مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

ویدئو: ماشین اقتصاد چگونه کار می‌کند؟

ویدئو: ماشین اقتصاد چگونه کار می‌کند؟

در این مقاله و ویدیو، به چراییِ ضرورتِ آشنایی با مفاهیمی مثل PMI یا CPI و دیگر شاخص‌های اقتصادی که بنیادهای بازار و اقتصاد را تشکیل می‌دهند واقف می‌شویم.

ماشین اقتصاد و فارکس:

برای معامله در فارکس نیازی به مدرک اقتصاد ندارید. حتی بعضی می‌گویند داشتن مدرک اقتصاد بی فایده است. با این حال اگر نمی‌خواهید تنها با استفاده از اندیکاتورها و سایر ابزارهای مشابه که در بهترین حالت به صورت تصادفی عمل می‌کنند، معاملات روزانه را انجام دهید و واقعا قصد دارید که بدانید ماشین اقتصاد موجود در بازار فارکس چگونه کار می‌کند، باید وقت بگذارید و از عواملی که در بازار فارکس پویایی ایجاد می‌کنند، سر در بیاورید. بسیاری از ما به صورت روزانه و در سطح خرد و با استفاده از داده‌های منتشر شده معامله می‌کنیم پس مهم است که بدانیم این داده‌ها در سطح کلان چگونه عمل می‌کنند.

بازار فارکس:

برای یادآوری بگذارید ببینیم بازار فارکس دقیقا چیست. بازار فارکس یک بازار برای تبدیل یا تبادل ارز است. یعنی در این بازار می‌توان هر ارزی را به ارزی دیگر تبدیل کرد. این بازار به اشخاص این امکان را می‌دهد تا محصولات و یا خدمات خود را با ارز کشورهای دیگر خرید و فروش کنند. این اشخاص از مسافرانی که قصد مسافرت به یک کشور دیگر را داشته و می‌خواهند ارز آن کشور را بدست آورند تا بانک‌هایی که خرید‌های بزرگی را برای مشتریان خارجی خود انجام می‌دهند، در بر می‌گیرد.

اگر اقتصادی مانند ایالات متحده وضعیت خوبی داشته باشد و اقتصاد اروپا چندان خوب نباشد، جریان پول از یورو به سمت دلار می‌رود تا با در اختیار داشتن دلار، خرید دارایی‌هایی مانند اوراق خزانه‌داری امریکا یا سهام شرکت‌های آمریکایی تسهیل شود. اگر با گذشت زمان این اختلاف قدرت نسبی ادامه داشته باشد، روند رو به پایین EURUSD نیز ادامه خواهد داشت.

در اینجا ما شاهد یک رابطه علت و معلولی هستیم. آنچه در بازار فارکس اتفاق افتاد به اسن شکل است که علت، تغییر در چشم انداز آتی اقتصاد و معلول، تفسیر معامله‌گران از این اطلاعات برای کسب منفعت از آنها است.

عموما نظریات اقتصادی انتزاعی (خیلی کلی) هستند و توسط نظریه‌پردازان تدریس می‌شوند به همین دلیل کاربرد آنها در دنیای واقعی دشوار است. اما اخیرا رویکرد جدیدی به اقتصاد شکل گرفته است که بر اساس تجارت و کسب و کارهای واقعی ساخته شده است.

ری دالیو، مدیر و بنیانگذار بریج واتر، بزرگ ترین صندوق پوشش ریسک جهان، تفسیر خود را از نظریات اقتصاددانان برای توصیف اقتصاد یک کشور، تحت عنوان «ماشین اقتصاد» ارائه داده است.

ویدئو: ماشین اقتصاد چگونه کار می‌کند؟

چیزی که ری دالیو قصد دارد بگوید این است که جهان به مثابه یک دیگ جوشان است که تریلیون‌ها تراکنش به طور مداوم در حال انجام است. این پول تنها پول نقد نیست بلکه ترکیبی از پول نقد و اعتبار است. اعتبار دقیقا همان چیزی است که بسیار از اقتصاددانان سنتی آن را نادیده می گیرند و همین موضوع می‌تواند شکاف عمیقی بین اقتصاددانان سنتی و مدرن ایجاد کند.

پول و اعتبار

منظور از پول همان چیزی است که شما برای خرید از فروشگاه‌ها استفاده می‌کنید. پس از مبادله پول و کالا معامله پایان می‌یابد. از طرف دیگر اعتبار، توافقی است بین خریدار و فروشنده. این توافق برای خریدار یک بدهی و برای فروشنده یک اعتبار ایجاد می‌کند. در حال حاضر در ایالات متحده کل بدهی ایجاد شده حدود ۵۰ تریلیون دلار است در حالی که کل پول یا پول نقد چیزی حدود ۳ تریلیون دلار است. بنابراین بازپرداخت تمام این بدهی‌ها تقریبا غیر ممکن است.

اکنون که مفهوم «پول نقد و اعتبار» را فهمیدیم و دریافتیم که اعتبار واقعا چیست، دالیو ما را با چیزی آشنا می‌کند که خودش اسم آن را ماشین اقتصاد گذاشته است. وی تئوری ماشین اقتصاد خود را بر پایه دو مفهوم چرخه‌های اعتبار بلندمدت و اعتبار کوتاه‌مدت توضیح می‌دهد.

در ویدیوی زیر، ری دالیو چگونگی عملکرد ماشین اقتصاد را توضیح می‌دهد:

 

  • بعد از مشاهده این ویدئو متقاعد می‌شویم که برای تحلیل بازار باید با اصول بنیادی آن آشنا باشیم.
  • مبانی بازار را می‌توانید در صفحه‌ی آموزش صفر تا صد سایت پیدا کنید.
  • ما هر روز تعدادی متون آموزشی جدید در سایت درج می‌کنیم که می‌توانید این صفحه یا کانال تلگرامی ما را هر روز چک کنید تا از آموزش‌های جدید مطلع شوید.

 

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

2 دیدگاه در “ویدئو: ماشین اقتصاد چگونه کار می‌کند؟
  1. عرفان گفت:

    بسیار عالی بود

  2. Farshaddiba گفت:

    بسیار عالی بود .خیلی زیبا توضیح داده شده بود.ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟