مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

چگونه معامله گر بهتری باشیم: اصلاح اشتباهات و کار روی نقاط ضعف

چگونه معامله گر بهتری باشیم: اصلاح اشتباهات و کار روی نقاط ضعفچنین گفته‌ای شاید در نگاه نخست بدیهی و واضح به‌نظر برسد؛ اما از آن‌جایی که معمولا در روند رشد معامله‌گران نادیده انگاشته می‌شود، ذکر آن خالی از لطف نیست: «پیداکردن نقاط ضعف و تبدیل آن به نقاط قوت».
این یکی ‌از مشکلات رایجی است که بسیاری‌از افراد، دائما در چرخه‌ی تکرارش قرار می‌گیرند. حتی اصلاح موارد جزئی و اعمال تغییرات جزئی می‌تواند موجب تغییرات بزرگی در نتیجه‌ی به‌دست‌آمده شوند. باید قبول کرد که رفع یک مشکل در یک ناحیه مشخص می‌تواند به رفع مشکلی دیگر در ناحیه‌ای متفاوت کمک کند.

ثبت سوابق بهتر، مطالعه‌ی مستمر و بازبینی

بدون بهره‌گیری از سوابق معاملاتی، رفع مشکلات بسیار سخت می‌شود. بررسی تاریخچه معاملاتی به‌شما کمک می‌کند تا سریع‌تر مشکلات را بیابید. برای نمونه، شما می‌توانید نرخ ریسک به ریوارد را محاسبه کنید یا اینکه ببینید که در کدام ناحیه احتمال سوددهی یا ضرر وجود دارد.

افزون‌بر بررسی سوابق معاملاتی، داشتن یک ژورنال معاملاتی کمک خواهد کرد تا الگوهای رفتاری را درک کرده و درباره‌ی اینکه کدام قسمت نیاز به اصلاحات دارد، تصمیم‌گیری کنید. توجه داشته باشید که اگر اطلاعات کافی نداشته باشید، نباید این مرحله را شروع کنید. در آخر به مرحله‌ی می‌رسیم که باید بطور مستمر بازبینی کنیم؛ این روند باید در بازه‌های زمانی مشخصی انجام شود؛ بد نیست بدانید حتی اگر هفته‌ای یک‌بار این بازبینی صورت پذیرد، باز هم مسیری طولانی پیش روی معامله‌گر خواهد بود.

آرام شروع کنید و به خودتان فشار نیاورید

این موضوع بیشتر به تجربه‌ی شما بستگی دارد. احتمال دارد که در چندین حوزه مشغول باشد؛ اما همیشه درنظر داشته باشید که باید آرام شروع کنید. کارتان را در هر زمان تنها با یک حوزه شروع کنید. اگر قصد داشته باشید تمام مشکلات را یک‌جا و به‌صورت همزمان حل کنید، قطعاً خسته و درمانده خواهید شد.

ابتدا با مهم‌ترین نقاط ضعف شروع کنید که احتمالا مشکلاتِ مربوط‌ به مدیریت ریسک خواهد بود. توجه داشته باشید که برخی از مشکلات روی وجوه دیگری از معاملات شما نیز تأثیرگذار هستند؛ بنابراین حل این مشکلات قطعاً در رفع و رجوع مشکلات دیگر کمک‌کننده خواهند بود.

برای مثال، وقتی در محدوده تحمل ریسک خودتان معامله می‌کنید، از خطر ضررهای بزرگ در امان خواهید بود و در عین حال، پایبندی به حد ضرر و حد سود در معامله برایتان آسان‌تر خواهد بود.

صبور باشید

قطعا در مسیرتان موانعی سبز خواهند شد؛ اما باید بدانید که رشد معامله‌گر نوعی روند است و گاهی اوقات می‌تواند خسته‌کننده باشد. پیشنهاد می‌کنیم که در مواجهه با این موانع به خودتان سخت نگیرید. مدام عبارت آهسته و پیوسته را به‌خاطر داشته باشید. اگر حس می‌کنید که هوش معاملاتی خود را از دست داده‌اید و نمی‌توانید به‌درستی تحلیل کنید، توصیه می‌کنیم که برای مدت کوتاهی به‌خودتان استراحت بدهید و با فاصله‌گرفتن از محیط معاملاتی، ذهن‌تان را برای خلق چشم‌انداز صحیح یاری کنید.

اینکه ما به‌دنبال فائق‌آمدن بر موانع و چالش‌ها هستیم، بخشی‌از طبیعت‌مان است؛ اما برخی اوقات نباید بیش‌از اندازه تقلا کرد. گاهی اوقات عقب‌نشینی از مواضع‌مان بهترین کاری‌ست که می‌توانیم انجام دهیم. مشکلات و راه‌حل‌های آن‌ها مواقعی خود را نشان می‌دهند که ما دست از سخت تقلا کردن برمی‌داریم.

منبع:DailyFX

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

1 دیدگاه در “چگونه معامله گر بهتری باشیم: اصلاح اشتباهات و کار روی نقاط ضعف
  1. محمد رضا گفت:

    سلام.مطالب بسیار مفیدی در بخش‌های مختلف مقالات شما مشاهده کردم.وبسیار آموزنده می‌باشند از شما نهایت تشکر را دارم
    قسمت اعتیاد به معامله گری برای بنده بسیار مفید بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟