مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

کدام سبک معامله گری مناسب تیپ شخصیتی شماست؟


تیپ شخصیتی

سبک معامله‌گری معمولا با نوع شخصیت معامله‌گر رابطه نزدیکی دارد. قبل از انتخاب یک تکنیک معامله‌گری و خلق یک برنامه معامله‌گری، توجه ذاتی به نوع شخصیت و سبک زندگی حائز اهمیت است. این موضوع به این دلیل مهم است که استفاده از یک سبک معامله گری که مخالف نوع شخصیتی شما باشد، می‌تواند در طول مسیر در دنبال کردن برنامه معامله‌گری تان مشکل ساز شود. وقتی یک معامله‌گر، سبک معامله گری که بسیار مناسبش باشد را پیدا کند، این سبک معمولا برای مدت طولانی برای او پابرجا می ماند. بر خلاف این، معامله‌گری که هنوز با سبک خود راحت نیست یا با یک سبک معامله گری خاص ارتباط برقرار نکرده، اغلب رایج‌ترین اشتباهات معامله‌گری را مرتکب می‌شود. برای آگاهی از 6 سبک مختلف معامله گری در فارکس این مقاله را بخوانید.

سبک‌های معامله گری برای افراد بسیار منظم که زمان محدودی دارند:

  • تکنیک‌های قابل‌استفاده:
  • معامله گری سوئینگ – سوئینگ تریدینگ: لقب معامله‌گران سوئینگ برای فعالان میان مدت در بازار داده می‌شود؛ یعنی معاملاتی که معمولا بین چند ساعت تا چند روز طول می‌کشند. در این نوع استراتژی، به سرمایه‌گذاری زمانی (صرف وقت) بسیار کوتاه نیاز است که مناسب معامله‌گران با زمان محدود می باشد. در این سبک، می‌توان از دستورات ورود و خروج اتوماتیک استفاده کرد که هنگام رسیدن به سطوح قیمتهای مشخص معاملات باز خواهند شد.
  • معامله گری خودکار (اتوماتیک): شیوه مناسب دیگر برای معامله‌گران با فرصت محدود یا برای معامله‌گرانی که در اوقات فراغت شان معامله می‌کنند، معامله‌گری اتوماتیک است. معامله‌گران صرفا نقطه ورود یا خروج و میزان حجم معامله را تعیین می‌کنند و بقیه امور را به بازار واگذار می‌کنند.

سبک های معامله گری برای افراد محتاط که زمان لازم برای تحقیق دارند:

  • تکنیک‌های قابل‌استفاده:
  • معامله گری پوزیشن – پوزیشن تریدینگ  (Position Trading): این سبک مناسب افرادی است که مایل به داشتن یک معامله برای مدت طولانی (ماه‌ها یا سال‌ها) هستند و اغلب براساس عوامل فاندامنتال بلندمدت تصمیم می‌گیرند. در این سبک، به منظور پیشگیری از هر گونه نوسان احتمالی در طول مدت معامله و جلوگیری از کال مارجین، نیاز به سرمایه اولیه زیادی می‌باشد. همچنین، معامله‌گران محتاط در اندازه‌های کوچکتر معامله کرده، از نقاط استاپ برای معاملات خود استفاده می‌کنند و وارد بازارهای پرنوسان نمی‌شوند.

سبک‌های معامله‌گری برای افراد مصمم که به کسب نتایج فوری علاقمند هستند:

  • تکنیک‌های قابل‌استفاده:
  • معامله گری اسکالپ – اسکالپینگ: معامله‌گر اسکالپ به باز کردن و بستن معامله در مدت بسیار کوتاه توجه دارند و باکمک لوریج از تغییرات کوچک قیمت حداکثر استفاده را می‌برند. به دلیل ماهیت سرعتی این سبک، به سرعت متوجه سود و زیان می شوید. معامله‌گران مصمم که به دنبال نتایج فوری هستند، اغلب با استفاده از اخبار در مورد چگونگی احتمال بازخورد بازار تصمیم گیری کرده و بر همان منوال عمل می‌کند.

در سبک معامله‌گری خود ثابت‌قدم باشید

ثبات در سبک به ثبات در نتایج منجر می‌شود. تغییر سبک در هنگام مواجهه با شکست، اشتباه رایجی است که تازه‌کاران مرتکب می‌شوند. پس از انجام چند معامله محدود، به سرعت اقدام به قضاوت درمورد استراتژی خود نکنید؛ چراکه قرار نیست تمام معاملات موفق باشند. اگر تکنیک معامله‌گری شما با مدیریت ریسک مناسب همراه باشد، ممارست در آن به کسب نتایج مطلوب منجر خواهد شد.

چکیده: شناخت سبک و شخصیت معامله‌گری شما

معامله‌گران با هر تیپ شخصیتی و سبک زندگی می‌توانند در بازار فارکس وارد شوند. فرقی نمی‌کند که یک معامله‌گر با شیوه معامله‌گری طولانی مدت پوزیشن یا سوئینگ و یا سبک کوتاه‌مدت راحت‌تر باشد یا با سبک اسکالپ یا سبک معامله‌گری اتوماتیک و بدون دخالت دست. در دنیای معامله‌گری برای همه جا هست!

منبع: DailyFX

 

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

1 دیدگاه در “کدام سبک معامله گری مناسب تیپ شخصیتی شماست؟
  1. محمدعلی گفت:

    تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟