکاگو.

در زیر به نکاتی در مورد معامله‌گری در طی جلسه معاملاتی نیویورک اشاره شده است:

  • در طول صبح میزان نقدینگی بسیار بالاست، زیرا با جلسه معاملاتی اروپا هم‌پوشانی دارد.
  • بیشتر گزارش‌های اقتصادی در هنگام جلسه معاملاتی نیویورک منتشر می‌شوند. به یاد داشته باشید، حدود 85% از کل معاملات شامل دلار می‌شوند، بنابراین هرگاه داده‌های اقتصادی مهم ایالات متحده منتشر می‌شوند، بازار به حرکت‌ در می‌آید.
  • زمانیکه بازارهای اروپا تعطیل می‌شوند، نقدینگی و نوسانات در جلسه معاملاتی بعدازظهر ایالات متحده کاهش می‌یابند.
  • جمعه بعدازظهر نیز حرکات کمی در بازار مشاهده می‌شود، زیرا معامله‌گران آسیا و اروپا در حال آماده شدن برای سپری کردن تعطیلات آخر هفته هستند.
  • روزهای جمعه در نیمه دوم جلسه معاملاتی احتمال معکوس شدن روند وجود دارد، به این دلیلکه معامله‌گران آمریکا پوزیشن‌های خود را پیش از آخر هفته می‌بندند تا تحت تأثیر اخبار پایان هفته قرار نگیرند.

آشنایی با جلسه معاملاتی نیویورک در بازار فارکس و بازگشایی بورس آمریکا

همپوشانی (overlap) هنگامی رخ می‌دهد که  همزمان جلسات معاملاتی نیویورک و لندن فعال هستند. جلسه معاملاتی لندن ساعت ۳ صبح به وقت شرقی باز می‌شود و تا ساعت ۱۲ ظهر ادامه دارد. بنابراین همپوشانی در یک بازه ۴ ساعته از ۸ صبح تا ۱۲ ظهر اتفاق می‌افتد.

طی این همپوشانی، جلسه معاملاتی نیویورک می‌تواند بسیار شبیه سشن لندن رفتار کند.

آشنایی با جلسه معاملاتی نیویورک در بازار فارکس و بازگشایی بورس آمریکا

شروع جلسه معاملاتی نیویورک، معمولا پرنوسان‌تر از ادامه روز است. روش‌های متفاوتی وجود دارد که معامله‌گران می‌توانند از آنها برای معامله درجات متنوعی از نوسان‌ها، استفاده کنند.

استراتژی‌ معاملاتی در زمان همپوشانی

منظور از همپوشانی، برهه زمانی است که جلسات معاملاتی لندن و نیویورک، به معنای واقعی کلمه با یکدیگر همزمان می‌شوند. لندن و نیویورک، دو مرکز بزرگ بازار در جهان هستند و طی این بازه ۴ ساعته، به دلیل ورود نقدینگی زیاد به بازار، حرکات بسیار سریع و بزرگی شکل می‌گیرد.

تصویر زیر نشان می‌دهد که چگونه هنگام همپوشانی دو مورد از بزرگ‌ترین بازارها (بین خطوط سبز)، میانگین حرکات یک‌ساعته در جفت‌ارز EUR/USD، به اوج خود می‌رسد.
آشنایی با جلسه معاملاتی نیویورک در بازار فارکس و بازگشایی بورس آمریکا
برای معامله همپوشانی، معامله‌گران می‌توانند از استراتژی بریک اوت (breakout strategy) استفاده کنند، تا از نوسانات افزایش یافته هنگام همپوشانی، بهره ببرند.

در ادامه، یک مثال از استراتژی بریک اوت، با استفاده از نمودار جفت‌ارز EUR/USD نمایش داده شده است:

جفت‌ارز EUR/USD یک الگوی مثلث تشکیل داده که حین همپوشانی، قیمت آن را به سمت بالا شکسته است. هنگامیکه معامله‌گر، مدیریت ریسک را به خوبی رعایت کند، نقطه مناسب ورود به معامله می‌تواند با توجه به مکانیسم مربوط به حمایت/مقاومت، انتخاب شود.
آشنایی با جلسه معاملاتی نیویورک در بازار فارکس و بازگشایی بورس آمریکا

استراتژی‌ معاملاتی در اواخر جلسه معاملاتی نیویورک

با بسته شدن جلسه معاملاتی لندن، معمولا نوسانات بازار، به مقدار زیادی کاهش می‌یابد. در نمودار قبلی که بالاتر مشاهده شد و میانگین حرکات یک‌ساعته جفت‌ارز EUR/USD را نمایش می‌داد، مشخص است که در اواخر جلسه معاملاتی نیویورک، میانگین حرکات ساعتی متفاوت است:
آشنایی با جلسه معاملاتی نیویورک در بازار فارکس و بازگشایی بورس آمریکا
همانطور که مشاهده می‌کنید، اواخر سشن معاملاتی نیویورک، نوسانات کمتری شکل می‌گیرد. از آن‌جاییکه میانگین حرکات ساعتی در اواخر جلسه معاملاتی نیویورک کوچک‌تر است، معامله‌گران می‌توانند از یک استراتژی معاملاتی متفاوت استفاده کنند؛ مانند استراتژی معامله در بازار رنج (range trading strategy).

با استفاده از یک استراتژی معامله در بازار رنج، معامله‌گر می‌تواند از سطوح حمایت و مقاوت، بهره بگیرد. در نمودار زیر یک مثال از این نوع استراتژی، مشاهده می‌شود‌.

هنگامیکه قیمت به سوی محدوده بالایی (خط قرمز) حرکت می‌کند، معامله‌گر به دنبال فروش جفت‌ارز مربوطه است. وقتی قیمت به سوی محدوده پایینی (خط سبز) حرکت می‌کند، معامله‌گر به دنبال خرید جفت‌ارز مربوطه است.

منطق پشت استفاده از استراتژی معامله در بازار رنج این است که با کاهش نوسانات بازار، شکستن سطوح حمایت و مقاومت سخت‌تر می‌شود و احتمال متوقف شدن قیمت در این سطوح بالا است، بنابراین معامله‌گران تمایل دارند که از این استراتژی استفاده بکنند.

آشنایی با جلسه معاملاتی نیویورک در بازار فارکس و بازگشایی بورس آمریکا

 

بهترین جفت‌ارزهای فارکس برای معامله در جلسه معاملاتی نیویورک

بهترین جفت‌ارزها برای معامله در سشن نیویورک، جفت‌ارزهای اصلی هستند، مانند: EUR/USD, USD/JPY, GBP/USD, EUR/JPY, GBP/JPY, و USD/CHF. این جفت‌ارزها بیشترین نقد شوندگی را در جلسه معاملاتی نیویورک دارند؛ به ویژه جفت‌ارز EUR/USD در بازه همپوشانی.

هر یک از جلسات معاملاتی فارکس، ویژگی‌های مخصوص خود را دارند. بعد از جلسه معاملاتی لندن، سشن معاملاتی نیویورک شروع می‌شود و پس از آن، جلسه معاملاتی آسیا آغاز می‌شود.

نقدشوندگی بالا باعث کاهش اسپرد می‌شود و به همین شکل، هزینه معاملات کاهش می‌یابد. هنگام همپوشانی، ترکیب افزایش نوسانات و افزایش نقدشوندگی، به نفع اکثر معامله‌گران فارکس است.

 

منبع: Babypips, DAILFX

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

بیشتر بخوانید: 

آشنایی با جلسه معاملاتی لندن در بازار فارکس

آشنایی با جلسه معاملاتی توکیو در بازار فارکس

جفت ارز چیست؟

آنچه باید در مورد جفت‌‌‌ ارزهای اگزاتیک (Exotic Pairs) بدانید

 

 

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

4 دیدگاه در “آشنایی با جلسه معاملاتی نیویورک در بازار فارکس و بازگشایی بورس آمریکا
  1. وحید گفت:

    عالی هستین. مرسی از مطالب خوبتون

    1. سپاس از لطف شما

  2. Silent گفت:

    مطلب کاربردیه خوبی بود

    1. نرگس محمدیان گفت:

      ممنون از توجه تون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟