بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

دلایلی که چرا باید طلا بخریم

دلایلی که چرا باید طلا بخریمتحلیل طلا

پیش‌بینی می‌شود که نرخ بهره در سراسر جهان طی سال‌های آتی همچنان پایین بماند. فدرال رزرو تا سال 2023 نرخ بهره را حفظ خواهد کرد. بانک مرکزی انگلیس امروز تشکیل جلسه می‌دهد و پیش‌بینی می‌شود که نرخ بهره که در پایین‌ترین مقدار خود قرار دارد، تغییری نکند اما طی هفته‌های اخیر  این بانک از نرخ بهره منفی نیز صحبت کرده است. گزارشی از سوی بانک‌های تجاری در مورد نحوه تأثیر نرخ بهره منفی بر سودآوری آن‌ها به‌زودی منتشر خواهد شد. بانک مرکزی استرالیا نرخ بهره خود را در هفته جاری از 0.25% به 0.10% کاهش داد و دیگر بانک‌های مرکزی درواقع نرخ بهره منفی دارند.

اگر تورم را در نظر بگیرید به معنای این است که نرخ بهره واقعی منفی است. به بیان ساده پول باگذشت زمان ارزش خود را از دست می‌دهد. به این معنی که سرمایه‌گذاران تشویق می‌شوند تا پول خود را به کار بگیرند. با افزایش تسهیل کمی در سراسر جهان، ارزش ارزها کاهش بیشتری می‌یابند، بنابراین کالاهایی همچون طلا با افزایش قیمت روبرو می‌شود.

رکود اقتصادی ناشی از بحران ویروس نیز سبب افزایش قیمت طلا شده است. در طی سه دوره رکود قبلی نیز طلا با افزایش قیمت مواجه بود.

نقطه ورود به معامله خرید طلا کجاست؟

یکی از نقاط واضح برای ورود، شکست خط روند و بعد از آن روی پولبک است. اگر قیمت بالای این خط باقی بماند گاوها بازار را هدایت می‌کنند ولی اگر به زیر خط روند برگردد خرسها هدایت را به دست می‌گیرند. قیمتهای هدف به ترتیب 1950، 2000 و 2050 هستند.

دلایلی که چرا باید طلا بخریم این شرایط برای افزایش قیمت طلا بهترین هستند. از نظر فاندامنتال و تکنیکال یافتن جایی بهتر از این، برای خرید مشکل است (به‌غیراز 1820 دلار، اما به نظر می‌رسد که فعلاً کاهش قیمت تا این مبلغ صورت نگیرد)

نویسنده: Giles 

بیشتر بخوانید:  آیا دلار پس از قطعی شدن نتیجه انتخابات صعود خواهد کرد؟

برای پیگیری اخبار فوری بازارهای جهانی و فارکس به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

7 دیدگاه در “دلایلی که چرا باید طلا بخریم
  1. میثم گفت:

    با سلام. تاریخ مطلبتون رو دیدم و متوجه شدم که در این تحلیل درست عمل نکردید. البته اینکه هر تحلیلی درست باشد واقعا ادعای واهی و بیهوده ایه. ولی سئوال برای خود من پیش اومد که طلا در اون تاریخی که شما مطلب رو گذاشتید و قبل از اون ترند نزولی داشته و این ریز موجی که بالای خط ترند وجود داره دلیل بر برگشت بازار نیست. به معنای دقیق تر در اون تاریخ سیگنال های برگشت بازار در تایم فریم های روزانه و بالاتر وجود نداشته و در مورد فاندامنتال هم اخبار خاصی به نفع برگشت طلا در جریان نبود از جمله اخبار منتشر شده در مورد تست واکسن کرونا توسط شرکتهای مدرنا و ….
    بعبارتی سیگنال تکنیکالی و فاندامنتالی قوی برای برگشت طلا وجود نداشت و همون طوری که دیدید دیروز طلا حمایت معتبر خودش در 1800 و 1796 رو هم از دست داد.
    ولی بهرحال مطالب سایتتون فوق العادس و من همیشه دنبال می کنم.

    1. ادمین گفت:

      سلام
      دلایل فاندامنتالی خرید طلا همچنان برقرارند ولی در مجموع گذاشتن استاپ لاس با این فرضه که ممکنه تحلیل خطا دربیاد.

  2. Cap گفت:

    سلام میخواستم بدونم که با بالا رفتن انس جهانی طلا قیمت طلا و سکه در ایران هم تغییر میکنه یا نه ؟

    1. ادمین گفت:

      سلام
      بله به همون نسبت طلا تغییر می‌کنه ولی اونس جهانی روی دلار در ایران اثری نداره.

  3. هومن گفت:

    اتفاقا ربط داره ببین اون که داره ناراحته اینم قول میدم هو وچو دوباره دلار طلا سکه میادبالا فک کردی بایدن میاد دلار میشه۳۰۰۰تومان. نهایت یک دوهفته اینه دویاره میره بالا خیالتون راحت یک شونه تخم مرغ ۳۰تومان کردن ایا ارزون سریالی چیزای دیگه این سیاستشونه آقایون خوشحالن برا من تونیستن برا بچه های خودشونه که اونور اب هستن

  4. م گفت:

    طلا یا دلار خریدی میخوای کاری کنی بیشتر از یه حدی پایین تر نیاد.این کارا رو نکن اه مردم میگیرتت

    1. ادمین گفت:

      سلام
      دوست عزیز این متن تحلیل طلای اونس جهانی هست و ارتباط چندانی با قیمت طلا یا دلار در ایران نداره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟