بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

داده‌های استرالیا ممکن است واکنش چندانی در پی نداشته باشد

داده‌های استرالیا ممکن است واکنش چندانی در پی نداشته باشدتحلیل هفتگی فارکس و تاثیر اخبار و رویدادهای هفته بر بازار، برای هفته منتهی به ۲۰ نوامبر

پس از گذشت انتخابات آمریکا و هیجان واکسن، هفته آینده نوبت به داده‌های اقتصادی است که بر روی بازار تاثیر بگذارند. داده‌های خرده فروشی و تورم مهم‌ترین داده‌ها هستند. با این حال احتمال دارد نظر سرمایه‌گذاران بار دیگر به سوی ترامپ و دادخواست‌های قانونی‌اش برای لغو پیروزی جو بایدن در چند ایالت مهم و یا موضوع ویروس کرونا معطوف شود. حتی اگر این دو موضوع نیز نتوانند به اندازه کافی تاثیر بگذارند، برگزیت مثل همیشه آماده است تا کمی هیجان به بازار وارد کند چرا که ضرب العجل رسیدن به توافق یک بار دیگر به پایان رسیده است.

تحلیل هفته‌ی گذشته را می‌توانید در لینک زیر بخوانید:
تحلیل هفتگی فارکس: اخبار و رویدادهای هفته و تحلیل اثر آنها بر فارکس برای هفته منتهی به ۱۳ نوامبر

داده‌های استرالیا ممکن است واکنش چندانی در پی نداشته باشد

بانک مرکزی استرالیا در نشست نوامبر خود برنامه QE را گسترش داد و نرخ‌ بهره را به صفر نزدیک‌تر کرد تا دور جدیدی از سیاست‌های تسهیل‌سازی بانک‌های مرکزی جهانی را به راه بیندازد. صورتجلسه این بانک در روز سه‌شنبه منتشر می‌شود. این صورتجلسه می‌تواند نشان دهد که آیا سیاست‌گذاران تمایل به پیگیری این اقدامات دارند یا خیر؛ با این وجود، نظر عموم این است که این بانک فعلا اقدامات بیشتری انجام نخواهد داد.
از این رو، ممکن است داده‌های استرالیا در روز‌های آتی واکنش‌های زیادی در بازار ایجاد نکند. از طرف دیگر معامله‌گران دلار استرالیا به‌صورت عمده از جریان‌های ریسک‌پذیری جهانی تاثیر می‌گیرند. این بدان معنا نیست که باید داده‌ها را به طور کامل نادیده گرفت. داده‌های اشتغال روز پنج‌شنبه و آمار مقدماتی خرده فروشی روز جمعه میزان بهبود وضعیت استرالیا را در آستانه سه ماهه چهارم مشخص می‌کند.

داده‌های استرالیا ممکن است واکنش چندانی در پی نداشته باشد
بهبود چین بسیار خوب پیش می‌رود
پیشرفت در بهبود اقتصادی چین نیز احتمالا زیر نظر فعالان بازار قرار خواهد گرفت. این هفته آمار ماهانه خرده فروشی، تولیدات صنعتی و سرمایه‌گذاری دارایی‌های ثابت در روز دوشنبه منتشر می‌شود. رشد اقتصادی چین بسیار رشک‌برانگیز بوده است سرعت اخیر رشد این کشور در دوران کرونا با وجود وضعیت شکننده اوضاع جهان، بسیار چشمگیر بوده است.
رشد آمار خرده فروشی در ماه سپتامبر شتاب زیادی گرفت و این روند احتمالا در ماه اکتبر نیز ادامه داشته باشد. پیش‌بینی می‌شود این آمار در ماه اکتبر ۴.۹ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته باشد اما از طرف دیگر انتظار می‌رود تولید صنعتی با ۶.۵ درصد رشد اندکی تعدیل شود.

داده‌های استرالیا ممکن است واکنش چندانی در پی نداشته باشداگر آمار واقعی پیش‌بینی‌ها را برآورده کند و یا بهتر از پیش‌بینی‌ها باشد، به‌منزله‌ی مهر تایید بر روند بهبود چشم‌انداز اقتصادی چین تلقی خواهد شد و ارزش سهام جهانی و آزی افزایش پیدا خواهد کرد.

داده‌های تولید ناخالص داخلی ژاپن و چالش کرونا

آمار تولید ناخالص داخلی (GDP) ژاپن برای سه ماهه سوم در روز دوشنبه منتشر خواهد شد. پس از آن نیز آمار تراز تجاری در ماه اکتبر در روز چهارشنبه و آخرین آمار CPI در روز جمعه منتشر می‌شود. PMI تولیدی ماه نوامبر نیز روز جمعه، پایان‌بخش آمار ژاپن است.
رکود ناشی از کرونا در ژاپن نسبت به سایر کشورهای پیشرفته خفیف‌تر بود، اما باید توجه داشت که وقوع همه‌گیری از لحاظ فنی متقارن با رکود اقتصادی جهان بود. جنگ تجاری آمریکا و چین نیز تاثیر زیادی بر صادرکنندگان ژاپنی داشت که در آمار رشد سه ماهه دوم به خوبی خود را نشان داد. با این حال، بازگشایی اقتصاد جهانی باعث افزایش صادرات در سه ماهه سوم شد , پیش‌بینی می‌شود که تولید ناخالص داخلی با رشد ۴.۴ درصدی نسبت به سه ماهه قبل مواجه شود.

داده‌های استرالیا ممکن است واکنش چندانی در پی نداشته باشدبا تمام این تفاسیر به نظر می‌رسد که تولید اقتصادی به مراتب زیر سطح قبل از همه‌گیری قرار گیرد و این قضیه بانک ژاپن را در این فکر نگه می‌دارد که چه استفاده‌ای می‌تواند از جعبه ابزار تقریبا خالی خود ببرد. اما اگر ین همچنان همین روند کاهشی را که روزهای گذشته به خود گرفته است (خصوصا در مقابل دلار)، ادامه دهد، می‌تواند به مسئولین ژاپنی کمک کند. خصوصا اینکه نزدیک شدن USD/JPY به سطح ۱۰۰ طی روزهای اخیر حتی توجه نخست وزیر سوگا را نیز به خود جلب کرده بود.
اما این کاهش که به خاطر عناوین مثبت واکسن شروع شده بود ممکن است معکوس شود؛ چرا که با افزایش آمار مبتلایان به کرونا در سطح جهان، تقاضا برای ین دوباره افزایش یافته است.

تلاطم پوند بر امواج اخبار برگزیت

آمار تورم و خرده فروشی در انگلستان نیز منتشر خواهد شد. CPI ماه اکتبر در روز چهارشنبه و آمار خرده فروشی روز جمعه منتشر می‌شود. مورد دوم مطمئنا محرکی بزرگ برای استرلینگ خواهد بود چرا که بهبود انگلستان پیش‌تر در آمار خرده فروشی ماه سپتامبر مقداری کاهش را نشان داده بود و اگر در ماه اکتبر نیز شاهد کاهش باشیم مشخص می‌شود که در آستانه ورود انگلستان به قرنطینه، بهبود اقتصادی نیز آهسته‌تر شده است.

داده‌های استرالیا ممکن است واکنش چندانی در پی نداشته باشداگر تولید ناخالص داخلی در سه ماهه چهارم نیز در مسیر انقباض قرار بگیرد، فشار بر روی پوند احساس خواهد شد و از بالاترین سطح دوماهه اخیر در برابر دلار فاصله خواهد گرفت. با این حال، اگر مذاکره کنندگان انگلیس و اتحادیه اروپا بتوانند یک توافق طولانی مدت را برای دوران پس از برگزیت منعقد کنند، ممکن است چشم‌انداز کوتاه مدت دیگر چندان اهمیتی نداشته نباشد. علی‌رغم گفتگوهای قشرده از اواسط ماه اکتبر، دو طرف هنوز در مورد موضوعات کلیدی مانند شیلات و میدان بازی برابر اختلاف نظر دارند. هرچند در این میان، پیشرفت‌هایی نیز حاصل شده است.
اما زمان کوتاه است چرا که هر توافقی باید علاوه‌بر پارلمان انگلستان، ازسوی پارلمان تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا تا پیش از ۳۱ دسامبر تصویب شود. از این رو، اتحادیه اروپا روز ۱۹ نوامبر را ضرب العجلی معقول برای دستیابی به چارچوب توافقنامه می‌داند.
به هرحال، واقع‌گرایانه است که تصور کنیم این مهلت باز هم تا ماه دسامبر تمدید می‌شود و پوند را همچنان بلاتکلیف نگه دارد.

داده‌ها می‌توانند روند صعودی دلار به خاطر تشدید همه‌گیری را متوقف کنند

موج فروش دلار که با اعلام خبر پیروزی بایدن آغاز شده بود، چندان دوام نیاورد چراکه افزایش آمار مبتلایان به کرونا دوباره دلار را بالا کشید. در روزهای اخیر ایالات متحده به رکوردهای جدیدی از آمار مبتلایان به کرونا رسید که باعث افزایش محدودیت‌ها شده بود. اگر آمار مبتلایان در روزهای آینده نشانی از کاهش نداشته باشند، ممکن است دلار به عنوان دارایی امن بیشتر نیز افزایش پیدا کند.

داده‌های استرالیا ممکن است واکنش چندانی در پی نداشته باشدیکی دیگر از ریسک‌های جدی درجهت رشد دلار این است که ترامپ در چالش‌های قانونی خود بتواند چند پیروزی بدست آورد. خصوصا اینکه پرونده‌های قضایی در شش ایالت مهم که ترامپ به دنبال تعویق و یا بازشماری آرا است، مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار دارد. هرگونه پیروزی ترامپ در مبارزات قانونی‌اش می‌تواند تردیدهایی دپیرامون  پیروزی بایدن ایجاد کند. با این حال، احتمال اینکه ترامپ بتواند نتیجه را تغییر دهد، بسیار کم است و نگرانی اصلی این است که در دوره‌ای که کشور با بحرانی شدید روبرو است، انتقال قدرت در کاخ سفید به آرامی صورت نگیرد.
انتشار داده‌ها در هفته آینده نیز می‌تواند کمی جذابیت ایجاد کند. آمار خرده فروشی ماه اکتبر احتمالا بیشترین توجه را به خود جلب خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود این آمار به صورت ماهانه ۰.۵ درصد رشد داشته باشد. این آمار ماه گذشته ۱.۹ درصد رشد داشت.

داده‌های استرالیا ممکن است واکنش چندانی در پی نداشته باشدداده‌های تولید صنعتی نیز در روز سه شنبه منتشر می‌شود. آماری از بخش مسکن نیز داریم. روز چهارشنبه آمار مجوز‌های ساخت و ساز و همچنین خانه‌های تازه‌ساز در ماه اکتبر منتشر می‌شود و آمار فروش خانه‌های موجود در روز پنجشنبه منتشر خواهد شد. همچنین نیز گزارشات تولیدی ازسوی فدرال رزرو نیویورک و فیلادلفیا در روزهای دوشنبه و پنجشنبه منتشر خواهند شد.

رقص لونی با ریسک جهانی

سرخوشی ناشی از واکسن کرونا، دلار کانادا را به بالاترین سطح دوسال اخیر رسانده بود؛ اما افزایش موارد ابتلا به کرونا آن را دوباره پایین کشید. این موضوع نشان می‌دهد که لونی این روزها بیشتر از عوامل داخلی، تحت تاثیر سنتیمنت بازار و چشم‌انداز اقتصادی همسایه جنوبی (و بزرگ‌ترین شریک تجاری‌اش) قرار می‌گیرد.
این واقعیت را نیز باید در نظر گرفت که انتظار نمی‌رود بانک کانادا نرخ بهره را بیش از این کاهش دهد. این بانک در نشست ماه اکتبر برنامه QE خود را کمی کاهش داد. همچنین انتظار نمی‌رود داده‌های پس‌رو مانند شاخص قیمت مصرف کننده و خرده فروشی بتوانند تغییری در این ارز ایجاد کنند.
آمار تورم  ماه اکتبر در روز چهارشنبه و آمار خرده فروشی ماه سپتامبر نیز در روز جمعه منتشر خواهند شد.

منبع: FXStreet

برای پیگیری اخبار بازارهای جهانی و فارکس و مطالعه تحلیل هفتگی و روزانه بازار کانال تلگرامی UtoFX را دنبال کنید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟