مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

10 کتاب برتر روانشناسی معامله‌گری که باید خوانده شوند

 

روانشناسی معامله‌گری

10 کتاب برتر روانشناسی معامله‌گری که باید خوانده شوند

جایگاه روانشناسی در معامله‌گری

روانشناسی معامله‌گری از جمله حوزه‌ها‌ست که آنچنان که حائز اهمیت است به آن توجه نشده است. اهمیت مبحث روانشناسی معامله‌گری ازین جهت است که بخش بزرگی از یک پلن معاملاتی کامل، بطور مستقیم و غیر‌مستقیم با این موضوع تنیده شده است. ابعاد و بخش‌های یک پلن معاملاتی یا لازمه معامله‌گری تسلط بر سه حوزه مختلف است:

منظور از توسعه درست روانشناسی معاملات، نحوه تفکر شما درباره اجرای معاملات و نتایج آن‌ها است.

معامله‌گران سودآور برای ورود و خروج با سیستم معاملاتی صبور هستند. تمرکز آنها بر روی آنچه که واقعا کارایی دارد می‌باشد، نه نظرات شخصی یا پیشگویی‌ها. معامله‌گران با مدل ذهنی صحیح نگران معاملات از دست رفته نیستند و در هنگام برنده شدن به خود نمی‌بالند و در هنگام باخت افسرده نمی‌شوند. آنها هرگز بیش از اندازه مغرور نمی‌شوند و در مواقع نیاز اشتباه خود را پذیرفته و از موقعیت معاملاتی خود خارج می‌شوند.

معامله‌گران برنده به سایر معامله‌گران بدون درخواست آنها مشاوره نمی‌دهند زیرا آنها می‌دانند هرکسی سیستم خود را دارد و بر طبق برنامه خود معامله می‌کند. آنها از عملکرد بازار در مواقع ضرر عصبانی نمی‌شوند و مسئولیت کامل معاملات خود را به عهده می‌گیرند. آنها یک سابقه دقیق از تمام معاملات خود ثبت می‌کنند تا از موقعیت‌های برنده و بازنده یاد بگیرند. آنها معامله‌گری را دوست دارند و هرگز یادگیری و پیشرفت را متوقف نمی‌کنند. معامله‌گر سودآور همیشه از طریق مدیریت ریسک از سرمایه خود محافظت می‌کند، همیشه به روش‌های خود اعتماد دارد، به خود و روش خود ایمان دارد و در ادامه دادن راه خود پایدار است.

مهمترین برتری معامله‌گران سودآور، روانشناسی معامله‌گری آن‌ها می‌باشد.

کتب برتر در زمینه روانشاسی معامله‌گری

در اینجا ده مورد از بهترین کتاب‌های روانشناسی معامله گری معرفی می‌شود که می‌توانند در مسیر توسعه مدل ذهنی یک معامله‌گر سودآور به شما کمک کنند.

روانشناسی معامله‌گری

10 کتاب برتر روانشناسی معامله‌گری که باید خوانده شوند

  • معامله گری در منطقه: این کتاب به طور گسترده‌ای بهترین کتاب نوشته شده در موضوع روانشناسی معامله گری در نظر گرفته می‌شود.(ترجمه شده)
  • معامله جدید برای زندگی: این کتاب پایه و اساس درک اهمیت ذهن ترکیب شونده، همین‌طور روش و مدیریت صحیح سرمایه برای تبدیل شدن به یک معامله‌گر سودآور را ایجاد می‌کند.(ترجمه شده)
  • روانشناسی معامله‌گری 2: این یکی از بهترین کتاب‌ها در مورد مروری کامل بر اجزای روانشناسی معامله می‌باشد.(ترجمه شده)
  • اسرار مدل ذهنی برنده: این کتاب مارک مینروینی جادوگر بازار سهام است و گام به گام روند ایجاد ذهنیت مناسب برای موفقیت در همه زمینه‌های زندگی را توضیح می‌دهد.
  • سرمایه گذار رفتاری: با اینکه سرفصل‌های این کتاب بیشتر بر روانشناسی سرمایه گذاران متمرکز است ولی این اصول در مورد معامله‌گران نیز صدق می‌کند. (ترجمه شده)
  • معامله‌گر آرام: من این کتاب را به عنوان یک مرور سریع بر تمام اصولی که طی 25 سال در بورس اوراق بهادار و خواندن بیش از 400 کتاب معامله‌گری و سرمایه‌گذاری آموخته‌ام، نوشتم.
  • راهنمای نهایی روانشناسی معامله گری: در این کتاب می‌توانید در مورد اولین تجربه ذهنی و احساسی یک معامله‌گر که پول واقعی را در معرض ریسک قرار می‌دهد، بخوانید.
  • چکیده روانشناسی معامله‌گری: این یک کتاب معامله‌گری عالی است که خوانندگان را از طریق رشد هوشیاری و خودآگاهی در معاملاتشان راهنمایی می‌کند.
  • غلبه بر 7 گناه کبیره در معامله‌گری: این کتاب رفتارهای ذهنی منفی را توضیح می‌دهد که یک معامله‌گر برای سودآوری لازم است از آنها اجتناب کند.(ترجمه شده)
  • 12 عادت معامله گران بسیار موفق: این کتاب ویژگی‌های ذهنی مثبت مورد نیاز برای یک معامله‌گر سودآور را توضیح می‌دهد.

مطالعه این کتاب‌ها برای یادگیری و تسلط روانشناسی معاملات و بازار کافی است. در ایران کتاب دیگری به نام معامله‌گر منضبط از مارک داگلاس موجود است که شهرت بیشتری دارد و کتاب خوبی در زمینه روانشناسی معامله‌گری است. کتاب اول این لیست نیز از مارک داگلاس است.

خواندن کتاب برای باتجربه‌تر شدن و حرفه‌ای‌تر شدن در بازار فارکس از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از بااهمیت‌ترین بخش‌ها در آکادمی ماکروترید یوتوفارکس خواندن کتاب و تمرین کردن درس‌های این کتاب‌ها در دنیای واقعی است. با ما همراه شوید تا حرفه‌ای بودن را بچشید.

منبع: newtraderu

برای آشنایی با بهترین کتاب های معامله گری در حوزه‌های مختلف به بخش کتاب در سایت ما مراجعه کنید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

3 دیدگاه در “10 کتاب برتر روانشناسی معامله‌گری که باید خوانده شوند
  1. شاهین گفت:

    ١-بهبود عملكرد معامله گر
    ٢-روانشناسي معامله گري
    اثر: استينبارگر؛ انتشارات آراد

    ٣-هوش اجرائي
    اثر:الكانن گلدبرگ

    ٤-سرچشمه
    اثر:آين رَند

    ٥-جادوگران بازار سرمايه

    ٦-معامله گري در وضعيت ذهني متمركز
    اثر: مارك داگلاس

    ٧- بزن و برو
    اثر: جف كوپر

    ٨-طبيعت روندها
    اثر:ري باروز

    ٩-
    THE ESSEN FIALS OF TRADING
    اثر:جان فورمن

    ١٠- تحليل تكنيكال بر مبني شواهد

    كدام يك از اين كتاب هارو داريد هر كدام را داريد خريدارم
    09121541577

  2. بهرام ملک زاده گفت:

    با سلام به دست اندر کاران این سایت خوب ./
    متاسفانه نویسندگان و مترجمان کتاب های فوق را ننوشته اید و اینکه آیا ترجمه ای که از کتاب ارائه داده اند خوب است یا خیر (بنده یک کتابی را اخیرا خریداری کردم که شما معرفی فرموده اید و ترجمه اش زیاد چنگی به دل نمیزد .
    با احترام

    1. ادمین گفت:

      سلام اغلب این کتاب‌های ترجمه شده خوب ترجمه شدند. بعضی کتاب‌های پرفروش چون توسط چندین انتشارات ترجمه میشن بهتره برای خرید کتاب‌های ترجمه شده به نام انتشارات هم توجه کنید.
      شما چه کتابی خریدید که خوب نبوده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟