مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

نقطه ورود به معامله را چگونه تعیین کنیم؟ معرفی سه استراتژی برای ورود

 

نقطه ورود به معامله در فارکسنقطه ورود به معامله در بازار چیست؟

نقطه ورود به معامله بازار فارکس، سطح یا قیمتی است که در آن یک معامله‌گر وارد معامله خرید یا فروش می‌شود. تصمیم‌گیری در مورد نقطه ورود به معامله در فارکس به دلیل اینکه متغیرهای ورودی فراوانی بازار را به حرکت در‌می‌آورند، بسیار پیچیده است. در این مقاله قصد داریم نحوه پیدا کردن نقطه ورود مناسب و راه‌کارهای آن را شرح دهیم:
برای ورود به فارکس می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید.

  1. کانال‌های روند
  2. نقاط شکست
  3. الگوهای شمعی

چه زمانی بهترین زمان برای ورود به یک معامله فارکس است؟

بهترین زمان برای ورود به یک معامله به استراتژی و سبک معاملاتی شما وابسته است. برای مشخص کردن زمان ورود به معامله، چندین روش و رویکرد متفاوت وجود دارد. ما در اینجا تنها به سه مورد از آنها که اکثر معامله‌گران از‌ آن استفاده می‌کنند، می‌پردازیم.

استراتژی نقطه ورود شماره یک:

کانال‌های روند
خطوط روند ابزار‌هایی فاندامنتال هستند که توسط تحلیل‌گران تکنیکال مورد استفاده قرار می‌گیرد تا سطوح حمایت و مقاومت را شناسایی کنند. در مثال زیر قیمت یک حرکت صعودی را با توجه به سقف‌های بالاتر و کف‌های بالاتر نشان می‌دهد. این نشان دهنده یک روند است که در آن معامله‌گران در نقاط حمایتی اقدام به خرید کرده و در نقاط مقاومت اقدام به برداشت سود می‌کنند. هنگامی‌که قیمت این سطوح کلیدی مقاومتی یا حمایتی را می‌شکند، معامله‌گران باید منتظر یک بریک اوت یا تغییر در روند باشند.

کانال های روند در تعیین نقطه ورود به معامله

کانال های روند در تحلیل تکنیکال فارکس

استراتژی نقطه ورود شماره ۲:

الگوهای شمعی
الگوهای شمعی، ابزار بسیار قدرتمندی برای پیدا کردن نقاط و سیگنال ورود به معامله در فارکس هستند که توسط اکثر معامله‌گران استفاده می‌شوند. الگوهایی مانند کندل پوششی (اینگولف) و یا الگوی ستاره دنباله دار اغلب توسط معامله‌گران باتجربه استفاده می‌شود. در مثال زیر الگوی کندل چکشی را می‌توان مشاهده کرد. همانطور که می‌بینید نقطه ورود پس از مشاهده کندل تایید خواهد بود.

استراتژی نقطه ورود به معامله

الگوی شمعی در تعیین نقطه ورود به معامله

تشخیص الگوی چکش یا هر الگوی کندلی دیگر نمی‌تواند به تنهایی سیگنال ورود به معامله تلقی شود. شما باید منتظر یک کندل تاییدی باشید تا به شما سیگنال ورود به معامله را بدهد. به عنوان مثال در تصویر بالا شما بعد از مشاهده الگوی چکش وارد معامله نمی‌شوید بلکه صبر می‌کنید تا کندل بعدی تغییر روند را تایید کند و سپس وارد معامله می‌شوید. این کار باعث کاهش ریسک معاملات و افزایش احتمال موفقیت شما می‌شود، اگرچه ممکن است با این روش، مقداری سود شما کاهش یابد.
همینطور که در تصویر می‌بینید، الگوی چکش با دایره آبی مشخص شده است. این نوع الگو عموما به‌عنوان سیگنال معکوس‌شدن روند درنظر گرفته می‌شود. اما بدون یک کندل تاییدیه بعدی، این الگو می‌تواند سیگنال اشتباه را صادر کند. در این مورد خاص، سیگنال ورود زمانی صادر میشود که کندل تاییدیه در مقداری بالاتر از سطح بسته‌شدن کندل چکش بسته شود. این سازوکار می‌تواند نشان‌دهنده یک روند صعودی قوی‌تر و تاییدیه‌ای برای الگوی چکش تلقی شود.
معامله‌گران اغلب به دنبال چندین سیگنال برای انجام یک معامله معتبر هستند مانند اندیکاتورها، الگوهای شمعی، پرایس اکشن و اخبار. اما برای این مقاله ما بخش‌های مختلف استراتژی را از یکدیگر تفکیک کردیم تا بتوانیم راحت تر به آنها بپردازیم.

استراتژی نقطه ورود شماره سه:

نقاط شکست
استفاده از نقاط شکست یکی از پرکاربرد ترین ابزارها برای دریافت سیگنال ورود است که توسط معامله‌گران استفاده می‌شود. این استراتژی شامل شناسایی سطوح کلیدی و استفاده از آنها به عنوان یک سیگنال برای ورود به معاملات است. تجربه در پرایس اکشن کلید موفقیت در استفاده از استراتژی نقطه شکست است. مبنای معامله بر اساس نقطه شکست قیمت‌هایی است که فراتر از سطوح مشخص شده برای مقاومت و یا حمایت حرکت می‌کنند.
سادگی استفاده از این استراتژی آن را به یکی از مناسب‌ترین استراتژی‌ها برای معامله‌گران تازه‌کار تبدیل کرده است. مثال زیر یک سطح کلیدی حمایت (خط قرمز) را نشان می‌دهد که پس از آن یک شکست رخ می‌دهد و باعث افزایش قیمت دارایی می‌شود. نقطه ورود جایی است که قیمت، سطح حمایتی را می‌شکند. در سایر موارد، معامله‌گران باید به دنبال کندل تایید بعد شکسته شدن سطح کلیدی باشند.

نقطه ورود به معامله را چگونه تعیین کنیم؟ معرفی سه استراتژی برای وروداندیکاتورهای محبوب برای شناسایی نقاط ورود به معامله

محبوب‌ترین اندیکاتورهای ورود با استراتژی معاملاتی اتخاذ شده ارتباط مستقیم دارند. عموما از اندیکاتورها برای تایید استراتژی ورود استفاده می‌شود. جدول زیر برخی از بهترین اندیکاتور‌ها و همچنین نحوه استفاده از آنها را نشان می‌دهد.

کاربرد

اندیکاتور

این اندیکاتور نقاط اشباع خرید و اشباع فروش را مشخص می‌کند. بیشتر در بازارهای نوسانی و رونددار موثر است

RSI

با استفاده از چند اندیکاتور میانگین متحرک (یکی طولانی مدت و دیگری کوتاه مدت) به دنبال نقاط برخورد این  اندیکاتورها برای تعیین سیگنال ورود هستیم.

(Moving Average (MA

بهترین عملکرد را در بازارهای نوسانی و رونددار دارد. نقطه تقاطع این اندیکاتور برای ورود در جهت جهت روند استفاده می‌شود.

MACD

ما در آکادمی ماکرو ترید یوتوفارکس با اساتید مجرب و با سابقه، تمام استراتژی های ورود به معامله و اندیکاتورهای مورد استفاده در آن‌ها را آموزش داده و برای سود گرفتن از بازار از آن‌ها استفاده میکنیم.

 

منبع: DailyFX

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

5 دیدگاه در “نقطه ورود به معامله را چگونه تعیین کنیم؟ معرفی سه استراتژی برای ورود
  1. سروش گفت:

    ممنون از سایت خوبتون : میخوام یک استراتژی ورود رو با شما به اشتراک بزارم که خودم ابداع کردم و استفاده میکنم دوست دارم نظرتون وتجربتون رو بدونم : من از این استراتژی ورود استفاده میکنم مبنای اون در 3 تایم فریم هفتگی ، روزانه و 4 ساعته میباشد. تایم فریم هفتگی اندیکاتوری ندارد و فقط کلیت بازار را مشخص میکند. در تایم روزانه یک میانگین 4 را بر روی نمودار می اندازیم و میانگین دوم نیز 4 میباشد اما به 4 روز جلوتر شیفت میدهیم فلسفه اینکار: میانگین اول نشان از عملکرد معامله گران در 4 روز گذشته دارد و میانگین دوم نشان میدهد اگر معامله گران مثل 4 روز قبل فکر کنند چه اتفاقی می افتد. حالا این عمل را در تایم 4 ساعته با دو میانگین 24 انجام میدهیم و برای ورود وخروج استفاده میکنیم.

  2. mkabir گفت:

    پرداختن به جزئیات و اهمیتی که برای آگاهی بخشی به مخاطبین دارید نشان از عمق نگاه حرفه ای شما داره. این سایت باید بیش از پیش به عنوان مرجع اخبار و آموزش در صدر سایت های ایرانی قرار بگیره. ممنون از شما بخاطر سطح حساسیتتون و امیدوارم با همین قدرت و رویه پیش برید

    1. متشکرم
      بله متنهای ما توسط معامله گران ترجمه میشه
      و ویرایش توسط کسانی انجام میشه که معامله گر هستند
      اگر ایرادی توی متنها مشاهده کردید زیر مطلب کامنت بدین اصلاح کنیم

  3. عادل گفت:

    سلام
    سایت و کانال عالی
    از لحاظ
    درج مطالب اصلی و کاربردی و همچنین فاندای عالی ، کیفت و وضوح و چیدمان
    متن و صفحه آرایی و فونت و تصاویر.
    و طبقه بندی آموزشی و تفکیک و تفهیم محتوا .
    بسیار عالی هستی بدون اغراق
    👍🌺👍

    1. ادمین گفت:

      سلام ممنون دوست عزیز
      کسی اینقدر تا حالا از ما تعریف نکرده بود. سپاس از شما.
      بهترین کاری که واسه ما میتونید بکنید معرفی ما به دیگران هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟