مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

حقیقت یا دروغ فارکس؛ آنچه باید درمورد بازار ارزهای خارجی بدانید

 

حقایق فارکسآیا از حقایق بازار فارکس اطلاع دارید؟

معامله‌گران در شروع کار در بازارهای جهانی، با انبوهی از اطلاعات روبرو می‌شوند و توانایی آنها  در تمیز میان اطلاعات واقعی و دروغ‌ها می‌تواند در موفقیت و شکست آنها تاثیرگذار باشد. آیا باید در هر معامله ۱ درصد از حساب خود را ریسک کنند یا ۵ درصد؟ آیا RSI بهتر از استوکاستیک است؟ آیا بیت کوین واقعا ذخیره قابل اعتمادی است؟ مسلما برخی از چنین موضوعاتی همچنان محل بحث هستند اما در اینجا قصد داریم بعضی از گزاره‌های دروغ و مبهم را به شما نشان دهیم تا بتوانید با دیدی وسیع‌تر در این بازار سرمایه‌گذاری کنید.

حقیقت یا دروغ فارکس؛ آنچه باید درمورد بازار ارزهای خارجی بدانید
حقیقت یا دروغ: معامله‌گران به یک پیش‌زمینه در امور مالی نیاز دارند.

 

حقیقت یا دروغ فارکس؛ آنچه باید درمورد بازار ارزهای خارجی بدانید«معامله‌گری ارتباط چندانی با امور مالی ندارد. معامله‌گری بیشتر به کشف روابط میان متغیرها وابسته است» پاول رابینسون

پیش‌زمینه در امور مالی می‌تواند به شما در درک نحوه کار فارکس و سایر بازارها کمک کند. با این حال، مهارت‌های ریاضی، مهندسی و علوم دشوار (شیمی، فیزیک و ریاضی) می‌تواند به شما در تجزیه و تحلیل عوامل اقتصادی و الگوهای نموداری کمک کند. مهم نیست که چقدر از بازارهای مالی آگاهی دارید، اگر نتوانید به سرعت و به صورت متمرکز داده‌های جدید را پردازش کنید، همان بازارهایی که فکر می‌کردید به خوبی می‌شناسید، شما را نابود می‌کنند.
پاسخ: دروغ
نکته: برای آماده شدن در مسیر معامله‌گری، به جای تمرکز بر دانش مالی، بر توسعه مهارت‌های تحلیلی خود تمرکز کنید.

حقیقت یا دروغ: معامله‌گری آسان است

حقیقت یا دروغ فارکس؛ آنچه باید درمورد بازار ارزهای خارجی بدانید«معامله‌گری قطعا آسان است، اما سودآوری سخت است» پیتر هنکس

معامله‌گری مانند اداره یک کسب و کار است. برای موفقیت باید از اشتباهات درس بگیرید و قوانینی برای حفاظت از سرمایه خود در نظر داشته باشید. مانند یک کسب و کار، داشتن استراتژی‌های مناسب برای شرایط مختلف بازار بسیار مهم است. راه‌اندازی کسب و کار آسان است همانطور که معامله‌گری آسان است. اما قسمت سخت آن موفقیت و کسب درآمد است.
پاسخ: حقیقت
نکته: اگر معاملات اولیه شما به خوبی پیش برود، شاید به نظر برسد که سودآوری نیز اسان است اما سودآوری در بلند مدت موضوع دیگری است. با مطالعه بر روی معاملات خود، استفاده از حجم مناسب، تنظیم حد ضرر و تسلط بر احساسات خود، معامله‌گری را برای خود آسان‌تر کنید.

حقیقت یا دروغ: نمی‌توانید با یک حساب معاملاتی کوچک موفق شوید

حقیقت یا دروغ فارکس؛ آنچه باید درمورد بازار ارزهای خارجی بدانید«بازده ۲۰ درصدی فارغ از اندازه حساب، بازده ۲۰ درصد است» پاول رابینسون

آیا با یک حساب معاملاتی کوچک می‌توانید موفق شوید؟ این به تعریف شما از موفقیت بستگی دارد. یک حساب معاملاتی باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا بتواند پارامترهای مناسب ریسک را در خود جای دهد. اما موفقیت نسبی است. نرخ بازده بالا بر اساس درصد است نه مبلغ پولی که بدست می‌آید.
به عنوان مثال، بازده ۲۰ درصد بدون درنظر گرفتن اندازه حساب، باز هم یک بازده ۲۰ درصد است. اگر این بازده هنگامی که به پول نقد محاسبه می‌شود، به اندازه کافی زیاد نباشد، ممکن است انگیزه شما به عنوان یک معامله‌گر کاهش پیدا کند.
پاسخ: بستگی دارد.
نکته: اندازه حساب شما به اهداف و موفقیت‌های قبلی شما بستگی دارد. به طور طبیعی، معامله‌گران با تجربه حساب بزرگتری دارند، اما شما برای شروع می‌توانید روی درصد بازدهی خود تمرکز کنید.

حقیقت یا دروغ: یک معامله‌گر برای سودآوری باید اکثر معاملات خود را با موفقیت ببندد

حقیقت یا دروغ فارکس؛ آنچه باید درمورد بازار ارزهای خارجی بدانید«به کیفیت معاملات فکر کنید نه کمیت آن» نیک کاولی

تعداد معاملات موفق در سودآوری نهایی نقشی ندارد. معامله‌گران موفق صرفا سود بیشتری در معاملات موفق خود کسب می‌کنند.
اگر شما ۵ معامله را با موفقیت پشت سر بگذارید و ۵ هزار دلار سود کسب کنید اما یک معامله را ۶ هزار دلار زیان ببندید، بازدهی کلی شما منفی خواهد بود. معامله‌گران سودآور نسبت ریسک به ریوارد مناسبی برای معاملات خود تعیین می‌کنند تا در نهایت بیش از آنکه ضرر دیده باشند، سود کسب کنند.
تصور کنید یک معامله‌گر نسبت ریسک به ریوارد خود را ۱:۲ قرار دهد. این معامله‌گر اگر پنج معامله انجام دهد و در سه مورد از آنها ضرر کند باز هم در مجموع سود کرده است. (اگر حد ضرر خود را روی ۵۰۰ دلار و حد سود خود را روی ۱۰۰۰ دلار قرار دهد، با از دست دادن سه معامله ۱۵۰۰ دلار از دست می‌دهد اما با موفقیت در دو معامله دیگر ۲۰۰۰ دلار کسب می‌کند) از شکست در معاملات خود نترسید، اگر روند کار شما درست و اصولی باشد، یک معامله موفق می‌تواند شکست‌های شما را جبران کند.
پاسخ: دروغ
نکته: بسیاری از معامله‌گران موفق بیشتر از آنکه معاملات خود را با سود پشت سر بگذارند، آنها را با ضرر می‌بندند اما این اتفاق مشکلی برای آنها پیش نمی‌آورد. تمرکز خود را بر روی معاملات سودآور بگذارید و نگران معاملات از دست رفته نباشید.

حقیقت یا دروغ: شما باید مدت زمان زیادی برای نظارت بر معاملات خود صرف کنید.

حقیقت یا دروغ فارکس؛ آنچه باید درمورد بازار ارزهای خارجی بدانید«اگر زمان زیادی را به نظارت بر روی معاملات خود اختصاص دهید، ممکن است با وسوسه برای اقدام عجولانه ضرر کنید» پاول رابینسون

اینکه چقدر وقت خود را صرف معامله و نظرات بر معاملات خود می‌کنید، به سبک معاملاتی شما بستگی دارد. به عنوان مثال، کسانی که از استراتژی اسکالپینگ استفاده می‌کنند، روزانه تعداد زیادی معامله انجام می دهند. این افراد در بازه‌های زمانی کوتاه مدت معامله می‌کنند و مجبورند به معاملات خود نظارت داشته باشند.
با این حال، معامله‌گران پوزیشن نیازی به صرف زمان زیاد برای نظارت بر روی معاملات خود ندارند چرا که ممکن است معاملات آنها هفته‌ها، ماه‌ها و حتی بیشتر طول بکشد. برای این معامله‌گران نوسانات کوتاه مدت اهمیت چندانی ندارد.
پاسخ: بستگی دارد.
نکته: از خود بپرسید چه نوع معامله‌گری هستید. بازه‌های زمانی کوتاه مدت‌تر به نظارت و تجزیه‌و تحلیل دائمی نیاز دارد. اما اگر از رویکردی با استرس کمتر و ارامش بیشتر طرفداری می‌کنید بهتر است به دنبال معامله‌گری پوزیشن بروید.

حقیقت یا دروغ: یک حد ضرر قطعی بهتر از یک حد ضرر ذهنی است

حقیقت یا دروغ فارکس؛ آنچه باید درمورد بازار ارزهای خارجی بدانید«معامله‌گران بی‌پروا از حد ضرر ذهنی استفاده می‌کنند و معامله‌گران منضیط از حد ضرر قطعی» نیک کاولی

برخی از معامله‌گران طرفدار حد ضرر ذهنی هستند. این افراد به جای تعیین یک حد ضرر مشخص، به صورت ذهنی نقطه خروج را مشخص می‌کنند. مشکل اینجاست که ممکن است حد ضرر ذهنی افراد را دچار دلهره کند و از آن مهم‌تر وقتی که جهت بازار تغییر کرد، فرد راضی به خروج از معامله خود نشود.
اما حد ضرر ثابت و قطعی جایی برای اما و اگر باقی نمی‌گذارد. هنگامی که قیمت به آن نقطه رسید معامله بسته می‌شود. استفاده از مدیریت ریسک مناسب و حد ضرر قطعی می‌تواند فرد را به سودآوری نزدیک کند.
پاسخ: حقیقت
نکته: تخطی از حد ضرر بسیار آسان است. هنگامی بازار مطابق میل شما پیش می‌رود همه چیز خوب به نظر می‌رسد؛ اما باید خود را دربرابر برگشت بازار بیمه کنید.

حقیقت یا دروغ: موفقیت در بازارهای مالی با معامله ابزاری که کمترین اسپرد را دارند، حاصل می‌شود.

حقیقت یا دروغ فارکس؛ آنچه باید درمورد بازار ارزهای خارجی بدانید«موقعیت‌های معامله‌گری خوب باید آنقدر پتانسیل سودآوری داشته باشند که اسپردهای بزرگ  تعیین کننده موفقیت یا شکست معامله نباشد»  پاول رابینسون

اسپردها هزینه اولیه معامله را نشان می‌دهند اما در انتخاب نوع بازار عامل نهایی نیستند. ممکن است دارایی‌هایی را پیدا کنید که اسپرد بالایی داشته باشند اما به خاطر نوسانات زیاد، فرصت فوق العاده‌ای برای معامله فراهم کنند. از طرف دیگر ممکن است یک دارایی نقدینگی بالا و اسپرد پایینی داشته باشد اما موقعیت مناسبی برای معامله فراهم نکند. تصمیمات معامله‌گری شما باید با شرایط بازار تطبیق داشته باشد نه اندازه اسپرد.

پاسخ: دروغ
نکته: اسپرد می‌تواند هزینه قابل توجهی برای معامله‌گران به همراه داشته باشد اما اجازه ندهیم که این عامل تنها عامل برای انتخاب بازار مورد معامله شما باشد.

حقیقت یا دروغ: تخصص در تحلیل اقتصادی مهم است

حقیقت یا دروغ فارکس؛ آنچه باید درمورد بازار ارزهای خارجی بدانید«تحلیل اقتصادی تنها بخشی از معامله‌گری است. تجزیه و تحلیل اقتصادی و تکنیکال در کنار هم قرار دارند» دیوید سانگ

تحلیل اقتصادی به معامله‌گران کمک می‌کند دیدگاه وسیع‌تری نسبت به بازار داشته باشند. دانش دقیق در مورد نیروهای فاندامنتال اقتصاد، صنایع و شرکت‌ها معامله‌گر را قادر می‌سازد تحولات آتی و قیمت‌ها را پیش‌بینی کند. این رویکرد با رویکرد تکنیکال متقاوت است که به شناسایی سطوح اصلی قیمت و الگوهای تاریخی می‌پردازد و از طریق این سطوح، نقطه ورود و خروج را به معامله‌گر نشان می‌دهد.
درست است که بگوییم تخصص در تحلیل اقتصادی مهم است. اما تخصص در زمینه تکنیکال نیز بسیار مهم است. بسیاری از معامله‌گران موفق به دنبال این هستند تا بتوانند تحلیل فاندامنتال و تکنیکال را با یکدیگر ترکیب کنند تا بتوانند دیدگاه دقیق‌تری نسبت به داده‌ها به دست آورند.
پاسخ: حقیقت
نکته: شاید تدوین یک استراتژی ترکیبی از تحلیل تکنیکال و فاندامنتال ارزشمند باشد.

حقیقت یا دروغ: معامله‌گری بر اساس اخبار بهترین فرصت‌ها را فراهم می‌کند

حقیقت یا دروغ فارکس؛ آنچه باید درمورد بازار ارزهای خارجی بدانید«درک تم کلی اقتصاد می‌تواند بسیار سودمندتر از صرفا معامله بر اساس اخبار باشد.» پاول رابینسون

اخبار می‌تواند حرکات بزرگی در بازار ایجاد کند؛ اما این بدان معنا نیست که معامله بر اساس اخبار منجر به بهترین فرصت‌ها می‌شود. به عنوان مثال، نوسانات در هنگام انتشار اخبار مهم باعث افزایش اسپرد می‌شود که در نتیجه هزینه معاملات را نیز بالا می‌برند. همچنین ممکن است با درک اشتباه از تاثیر اخبار بر روی بازار، موجب افزایش زیان معامله‌گران شود.
پاسخ: دروغ
نکته: معامله بر اساس اخبار اگرچه یک کار مُد روز است اما حرکات بازار در زمان انتشار آمار اصلی قابل پیش‌بینی نیست. در هنگام نوسانات زیاد بهتر است از بازار دور باشید.

حقیقت یا دروغ: مدیریت احساسات در زمان معامله‌گری حیاتی است

حقیقت یا دروغ فارکس؛ آنچه باید درمورد بازار ارزهای خارجی بدانید«می‌توان بدون سرکوب احساسات مثبت، احساسات منفی مانند ترس و حرص را کنترل کرد» پاول رابینسون

حذف احساسات از معامله‌گری تلاشی بیهوده است. این کار می‌تواند بیشتر از اینکه به نفع معامله‌گر باشد، با افزایش تعارضات داخلی، به ضرر وی تمام شود. مدیریت احساسات روشی بهتر برای مقابله با چنین احساساتی است. شما احساساتی منفی مانند حرص و ترس دارید که با مدیریت آنها می‌توانید نتایج بهتری بگیرید.
پاسخ: حقیقت
نکته: حتی باتجربه‌ترین معامله‌گران نیز در گرماگرم نوسانات بازار احساساتی می‌شوند. اینکه چگونه می‌توانید احساسات خود را کنترل کنید و چقدر در این کار موفق عمل می‌کنید، تفاوت‌ها را رقم می‌زند.

بیشتر بخوانید: 10 افسانه رایج در معاملات فارکس

منبع: Dailyfx

 

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

1 دیدگاه در “حقیقت یا دروغ فارکس؛ آنچه باید درمورد بازار ارزهای خارجی بدانید
  1. HAMID گفت:

    از زحمات تیم یوتو کمال تشکر دارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟