بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

جلسه بانک‌های مرکزی کانادا، ژاپن و اروپا پیش از انتخابات آمریکا

جلسه بانک‌های مرکزی کانادا، ژاپن و اروپا پیش از انتخابات آمریکا

اخبار و رویدادهای هفته و تحلیل اثر آنها در فارکس برای هفته منتهی به 30 اکتبر

جلسه بانک‌های مرکزی کانادا، ژاپن و اروپا پیش از انتخابات آمریکا

تحلیل هفتگی فارکس : درحالی که کمتر از دو هفته به انتخابات ایالات متحده باقی مانده است، نظرسنجی‌ها در ایالت‌های مهم نشان از یک جنگ تمام عیار دارند و همین موضوع بازارها را در حالت آماده باش قرار داده است. در این میان، سه جلسه از بانک‌های مرکزی و تعداد زیادی داده، هیجان را دو چندان می‌کند. بانک مرکزی اروپا با توجه به اینکه می‌تواند درها را برای محرک‌های بیشتر باز کند، چشم‌ها را به خود معطوف کرده و خطر رکود مضاعف را در اروپا به خاطر گسترش دوباره ویروس کرونا، مهار کند. بانک کانادا و بانک ژاپن نیز جلساتی برگزار خواهند کرد. تولید ناخالص داخلی آمریکا برای سه ماهه سوم 2020 منتشر خواهد شد، مناقشه برگزیت ادامه خواهد یافت و بیشتر شرکت‌های فناوری گزارشات درآمد خود را منتشر می‌کنند.

هنوز اشتیاق کافی در بازار برای افزایش بوجود نیامده است که احتمالا به خاطر نظرسنجی‌های انتخاباتی باشد. بایدن هنوز هم پیشتاز است اما اختلاف دو نفر در ایالت‌های مهم مانند فلوریدا و پنسیلوانیا در حال کاهش است. این امر خطر رفتن نتیجه انتخابات به دادگاه را افزایش می‌دهد از همه مهم‌تر احتمال شکاف در کنگره نیز بسیار بالا است. اگر چنین اتفاقی رخ دهد احتمال اینکه سال آینده بسته حمایتی بزرگی تصویب شود، به شدت کاهش پیدا می‌کند.

جلسه بانک‌های مرکزی کانادا، ژاپن و اروپا پیش از انتخابات آمریکا
دلار روی چشم‌انداز بسته حمایتی تمرکز کرده است

دلار روی اخبار کوتاه‌مدت تمرکز کرده است و تحت تاثیر این رویدادهای نزدیک، از جمله بسته حرکت می‌کند که این سیگنال را می‌دهد توافق بسته حمایتی روی می‌دهد. اما وال استریت نگران ریسک‌های بلند مدت و ادامه بن بست سیاسی است. در واقع همبستگی بین سهام و نظرسنجی‌های انتخاباتی تقویت شده است. در ماه جاری شاخص  S&P درست زمانی به اوج خود رسید که اختلاف بایدن در نظرسنجی‌ها به اوج خود رسیده بود.

اگرچه همبستگی به معنای علیت نیست اما این موضوع بسیار مهم است و نباید آن را نادیده گرفت. سرمایه‌گذاران شوک سال ۲۰۱۶ را فراموش نکرده‌اند، بنابراین کوچکترین اشاره به اینکه ترامپ می‌تواند اوضاع را برگرداند، بسیار جدی گرفته خواهد شد.

جلسه بانک‌های مرکزی کانادا، ژاپن و اروپا پیش از انتخابات آمریکا
انتخابات آمریکا؛ میانگین نظرسنجی‌های ملی

از این نظر، مهم‌ترین متغیر طی چند روز آینده احتمالا نظرسنجی‌ها خواهد بود چرا که سرمایه‌گذاران تمایل دارند وزن بیشتری به نظرسنجی‌های انجام شده پیش از روز انتخابات بدهند. البته بحث محرک نیز همچنان هست.

تحلیل هفتگی فارکس برای یورو: بانک مرکزی اروپا احتمالا زمینه را برای تسهیل بیشتر فراهم می‌کند

در اروپا، موج دوم کرونا بیداد می‌کند و بیشتر دولت‌ها مجبور به اجرای قرنطینه محلی یا منع رفت‌وآمد شده‌اند. بسیاری از مشاغل با ظرفیت پایین کار می‌کنند و مصرف‌کنندگان حالت تدافعی گرفته‌اند. داده‌های گوگل نیز کاهش شدید تحرک اقتصادی را تایید می‌کند.

بانک مرکزی اروپا روز پنج‌شنبه جلسه تشکیل می‌دهد. اگرچه انتظار اقدامی فوری در این جلسه نداریم، اما احتمالا سیاست‌گذاران لحن محتاطانه‌تری اتخاذ می‌کنند. این احتمال وجود دارد که سیاست‌گذاران راه را برای اقدامات تازه در ماه دسامبر باز کنند. نرخ تورم خالص در ماه سپتامبر یک رکورد برجای گذاشت. افزایش آمار مبتلایان و آخرین داده‌های PMI برای بخش خدمات نشان می‌دهد که بهبود اقتصادی بسیار متزلزل و شکننده است.

با این حال، یورو تاکنون واکنش زیادی در برابر خطر منفی شدن رشد اقتصاد در سه ماهه چهارم از خود نشان نداده است. احتمال به این خاطر که گمانه‌زنی‌ها برای محرک مالی آمریکا منجر به این شده است که دلار تحت فشار بیشتری قرار بگیرد. با این اوصاف احتمالا مدتی کوتاه طول بکشد تا اتحادیه اروپا به واقع‌گرایی روی بیاورد و کاتالیزور (سرعت دهنده – تسریع کننده) این امر می‌تواند جلسه این هفته بانک مرکزی اروپا باشد.

جلسه بانک‌های مرکزی کانادا، ژاپن و اروپا پیش از انتخابات آمریکا
اروپا در تنگنا؛ آیا GDP سه ماهه چهارم کاهش می‌یابد؟

در جبهه‌ی داده‌ها نیز هفته‌ای بزرگ در پیش است. روز جمعه ما اولین برآورد از تولید ناخالص داخلی منطقه یورو را برای سه ماهه سوم و همچنین داده‌های اولیه تورم برای ماه اکتبر را خواهیم داشت. معمولا بازارها، بیشتر روی تولید ناخالص داخلی تمرکز می‌کنند، اما در حال حاضر اوضاع متفاوت است چراکه داده‌های رشد اقتصادی در سه ماهه سوم با توجه به افزایش سریع آمار مبتلایان به کرونا در چند ماه اخیر منسوخ شده در نظر گرفته می‌شود و عملا آنچه در سه ماهه چهارم بر سر اقتصاد آمده است اهمیت بیشتری برای بازار دارد.

تحلیل هفتگی فارکس برای دلار کانادا: بانک کانادا، همچنان ثابت قدم

در کانادا، بانک مرکزی روز چهارشنبه جلسه دارد. اقتصاد کانادا از جلسه پیشین این بانک تا کنون پیشرفت خوبی داشته است. تورم خالص (Core) افزایش ، خرده فروشی بهبود و نرخ بیکاری به طرز قابل توجهی کاهش یافته است. میزان مبتلایان نیز افزایش پیدا کرده است اما همچنان تحت کنترل است.

اینها نشان می‌دهد که بعید است بانک کانادا حتی لحن خود را تغییر دهد. بازارها نیز این را تایید می‌کنند چراکه نرخ تبادل شبانه هیچ شانسی برای کاهش نرخ بهره در سال آینده را نشان نمی‌دهد. یک پیام خنثی از بانک کانادا می‌تواند به تقویت لونی (دلار کانادا) کمک کند اما هرنوع واکنشی احتمالا بسیار جزئی خواهد بود.

جلسه بانک‌های مرکزی کانادا، ژاپن و اروپا پیش از انتخابات آمریکا
دلار کانادا اخیرا با بازار سهام همبستگی داشته است نه نفت

در عوض، آنچه باعث تقویت ارز کانادا می‌شود، عملکرد بازار سهام است. لونی اخیرا همبستگی بسیار بالایی با S&P داشته است و نکته بامزه اینجاست که همبستگی‌اش با قیمت نفت بسیار کمتر شده است. از این رو، مبارزات انتخاباتی و مذاکرات محرک مالی آمریکا می‌تواند مهم‌ترین عنصر برای تقویت این ارز باشد.

بانک ژاپن: ین تحت تاثیر سنتیمنت ریسک بازار

در سرزمین آفتاب، بانک ژاپن اوایل روز پنجشنبه جلسه خواهد داشت. گزارش‌ها حاکی از آن است که پیش‌بینی‌های اقتصادی در این کشور کاهش خواهد یافت. با این حال همین گزارش‌ها نشان می‌دهند که این امر منجر به پاسخ فوری از طرف سیاست‌گذار نخواهد شد چرا که چیز زیادی از مهمات (سیاست‌های پولی) بانک ژاپن باقی نمانده است.

در مورد ین، امروزه نه تصمیمات بانک ژاپن و نه داده‌های اقتصادی تاثیری نخواهد داشت. در عوض، این دارایی امن بیشتر به چگونگی سنتیمنت ریسک جهانی پاسخ می‌دهد به ویژه اینکه موارد ابتلا به کرونا در اروپا همچنان در حال افزایش است. به همین خاطر ممکن است شاهد کاهش یورو در مقابل ین eur/jpy باشیم.

تولید ناخالص داخلی آمریکا و گزارش درآمدها، تحت نظر

در آمریکا، علاوه‌بر مذاکرات محرک و نظرسنجی‌های انتخاباتی، اولین برآورد از رشد اقتصادی آمریکا برای سه ماهه سوم نیز در روز پنجشنبه منتشر می‌شود. پیش‌بینی‌ها رشد سالانه ۳۲.۵ درصد  (تولید ناخالص داخلی سالانه در پایان سپتامبر نسبت به پایان ژوئن) را برای این سه ماهه در نظر گرفته است که اگرچه چشمگیر است اما سقوط ۳۱.۴ درصدی در سه ماهه دوم را جبران نمی‌کند.

جلسه بانک‌های مرکزی کانادا، ژاپن و اروپا پیش از انتخابات آمریکا
نرخ رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا

خبر خوب این است که مدل GDPNow از فدرال رزرو اتلانتا رشد بیشتر از ۳۵.۵ درصدی را پیش‌بینی می‌کند بنابراین ممکن است با رشد بهتر از پیش‌بینی‌ها شاهد بهبود حال و هوای ریسک باشیم. سفارشات کالاهای بادوام در ماه سپتامبر نیز روز سه شنبه منتشر می‌شود در حالی که درآمد و هزینه‌های شخصی، همراه با شاخص خالص قیمت PCE برای ماه سپتامبر در روز جمعه منتشر خواهد شد. سوال اصلی این است که آیا این امار برای بازار مهم است؟ سرمایه‌گذاران در حال حاضر مشکلات مهم‌تری برای فکر کردن به آن دارند و احتمالا همچنان سایه سیاست بر اقتصاد سنگینی خواهد کرد.

در بازار سهام، فصل انتشار درآمدها با انتشار درآمد شرکت‌هایی مانند اپل، آمازون، مایکروسافت، گوگل، فیس بوک و بسیاری از شرکت‌های دیگر ادامه پیدا می‌کند. با توجه به وزن این غول‌های تکنولوژی در شاخص S&P  نتایج این درآمدها نه تنها برای سهام بلکه برای کل بازار می‌تواند مهم باشد.

و در پایان آمار تورم استرالیا برای سه ماهه سوم روز چهارشنبه منتشر می‌شود؛ این آما می‌تواند پیش از جلسه سوم نوامبر RBA بسیار حیاتی باشد چرا که انتظارات برای کاهش نرخ بهره توسط این بانک بسیار بالا است.

منبع: FXStreet

برای پیگیری اخبار بازارهای جهانی و فارکس کانال تلگرامی UtoFX را دنبال کنید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟