بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

چگونه تقویم اقتصادی فارکس را بخوانیم؟


چگونه تقویم اقتصادی فارکس را بخوانیم؟

تقویم اقتصادی فارکس ابزاری کاربردی برای معامله گران است که به وسیله آن از رویداد های خبری آینده،  که می تواند تحلیل بنیادی آنها را شکل دهد، با خبر  شوند. این مقاله به صورت عمقی تقویم اقتصادی فارکس را بررسی می کند و راهکارهایی برای چگونگی استفاده از این تقویم برای مدیریت ریسک، برنامه ریزی برای آینده و پیاده سازی معاملات استراتژیک، به خوانندگان می دهد.

تقویم اقتصادی چیست؟

تقویم اقتصادی یک منبع معتبر برای معامله گران است که به این افراد اجازه می دهد با مطالعه این تقویم، اطلاعاتی درباره پیش آمد های مهم اقتصادی که در روزهای آتی اتفاق می افتند به دست آورند. این رویدادها می توانند شامل تولید ناخالص داخلی، شاخص قیمت مصرف کننده و گزارشات اشتغال باشند.

در این برهه از زمان که با مواردی مانند دخالت بانک مرکزی و مالیات های سنگین روبرو هستیم، مهم است که تاریخ بعدی جلسه بانک مرکزی یا دیگر اخبار مهم از این قبیل را بدانیم.

رویدادهای موجود در تقویم اقتصادی به میزان تاثیر احتمالی آنها بر روی بازار در سه سطح بالا، متوسط و پایین طبقه بندی شده اند. در تصویر 1 نسخه‌ای از تقویم روزانه فارکس را مشاهده می کنید.

 

چگونه تقویم اقتصادی فارکس را بخوانیم؟

چگونه تقویم اقتصادی فارکس را بخوانیم؟

دانستن این نکته که چگونه تقویم اقتصادی فارکس را بخوانید برای بهینه کردن معاملات خود، قبل و بعد از وقوع یک پیش‌آمد بسیار مهم است. مراجعه روزانه به این تقویم به شما امکان می دهد از رویداد های پیش رو را آگاه باشید.

این تقویم به صورت پیش‌فرض تمامی اطلاعات اقتصادی اقتصادهای بزرگ و تاثیر گذار را با جزئیات نشان می دهد. برای بسیاری، ممکن است بعضی از این اطلاعات اضافه باشد به همین دلیل شما می‌توانید اطلاعات تقویم را شخصی سازی کنید.

شخصی سازی نمای تقویم اقتصادی فارکس

اولین راه برای شخصی سازی تقویم‌ها، انتخاب یکی از گزینه‌های امروز، فردا یا هفت روز آینده است. با انتخاب هر کدام از این گزینه ها می توانید رویدادهای که در آن دوره وجود دارند را مشاهده کنید. پیشنهاد می‌کنیم ساعت رسمی این تقویم را به ساعتی که با آن راحت هستید تغییر دهید. با انتخاب گزینه  timezone به معنی ساعت منطقه جغرافیایی، این کار انجام پذیر است. برای اغلب افراد این ساعت، ساعت استاندارد شرق آمریکا یا ساعت گرینویچ است. در مرحله بعدی روی گزینه “ارز ها” و “مهمترین ها”  کلیک کنید تا رویداهایی که بیشتر از همه به معاملات شما ارتباط دارند در صفحه تقویم نمایش پیدا کنند.

به طور مثال، اگر با دلار یا یورو کار می کنید و می خواهید اخبار و اطلاعاتی را که بیش از همه روی این دو ارز طی روز جاری تاثیر می گذارند را ببینید، صفحه تقویم شما باید به صورت شکل 2 باشد.

 

چگونه تقویم اقتصادی فارکس را بخوانیم؟

در این تصویر با کلیک روی نام دلار یا یورو، انتخاب می کنید که فقط اخباری که یورو یا دلار را تحت تاثیر قرار می دهند مشاهده کنید. لازم به ذکر است که این اخبار، اخباری هستند که در صورت به وقوع پیوستن، شانس بیشتری برای شگفت زده کردن موسسات و معامله‌گران خواهند داشت.

همانطور که در تصویر 3 مشاهده می کنید، در این تقویم قادر خواهید بود با کلیک روی هر کدام از رویدادها، اطلاعات بیشتری در زمینه آن ها کسب کنید یا اخبار و تحلیل هایی که حول محور این رویداد ها صورت می گیرد را ببینید؛ حتی می توانید آن رویداد را به تقویم ایمیل خود اضافه کنید.

 

چگونه تقویم اقتصادی فارکس را بخوانیم؟

مزایایی که با استفاده از تقویم اقتصادی فارکس به دست خواهید آورد، شامل موارد زیر هستند:

• توانایی موثر در مدیریت ریسک

• قرار گرفتن در پوزیشن مناسب برای تصمیم گیری های آتی

• دسترسی به شخصی سازی های کاربردی فراوان

مدیریت ریسک

استفاده از تقویم اقتصادی به این معنا است که قادر خواهید بود معاملات خود را با آمادگی برای نوساناتی  که در قیمت ها به وجود می آیند، انجام دهید. هنگامی که رویدادهای مهم تقویم اتفاق بیفتد، انتظار می‌رود لحظاتی از بی ثباتی در بازار اتفاق بیفتد. این پیش‌آمد زمانی به وقوع می‌پیوندد که داده‌ها بالاتر، پایین تر یا در سطح توقعاتی باشند که بازار انتظار دارند.

مبانی مدیریت ریسک را در رابطه با این معاملات بدانید. ریسک تفاوت بین قیمت ورودی  و  حد ضرر شماست. معامله گران باید ریسک خود را  کمتر از 2٪ از موجودی حساب خود بگیرند.

برنامه ریزی های آتی

تقویم اقتصادی فارکس این اجازه را به شما می دهد که برای آینده خود برنامه ریزی کنید. به طور مثال، اگر گزارش مشاغل جدید غیرکشاورزی (NFP) قرار است منتشر شود، معامله‌گران از قبل می دانند که این گزارش در بازارهای فارکس حرکت بزرگی ایجاد می کند؛ بنابراین، اطلاع از زمان انتشار آن، این افراد را قادر خواهد کرد که برنامه ریزی های خود را با توجه به این تغییرات انجام دهند.

منبع: DailyFX

 

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

6 دیدگاه در “چگونه تقویم اقتصادی فارکس را بخوانیم؟
  1. M6363 گفت:

    ممنون بابت اطلاعات مفیدتون. دوستمون پیشنهاد خوبیرو مطرح فرمودن اگر بصورت pdf هم بشه تمام این آموزشهارو در بانک مقالات داشت که عالی میشه.

  2. bnd گفت:

    سلام تشکر میکنم بابت تمام مقالات که در سایت هست لطفا فایل pdf مقالات رو هم بگذارید که بتونیم پرینت بگیریم

  3. امید گفت:

    سلام و وقت بخیر. این توضیحات مربوط به کدامیک از Economic Calendar می باشد؟

    1. ادمین گفت:

      سلام مربوط به dailyfx هست ولی روی تمام تقویم ها قابل پیاده سازیه. فارکس فکتوری هم میشه. واسه ذخیره تنظیمات باید توی سایت تقویم اکانت داشته باشید.

  4. شهاب.ح.ن گفت:

    سلام،
    همونطور که میدونیم Economic Calendar های بسیاری وجود دارند، شما کدوم رو پیشنهاد می کنید؟

    1. روزبه خانجانی گفت:

      سلام و درود..
      پیشنهاد ما تقویم Forexfactory هست که سرعت بروز رسانی مناسبی هم داره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟