بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

انتخابات آمریکا، جلسه سه بانک مرکزی و گزارش اشتغال غیر کشاورزی 

 

تحلیل هفتگی فارکس

 تحلیل هفتگی فارکس و تاثیر اخبار و رویدادهای هفته بر بازار، برای هفته منتهی به 6 نوامبر

انتخابات آمریکا، جلسه سه بانک مرکزی و گزارش اشتغال غیر کشاورزی 

این هفته شاید شلوغ‌ترین هفته  تاریخ برای بازارها باشد. انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همه چیز را تحت شعاع خود قرار می‌دهد اما چندین رویداد مهم دیگر مانند جلسه فدرال رزرو و گزارش NFP برای دنبال کردن وجود دارد. بانک انگلیس و بانک مرکزی استرالیا نیز جلسه خواهند داشت. انتظار می‌رود در این جلسات شاهد تسهیل سازی بیشتر باشیم. به طور کلی، حال و هوای بازار بیشتر تحت تاثیر انتخابات و اینکه آیا در شب انتخابات نتیجه‌ی شفافی رقم می‌خورد، است.

تحلیل هفته‌ی گذشته را می‌توانید در لینک زیر بخوانید:
تحلیل هفتگی فارکس: اخبار و رویدادهای هفته و تحلیل اثر آنها بر فارکس برای هفته منتهی به 30 اکتبر

با نزدیک شدن نامزدها به یکدیگر بازارها کمی افت کردند

هفته‌ای که گذشت، هفته‌ای وحشی بود. با اوج گرفتن آمار مبتلایان به کرونا و افزایش قرنطینه‌های محلی در اروپا و همچنین نزدیک شدن انتخابات آمریکا، بازارهای سهام کاهش پیدا کردند و ین اوج گرفت. در نظرسنجی‌ها هنوز بایدن با فاصله خوبی  پیشتاز است اما ترامپ فاصله را کم کرده است و سرمایه گذاران از ترس یک غافلگیری دیگر، سرمایه‌ در معرض ریسک خود (exposure: سرمایه‌ای که در معامله است) را کاهش داده‌اند.

با توجه به بازارهای شرط بندی، محتمل‌ترین نتیجه یک پیروزی بزرگ برای دموکرات‌ها است.احتمال اینکه دموکرات‌ها کنترل کامل را بدست بگیرند ۵۶ درصد است. انتظار می‌رود در اثر این سناریو بسته محرک عظیمی برای بهبود اقتصادی ارائه شود، این محرک می‌تواند بازار سهام را نیز تقویت کند اما دلار آمریکا به خاطر نگرانی از کسری بودجه عظیم، افت کند.

انتخابات آمریکا، جلسه سه بانک مرکزی و گزارش اشتغال غیر کشاورزی 

تغییرات نتایج نظرسنجی های انتخابات آمریکا در مقایسه با تغییرات S&P

با این حال یک احتمال دیگر نیز، این است که در نهایت کنترل کامل بین دو حزب تقسیم شود و هیچ یک از دو حزب نتواند کنترل کنگره و کاخ سفید را به طور کامل در دست بگیرد. اگر جمهوری‌خواهان بتوانند اکثریت سنا را حفظ کنند احتمالا بسته پیشنهادی بایدن را وتو می‌کنند و این موضوع می‌تواند موج دیگری از ریسک گریزی را رقم بزند.

اما بدترین نتیجه برای بازار احتمالا یک انتخابات مناقشه‌آمیز است. اگر آمار نزدیک به یکدیگر باشد، ممکن است ترامپ نتیجه را به دادگاه عالی ارجاع دهد و این موضوع منجر به هفته‌ها عدم اطمینان سیاسی می‌شود. واکنش اولیه احتمالا یک موج فروش شدید خواهد بود اما ممکن است این موج فروش چندان طولانی نباشد. بعد از آن احتمالا سرمایه‌گذاران این کاهش شدید را یک فرصت خرید خواهند دید.

انتخابات آمریکا، جلسه سه بانک مرکزی و گزارش اشتغال غیر کشاورزی 

نتایج نظرسنجی های انتخابات آمریکا

به طور کلی، بایدن در این مرحله چه در سطح ملی و چه در سطح اکثر ایالت‌های مهم برتری بسیار بیشتری نسبت به کلینتون در مقابل ترامپ دارد. نظرسنجی‌های انتخاباتی در سال ۲۰۱۶ به طرز چشمگیری اشتباه بود. اما از آن زمان نظرسنجی‌ها بسیاری از روش‌های خود را تغییر دادند تا این خطاها را پوشش دهند. بنابراین احتمالا امسال نظرسنجی‌ها دقیق‌تر است. با این اوصاف اگر سالی باشد که نظرسنجی‌ها اشتباه کنند، احتمالا همین سال است، ترامپ اخیرا توانسته رای‌های زیادی جمع کند.

در مورد انتخابات آمریکا و سناریوهای پیش رو برای طلا، فارکس، بازار سهام و نفت یا به کانال تلگرام مراجعه کنید یا وارد هشتگ انتخابات آمریکا در سایت شوید

جلسه فدرال رزرو پیش از انتشار آمار NFP

پس از انتخابات روز سه‌شنبه، معامله‌گران در روز پنجشنبه بر جلسه فدرال رزرو و روز جمعه به آخرین گزارش اشتغال در ایالات متحده تمرکز می‌کنند. با این حال رویداد اصلی این هفته همچنان انتخابات است اما این رویدادها نیز می‌توانند نوساناتی ایجاد کنند.

بعید است فدرال رزرو دست به آتش بازی بزند. به تازگی آمار مبتلایان به کرونا افزایش یافته است که ممکن است به رشد در سه ماهه چهار آسیب بزند اما هنوز اوضاع وخیم نیست. بازار مسکن در حال رونق است، آخرین PMIهای آمریکا اشاره به بهبودی اقتصاد دارند و متقاضیان مزایای بیکاری به طور معناداری کاهش یافته‌اند.

انتخابات آمریکا، جلسه سه بانک مرکزی و گزارش اشتغال غیر کشاورزی 

تغییرات تعداد مبتلایان کرونا در کشورهای توسعه یافته

از این رو، اگرچه ریسک به وضوح بالا است اما فدرال رزرو می‌تواند صبر کند تا در ماه دسامبر درک بهتری از میزان خسارت اقتصادی «موج سوم کرونا» بدست آورده و سپس تصمیم‌گیری کند. قطعا یکی از تصمیمات فدرال رزرو در مورد چگونگی و میزان محرک‌های اقتصادی خواهد بود که توسط کنگره ارائه می‌شود.

در کنار اینها، آمار مشاغل ماه اکتبر را نیز داریم که پیش‌بینی می‌شود ۸۵۰ هزار شغل اضافه شده و نرخ بیکاری از ۷.۹ به ۷.۷ کاهش پیدا کند. با این وجود توجه داشته باشید که گزارش این هفته NFP تنها یک رویداد یک روزه است و رویدادی روندساز برای بازارها نخواهد بود. واکنش اولیه بازار احتمالا جزئی خواهد بود و در عرض چند دقیقه کمرنگ می‌شود. درکنار اینها PMI تولیدی و غیر تولیدی موسسه ISM نیز به ترتیب روز دوشنبه و چهارشنبه منتشر می‌شوند.

بانک مرکزی استرالیا: کاهش نرخ بهره، اما در مورد QE چطور؟

انتظار می‌رود که بانک مرکزی استرالیا پس از یکسری اظهارنظرهای داویش، نرخ بهره را از ۰.۲۵٪ به ۰.۱۰٪ کاهش دهد و هدف بازده اوراق قرضه سه ساله استرالیا را نیز به همان میزان کاهش دهد. تاثیر کاهش نرخ بهره تاکنون به طور کامل توسط بازار لحاظ شده است اما واکنش آزی به چگونگی تنظیم برنامه QE توسط بانک مرکزی استرالیا بستگی دارد. (برای درک مفهوم کنترل بازده اوراق خزانه ویدئوی “کنترل منحنی بازده چیست” در کانال تلگرام UtoFX را ببینید)

باید دید که RBA تا چه حد برنامه QE بزرگی را تعیین می‌کند؟ ۱۵۰ میلیارد دلار استرالیا؟ یا اینکه فقط به اندازه‌ای خرید می‌کند که بازده اوراق را محدود نگه دارد؟ به طور معمول بانک ترجیح می‌دهد که انعطاف‌پذیری را حفظ کرده و گزینه دوم را انتخاب کند اما به نظر می‌رسد بازارها هدف مشخصی را برای حجم این برنامه انتظار دارند.

انتخابات آمریکا، جلسه سه بانک مرکزی و گزارش اشتغال غیر کشاورزی 

نرخ بهره استرالیا و بازده اوراق خزانه سه ساله استرالیا

از این رو، اگر RBA از تامین این هدف خودداری کند، بازارها ناامید شده و حتی ممکن است آزی بالاتر برود. بازارهای فارکس معمولا این رویدادها را خیلی زودتر در خود لحاظ می‌کنند و بانک مرکزی استرالیا نیز اقدامات خود را پیش‌تر به صورت تلویحی عنوان کرده است. بنابراین هر گونه تاثیرگذاری این جلسه احتمالا بزرگ نخواهد بود.

در عوض، مهم‌ترین متغیر برای آزی انتخابات آمریکا است. اگر بایدن پیروز شود، حال و هوای ریسک مثبت شده و انتظارات برای بهبود روابط چین و امریکا افزایش پیدا می‌کند که موجب می‌شود دلار استرالیا از هر دو طرف سود ببرد. اما در صورت معکوس شدن نتیجه یا رخ دادن یک انتخابات مناقشه‌آمیز،‌احتمالا افت شدیدی در این ارز شاهد خواهیم بود.

در همسایگی استرالیا نیز آمار اشتغال سه ماهه سوم را در روز سه شنبه خواهیم داشت. همچنین روز جمعه گزارش مهم انتظارات تورمی توسط بانک مرکزی نیوزلند منتشر می‌شود. اما باز هم بیشترین تاثیر پذیری کیوی، از انتخابات آمریکا خواهد بود.

بانک انگلستان: QE بیشتر، اما برگزیت در مرکز توجه

در انگستان انتظار می‌رود بانک انگلیس برنامه QE خود را روز پنج‌شنبه ۱۰۰ میلیارد پوند افزایش دهد. همانند خبر نرخ بهره RBA این حرکت نیز احتمالا از قبل قیمت‌گذاری شده است (پیشخور شده است) و واکنش پوند به این مبنا خواهد بود که آیا رقم اعلامی از طرف بانک انگلستان بالاتر یا پایین‌تر از این رقم هست یا خیر. در حالت تعادل، بانک انگلستان انگیزه بیشتری برای اعلام رقمی بالاتر از این رقم دارد، در این صورت ممکن است پوند کمی کاهش پیدا کند.

Pmi انگلیس

داده PMI انگلیس در مقابل نرخ رشد GDP

در یک تصویر کلان، در انگلستان همه چیز به برگزیت بستگی دارد. به گفته رئیس اتحادیه اروپا، فون در لاین، مذاکرات پیشرفت خوبی داشته است. همچنان محتمل‌ترین گزینه توافق است اما ممکن است طی هفته‌های آتی شاهد چالش‌هایی در این زمینه باشیم. در نهایت باید گفت هر فشار فروش بر روی پوند احتمالا کوتاه مدت خواهد ماند و توافق نهایی هر زمان که انجام شود، می‌تواند منجر به رشد شدید پوند شود.

طی پایان هفته، بوریس جانسون یک ماه قرنطینه ملی اعلام کرده است که تاثیرات منفی این اقدام روی پوند و اقتصاد انگلستان می‌تواند شدید باشد.

در پایان نیز آمار اشتغال کانادا در ماه اکتبر روز جمعه منتشر می‌شود.

منبع: FXStreet

برای پیگیری اخبار بازارهای جهانی و فارکس کانال تلگرامی UtoFX را دنبال کنید.

 

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟