بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل هفتگی فارکس: اخبار و رویدادهای هفته و تحلیل اثر آنها بر فارکس

تحلیل سنتیمنت هفتگی
تحلیل رویدادها و اخبار هفتگی فارکس

سنتیمنت هفتگی فارکس

در این متن تحلیل هفتگی فارکس را مطالعه می‌کنید که کل رویدادها و داده‌های مهم منتشر شده طی هفته پیش رو را همراه با تحلیلی از نتایج احتمالی و اثرات احتمالی بر بازار را در بر می‌گیرد.

  • داده های PMI اولیه می‌تواند روند وخیم شدن ویروس را تایید کند
  • تمرکز روی نظرسنجی انتخابات در آمریکا است.

روند مبتلایان ویروس، درست زمانی که سرمایه‌گذاران یک بار دیگر تلاش کردند تا امید خود را به بهبود افزایش دهند، رو به وخامت گذاشته است. افزایش محدودیت‌ها برای کنترل کرونا در سراسر اروپا و همینطور کاهش انتظار برای توافق بر سر محرک مالی پیش از انتخابات در آمریکا، باعث شده است که طی چند روز اخیر احساس ریسک پذیری کاهش پیدا کند. عدم قطعیت در مورد انتخابات آمریکا و برگزیت نیز بر نگرانی‌های بازار افزوده است. با توجه به اینکه هیچ یک از این مشکلات در هفته آینده برطرف نخواهد شد ممکن است معامله‌گران مجبور شوند به داده‌های اولیه PMI ماه اکتبر به عنوان رهنمودی برای  جهت بازار اکتفا کنند.

اقتصاد چین سالم و سرحال

با این حال، داده‌هایی که از چین می‌آید می‌تواند هفته را روشنتر آغاز کند. روز دوشنبه قرار است ارقام مربوط به تولید ناخالص داخلی چین منتشر شود و پیش‌بینی می‌شود که این آمار ادامه بهبود اقتصادی چین در سه ماهه سوم را نشان می‌دهد. پیش‌بینی می‌شود که تولید ناخالص داخلی چین در سه ماهه منتهی به سپتامبر ۳.۲ درصد افزایش داشته باشد و نرخ رشد تولید سالانه را به ۵.۲ درصد برساند. در صورت تایید این پیش‌بینی‌ها، می‌توان گفت که این یک دستاورد چشمگیر خواهد بود چراکه دو فصل پیش GDP چین ۶.۸ درصد پایین‌تر از یک سال قبل‌تر قرار گرفته بود.

تحلیل هفتگی فارکس: اخبار و رویدادهای هفته و تحلیل اثر آنها بر فارکس
نرخ رشد فصلی تولید ناخالص چین

روز دوشنبه داده‌های دیگری نیز از اقتصاد چین منتشر می‌شود. تغییرات ماهانه تولیدات صنعتی، ارقام مربوط به سرمایه‌گذاری در دارایی‌های ثابت و خرده فروشی از این جمله است. انتظار می رود تولیدات صنعتی و خرده فروشی در ماه سپتامبر روند رشد شتابان داشته باشند و بر بهبود مدارم اقتصاد چین تاکید کنند. آن هم در زمانی که بقیه جهان برای کنترل ویروس کرونا در تلاش هستند.

گزارش تولید ناخالص داخلی چین اگر غافلگیری منفی‌ای در پی نداشته باشد به بازارها این امید را می‌دهد که همچنان کورسوی امیدی وجود دارد و باعث افزایش دارایی‌های ریسک‌پذیر در ابتدای هفته شود. اما شاید نتوان پیش‌بینی واکنش شدید برای دلار استرالیا (به عنوان نافع شرایط اقتصاد چین) داشت. روابط بین پکن و کانبرا کمی شکننده شده است و همچنین حدس و گمان‌هایی در مورد کاهش قریب الوقوع نرخ بهره توسط RBA شنیده می‌شود که احتمالا افزایش آزی را محدود خواهد کرد.

کیوی (دلار نیوزلند) تحت تاثیر تحولات انتخابات

در همان ناحیه اقیانوسیه بمانیم. هفته آینده ممکن است کمی هیجان برای دلار نیوزلند ایجاد شود. نیوزلندی‌ها روز شنبه (17 اکتبر) برای انتخاب دولت جدید پای صندوق‌های رای می روند و اگر نخست وزیر فعلی، جاسیندا آردرن، با کسب اکثریت پارلمان یک پیروزی قاطف بدست اورد، احتمالا در بازگشایی دوشنبه، کیوی افزایش خواهد داشت.

با این حال برای بقیه هفته، کیوی احتمالا همان همراهی با فضای ریسکی را ادامه می‌دهد. اگرچه نمی‌توان گفت که معامله‌گران به داده‌های داخلی نیوزلند کاملا بی‌تفاوت خواهند بود. روز سه شنبه گزارش فصلی نظرسنجی اعتماد کسب‌وکار NZIER منتشر می‌شود و شاخص قیمت مصرف‌کننده برای سه ماهه سوم نیز روز جمعه منتشر خواهد شد. هرگونه وخامت در این اعداد می‌تواند انتظارات برای اعلام نرخ بهره منفی توسط بانک مرکزی نیوزلند را افزایش دهد.

ین مصمم برای بالا ماندن

روز جمعه آمار تورم و PMI تولیدی ژاپن منتشر می‌شود. پیش از آن نیز تراز تجاری در روز دوشنبه منتشر می‌شود. با توجه به این که بانک ژاپن اخیرا ارزیابی خود برای اکثر مناطق اقتصادی ژاپن به روزرسانی کرده است، انتظار کمی برای تغییر در سیاست‌های این بانک در آینده وجود دارد. بنابراین انتظار نمی‌رود که داده‌ها اثر خاصی بر روی ین به عنوان پناهگاه امن داشته باشد. این ارز هفته گذشته به عنوان پناهگاه امن خریدار زیادی داشته است و توانسته در مقابل بسیار از ارزها افزیش داشته باشد. احتمال می‌رود روند احتیاط در هفته آتی نیز ادامه پیدا کند مگر اینکه دستیابی به توافق در واشنگتن یا علائم کند شدن موارد ابتلا به کرونا در اروپا دیده شود. البته بسیار زود است که تصور کنیم بازار به حالت ریسک گریزی حرکت می‌کند اما همین مقدار از احتیاط نیز می‌تواند به معنی حمایت اساسی از ین باشد.

تحلیل هفتگی فارکس: اخبار و رویدادهای هفته و تحلیل اثر آنها بر فارکس
رشد دوباره آمار مبتلایان به کرونا در اروپا و آمریکا

آیا اروپا پس از سقوط اولیه اکنون با رکودی دیگر روبرو است؟

پس از بهبود قوی در اوایل تابستان، طولی نکشید که بهبود منطقه یورو با مانع روبرو شد. اگرچه کند شدن اولیه روند بهبود چندان نگران کننده به نظر نمی‌رسید اما پیش‌بینی می‌شود که روند نزولی سرعت بهبود در اکتبر نیز ادامه داشته باشد؛حداقل در بخش خدمات. تولیدکنندگان از ماه اوت بسیار بهتر عمل کرده‌اند اما خرده فروشان و صنعت گردشگری با افزایش تدریجی محدودیت‌ها بیشترین ضرر را متحمل شده‌اند.

اما انتظار می‌رود PMI تولیدی در ماه اکتبر نیز مانند PMI خدماتی کاهش پیدا کند. این اتفاق باعث می‌شود چالش‌های عمیق برای دولت‌های ملی و بانک مرکزی اروپا برای حفظ حرکت در جهت بهبود اقتصادی ایجاد شود. گزارش‌های PMI اولیه روز جمعه منتشر می‌شوند و در صورتی که ضعف بیشتر را نمایان کنند، فشار بر یورو افزایش می‌یابد. با این حال، تا زمانی که نتیجه انتخابات آمریکا قطعی نشود و سیگنال‌های واضح‌تری از بانک مرکزی اروپا وجود نداشته باشد، احتمالا یورو در تلاش برای شکست محدوده رینج فعلی یعنی ۱.۱۶-۱.۱۹ دلار خواهد بود.

تحلیل هفتگی فارکس: اخبار و رویدادهای هفته و تحلیل اثر آنها بر فارکس
شاخص PMI ناحیه یورو

PMI های انگلیس تحت نظر؛ برگزیت بدون پیشرفت

گزارش PMI اولیه انگلستان، روز جمعه منتشر خواهد شد. داده‌های خرده فروشی ماه سپتامبر نیز در همان روز منتشر می‌شود که به همان اندازه مهم است. آمار تورم نیز روز چهارشنبه منتشر می‌شود. PMI انگلستان تاکنون نسبتا بهتر از منطقه یورو بوده است، اما این عملکرد بهتر ممکن است زیاد طول نکشد چرا که اکنون بسیاری از مناطق انگلستان تحت قوانین سختگیرانه‌تری برای مهار ویروس هستند.

تحلیل هفتگی فارکس: اخبار و رویدادهای هفته و تحلیل اثر آنها بر فارکس
خرده فروشی انگلستان

اگر داده‌ها نشان‌دهند که افزایش محدودیت‌ها در مناطق مختلف انگلستان باعث کاهش سرعت روند بهبود شده است، پوند تحت فشار قرار خواهد گرفت، خصوصا اینکه بانک انگلیس گزینه‌ی انتخاب نرخ بهره منفی را هنوز باز نگه داشته است. با این حال ریسک دیگری که استرلینگ را طی روزهای آتی تهدید می‌کند برگزیت است که به علت شکاف‌های قابل توجهی که بین دو طرف غائله پدید آمده است مذاکرات دو هفته دیگر تمدید شده است. اخبار مختلف در مورد چگونگی پیشرفت مذاکرات، معامله‌گران را در وضعیتی خیلی مبهم قرار داده است زیرا سخت است که ببینیم آیا جانسون مذاکرات را تا پایان اکتبر تمدید می‌کند یا خیر.

تب انتخابات در آمریکا در حال داغ شدن است

در ایالات متحده، تب انتخابات داغ شده است و جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در اخرین نظرسنجی‌های ملی، برتری قاطع خود را بر دونالد ترامپ حفظ کرده است. با این حال به دنبال بهبودی ترامپ از بیماری کرونا، مبارزات انتخاباتی وی نیز مجددا اغاز شده است. اگرچه بایدن در بیشتر ایالت‌ها پیشتاز است اما ترامپ هنوز شانس چرخاندن شرایط و دستیابی به پیروزی دارد.

بنابراین نظرسنجی‌ها با نزدیکتر شدن به سوم نوامبر با دقت بیشتری توسط بازار دنبال می‌شود چرا که به نظر می رسد سرنوشت لایحه محرک مالی و اندازه آن به نتیجه انتخابات گره خورده است. بسیاری از سرمایه‌گذاران در حال شرط بندی بر روی این موضوع هستند که دموکرات‌ها کاخ سفید و هر دو جایگاه کنگره را تصاحب می‌کنند و این امر تصویب بسته محرک مالی بزرگ را آسان می‌کند. اما اگر نظرسنجی‌ها به اختلاف و ابهام در تصاحب اکثریت کنگره توسط دموکرات‌ها اشاره کنند، سهام می‌تواند سقوط کرده و دلار به عنوان دارایی امن به هدف خریداران تبدیل شود.

تحلیل هفتگی فارکس: اخبار و رویدادهای هفته و تحلیل اثر آنها بر فارکس
نظرسنجی انتخابات آمریکا

در سمت داده‌ها گزارشات بسیاری از قبیل شاخص‌های مسکن و همینطور نسخه مقدماتی PMI از موسسه IHS منتشر می‌شود که می‌تواند سرنخ‌هایی درباره قدرت روند بهبود اقتصادی آمریکا به ما ارائه کند. آمار پروانه‌های ساختمانی و خانه‌های نو‌ساز در روز سه شنبه منتشر می‌شود و روز پنجشنبه آمار فروش خانه‌های موجود (غیرنوساز) را خواهیم داشت. در نهایت PMIهای اولیه برای ماه اکتبر در روز جمعه منتشر می‌شوند.

در بالای مرز شمالی آمریکا نیز گزارش تورم و خرده فروشی کانادا در روز چهارشنبه برخی توجهات را به خود جلب می‌کند.

منبع: FXStreet

تحلیل هفته‌ی گذشته را در لینک مقابل بخوانید: تحلیل هفته پیش رو: اخبار و رویدادهای هفته و تحلیل اثر آنها بر بازار

جهت پیگیری اخبار فوری بازارهای جهانی به کانال UtoFX در تلگرام بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟