مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

۱۰ افسانه رایج در معاملات فارکس

 

افسانه های فارکس

دانستن تفاوت میان واقعیات و افسانه های رایج در معامله‌گری امری ضروری در موفقیت دراز مدت معامله‌گران است. در این مقاله، ۱۰ افسانه رایج در معامله‌گری از دیدگاه دکتر گری دیتون که باید از آنها آگاه باشید، آورده شده است. شایان ذکر است که این افسانه ها ارتباط نزدیکی با بحث روانشناسی معامله‌گری دارد که می‌تواند برای موفقیت در معاملات مفید باشد.

۱-مردم معامله‌گر متولد می‌شوند: اگرچه برخی از خصوصیات شخصی به افراد در معاملات کمک می‌کند اما هیچ کسی معامله‌گر متولد نمی‌شود. در کتاب جادوگران بازار نوشته جک شوگر، به صراحت گفته شده است که هیچ یک از جادوگران بازار از ابتدا موفق نبوده‌اند. تمام آنها در این زمینه سخت تلاش کرده‌اند.

۲- برای موفقیت در معاملات باید هوش بالایی داشته باشید: این حرف درست نیست حتی می‌توان گفت هوش بالاتر از حد متوسط می‌تواند مانعی برای موفقیت در معاملات باشد. معامله‌گری یک فعالیت عملکردی انسانی است که در آن توانایی‌های بالای فکری ضرورتی ندارد.

۳- معامله‌گران موفق «شخصیت مناسب معامله‌گری» دارند: چیزی به نام «شخصیت مناسب معامله‌گری» وجود ندارد. محققان نتوانسته‌اند ارتباط مستقیمی بین تیپ‌های شخصیتی و موفقیت در معاملات پیدا کنند. با این حال، درک ویژگی‌های شخصیتی و چگونگی استفاده از آن در معاملات بسیار مهم است. درباره انواع سبک‌های معاملاتی برای شخصیت‌های مختلف بیشتر بخوانید و بهترین نوع آن نسبت به شخصیت خود را انتخاب کنید.

۴- معامله‌گری آسان است: شاید برای کسی که هنوز وارد بازارهای مالی نشده است اینطور به نظر برسد که معامله‌گری آسان است. چند خط روی نمودار می‌کشیم، اندیکاتورها را بررسی می‌کنیم و در نقطه مناسب خرید می‌کنیم. اما حقیقت این است که حرفه‌ای شدن در معامله‌گری بسیار مشکل است. حرفه‌ای شدن در معامله‌گری نیازمند مهارت‌ها و توانمندی‌های بسیار بیشتری نسبت به سایر مشاغل است. معامله‌گر باید نقاط قوت و ضعف خود را بشناسد و مهارت‌های خاصی را برای کنترل احساسات خود در معاملات کسب کند.

۵- برای موفقیت باید جسور و سرسخت باشید: این افسانه بیشتر برآمده از تبلیغات رسانه‌ای است. ستایش نفس، به موفقیت در معامله‌گری آسیب می‌زند. موفق‌ترین معامله‌گران بی سر و صدا تحقیقات خود را انجام می‌دهند. نمودارها را مطالعه می‌کند و با صبر و حوصله منتظر لحظه مناسب می‌مانند. آنها تلاش می‌کنند که از نفسانیت خود در معامله‌گری برحذر باشند.

۶- باید بدون احساس معامله کنید: این کار برای انسان غیرممکن است. از همه مهم‌تر وقتی به درک درستی نسبت به احساسات خود برسید، متوجه می‌شوید آنها نعمت هستند.

۷- معامله‌گران برتر معمولا درباره بازار قضاوت درستی دارند: معامله‌گران برتر معاملات زیان‌ده بسیار زیادی دارند. دلیل اینکه معامله‌گران برتر سود بیشتر کسب می‌کنند این است که آنها کنترل خوبی بر روی ریسک خود دارند و میزان ضرر و زیان احتمالی در هر معامله را محدود می‌کنند. این معامله‌گران یک مزیت روانشناختی برای خود ایجاد کرده اند که به آنها اجازه می‌دهد در معاملات زیان‌ده ضرر کمتری نسبت به سود در معاملات سودده داشته باشند. وقتی شرایط مناسب است آنها به معامله اجازه می‌دهند ادامه یابد و سود بیشتری ایجاد کند.

۸- معاملات شبیه‌سازی شده بی‌فایده هستند چرا که پولی در میان نیست: اگر معاملات شبیه‌سازی شده (حساب دمو) انجام نمی‌دهید، در واقع به خود ضرر رسانده‌اید. شما همیشه باید ایده‌های معاملاتی خود را با استفاده از معاملات شبیه‌سازی‌شده امتحان کنید. با معاملات شبیه‌سازی‌شده می‌توانید ایده‌های خود را بهبود بدهید و بهترین سبک معاملاتی را پیدا کنید.

۹-مهارت‌های تکنیکال را یاد بگیرید تا موفق شوید: بسیاری از معامله‌گران بیشتر وقت خود را بر روی یادگیری تحلیل تکنیکال می‌گذارند اما این تنها بخشی از کار است. شما باید مهارت‌های مهم دیگری نیز یاد بگیرید. اگر معامله‌گران تنها بر روی مهارت‌های تکنیکال خود کار کنند و از توسعه مهارت‌های روانشناختی خود غافل شوند، مطمئنا موفق نخواهند شد.

۱۰- معامله‌گری استرس‌زا است: قطعا معامله‌گری می‌تواند استرس‌زا باشد و برای بسیاری افراد نیز چنین است اما لازم نیست استرس داشته باشید. معامله‌گران موفق ذهنیت خاصی دارند که به آنها کمک می‌کند اهمیت کمی به یک معامله به‌خصوص بدهند و تمرکز خود را بر روی چشم‌انداز بلند مدت می‌گذارند. آنها می‌دانند اگر به جنبه‌هایی از معامله که تحت کنترل آنهاست (مانند کنترل ریسک، مدیریت دارایی، نقاط ورود و…) توجه کنند در نهایت به سودآوری خواهند رسید.

منبع: DailyFX

مطالب مرتبط:

تفاوت واقعی معامله ‌گران موفق و ناموفق در چیست؟

 

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟