مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

بهترین فیلم ها در مورد بازار سهام، فارکس و معامله گری

بهترین فیلم ها در مورد بازار سهام، فارکس و معامله گریبهترین فیلم‌ها در مورد معامله‌گری

سرگرمی یکی از بخش‌های جدایی ناپذیر زندگی ما شده است به طوری که بدون سرگرمی زندگی ما واقعا یکنواخت و خسته کننده می‌شد. اما آیا می‌توان سرگرمی‌هایی در جهت کاری که می‌کنیم داشته باشیم؟ قطعا می‌توانیم. در اینجا ۱۲ فیلم برتر سینمای جهان را که می‌تواند به معامله‌گران انگیزه و ایده بدهد آورده‌ایم.

رکود بزرگ (The Big Short): این فیلم یک فیلم انتقادی است که داستان سه معامله‌گر را روایت می‌کند که علیه حباب بازار مسکن شرط می‌بندند و در نهایت پیروز می‌شوند.

وال استریت (Wall Street): این فیلم روایتی انتقادی از معاملات در وال استریت است.

وال استریت:پول هرگز نمی‌خوابد (Wall Street: Money Never Sleeps): ادامه‌ای بر فیلم وال استریت که عده‌ای آن را بهتر از فیلم اصلی می‌دانند.

مکان‌های معاملاتی (Trading Places): یک کمدی کلاسیک که در آن چند معامله‌گر کامادیتی سعی می‌کنند یک دزد خیابانی را به یک معامله‌گر تبدیل کنند.

مارجین کال (Margin Call): یک درام جذاب با بازی کوین اسپیسی و جرمی آیرونز که وقایع دوران بحران مالی سال ۲۰۰۸ را به نمایش می‌گذارد.

فلورد (Floored): این فیلم به خوبی نشان می‌دهد که معامله‌گری چگونه می‌توان شما را از عرش به فرش بیاورد یا اینکه شما را بسیار ثروتمند کند.

اتاق جوشان (Boiler Room): این فیلم به خوبی نشان می‌دهد که چگونه یک عملیات اتاق جوشان با فروش سهام و اوراق قرضه شرکت‌های ناموجود بعضی بروکرها را ثروتمند می‌کند.

گرگ وال استریت (The Wolf of Wall Street): این فیلم در بن مایه خود در مورد طغیان حرص و طمع در نهاد انسان است که بر اساس نوشته‌های جوردن بلفورت، دلال سهام ساخته شده است. وی در نهایت به جرم دستکاری در بازار سهام محکوم شد. اگرچه این فیلم ممکن است بیش از آنچه در دیگر فیلم‌ها می‌بینید شامل مواد مخدر، برهنگی و الفاظ رکیک باشد، اما در نهایت یک کمدی است و می‌توانید به عنوان سرگرمی از آن لذت ببرید.

معامله‌گر سرسخت (Rogue Trader): این فیلم داستان نیک لیسون، یک بروکر سرمایه‌گذاری جاه‌طلب است که به تنهایی بارینگز (Barings) یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین بانک‌های انگلستان را ورشکست کرد.

بزرگ‌تر از آن که شکست بخورد (Too Big to Fail): این فیلم وقایع مالی سال ۲۰۰۸ را نشان می‌دهد و در مرکز آن هنری پولسن، وزیر خزانه‌داری آمریکا است.

بربر‌ها پشت دروازه (Barbarians at the Gates): این فیلم با محوریت تملک اهرمی شرکت RJR Nabisco ساخته شده است. تماشاچیان این فیلم از بی لیاقتی و حرص و طمع مدیر عامل Nabisco، راس جانسون و مذاکرات پشت پرده این مذاکرات شوکه می‌شود. (تملک اهرمی به روشی گفته می‌شود که طی آن خریدار با استقراض اقدام به خرید یک دارایی می‌کند و برای بازپرداخت وام‌های گرفته شده، دارایی تصاحب شده را به رهن می‌گذارد)

جادوگر دروغ‌ها (The Wizard of Lies): این فیلم در مورد سقوط برنامه برنی مادوف پونزی است که طی آن ۶۵ میلیارد دلار از سرمایه‌گذارانش دزدی. این بزرگترین کلاهبرداری تاریخ ایالات متحده است که تا کنون کشف شده است.

اگر این فیلم‌ها را دیده‌اید یا فیلم‌های دیگری مدنظر دارید که می‌توانند مفید باشند، در قسمت نظرات با خوانندگان در میان بگذارید.

 

  • برای یافتن بهترین‌های دنیای معامله گری و بازار سهام عبارت “بهترین” را در سایت جستجو کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین کتاب های فارکس که هر معامله گر باید بخواند

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

2 دیدگاه در “بهترین فیلم ها در مورد بازار سهام، فارکس و معامله گری
  1. حسن گفت:

    من پیشنهادم سریال
    Squid Game
    هستش

  2. Omid گفت:

    یک سریال هم در ارتباط با وال استریت و بازار بورس و سهام هست که احتمالا فصل جدیدش بیاد و خیلی هم جذابه:

    Billions

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟