مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

معامله گری روزانه چیست و چه روش‌هایی برای انجام آن وجود دارد؟

معامله گری روزانه

 

استراتژی معامله گری روزانه یا Day Trading چیست؟

معامله گری روزانه (Day Trading) یکی از سبک‌های معاملاتی است که شما در آن معامله را برای چند ساعت باز کرده و قبل از پایان روز آن را می‌بندید.

رویکرد کلی معامله گری روزانه با تکنیک اسکالپ کوتاه مدت و تکنیک پوزیشن بلندمدت متفاوت است. اگر به تجزیه و تحلیل بازار علاقه دارید و قصد دارید در طول روز زمان خود را به برنامه‌ریزی و رصد معامله‌تان اختصاص دهید، سبک معامله گری روزانه برای‌تان مناسب است. در مجموع این سبک معاملاتی از نظر مقدار صبر و تحمل بار احساسی، در سطح متوسط قرار دارد.

حال بیایید ببینیم برای استفاده از تکنیک معامله‌گری روزانه باید به چه چیزهایی توجه کنیم. در اینجا گزینه‌هایی که برای معامله روزانه در اختیار دارید آورده شده است:

۱- معامله بر اساس روند (Trend trading): شما می‌توانید هنگامی که قیمت با برخورد به خط حمایت شروع به افزایش می‌کند و یا با برخورد به مقاومت کاهش می‌یابد، معامله خود را باز کنید. این کار باعث افزایش احتمال موفقیت شما می‌گردد. در آنالیز از چند تایم فریم استفاده کنید (تایم فریم خود را بین ۳۰ دقیقه تا روزانه انتخاب کنید)، از اندیکاتورها و اسیلاتورها همینطور ابزارهای گرافیکی مانند فیبوناچی استفاده کنید. ترسیم خطوط روند را فراموش نکنید. این ساده‌ترین مرحله است اما حتما باید انجام شود. موارد ذکر شده به شما کمک می‌کند تا لحظه از سرگیری و ادامه روند بعد از اصلاح را پیدا کرده و بتوانید در یک معامله کوتاه مدت سود کسب کنید.

بیشتر بخوانید: معامله گری روند یا ترند تریدینگ چیست و چگونه در طول یک روند معامله کنیم؟

۲- معامله خلاف جهت روند (Counter trend trading): هنگامی که می‌خواهید به صورت روزانه معامله کنید، قیمت‌ها همیشه در جهت روند حرکت نمی‌کنند. جدا از اینکه می‌توان در انتظار فرصت معامله در جهت روند بود، می‌توان بر اساس اصلاحات قیمتی نیز معامله کرد. الگوهای کندل استیکی معکوس‌شونده، اسیلاتورها و ابزارهای تکنیکالی را پیدا کنید که به شما برای پیدا کردن مقاومت/حمایت کمک کنند و و از این میان، آنهایی را که واقعا مهم هستند انتخاب کنید.

۳-معامله بر اساس بریک اوت (Breakout trading): اگر قصد استفاده از این روش را دارید، باید روی مهم‌ترین سطوح قیمتی (حمایت/ مقاومت) تمرکز کرده و زمانی که قیمت این سطوح را شکست، معامله را باز کنید. آگاهی از خطوط مقاومت و حمایت از شروط اساسی برای این نوع معامله است. علاوه‌براین شما باید بتوانید یک بریک اوت (شکست) واقعی را از یک بریک اوت دروغین تشخیص دهید. همچنین از آنجایی که بریک اوت‌های رخ‌داده در تایم میان‌روز (Intraday) عموما با اخبار در ارتباط هستند، شما باید از چشم‌انداز فاندامنتال آگاه باشید و تقویم اقتصادی را رصد کنید.

توجه کنید که هر رویکرد معاملاتی نیاز به انضباط در مدیریت ریسک دارد. البته مبانی مدیریت ریسک در هر مورد متفاوت است به عنوان مثال معامله بر اساس شکست سطوح نیاز به حد ضرر نزدیک و ریوارد به ریسک بالا دارد.

اندیکاتورهای تکنیکال و ابزارهای زیادی برای معامله‌گری روزانه وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید. ATR یکی از این اندیکاتورهاست که به شما مقدار کلی حرکت قیمت‌ها را در هر تایم فریم نشان داده و به شما در مورد افزایش نوسانات هشدار می‌دهد.

میانگین‌های متحرک به خوبی می‌توانند حمایت‌ها و مقاومت‌های پویا را به شما نشان دهند. (میانگین‌های ساده ۲۰۰، ۱۰۰ و ۵۰ کندلی بیشترین کاربرد را دارند.) نقاط پیوت (Pivot points) و سطوح فیبوناچی به شما کمک می‌کند که معاملات خود را در قیمت مناسب باز کنید.

اسیلاتورها نیز به شما اطلاع می‌دهند که بازار در حالت اشباع خرید (یا فروش) به‌سر می‌برد. بنابراین شما می‌توانید تصمیم بگیرید که در جهت حرکت فعلی خرید نکنید یا حتی بر خلاف جهت معامله کنید.

مطالب پیشنهادی دیگر: بهترین کتاب های آموزش معامله گری روزانه فارکس

معامله گری روزانه چیست و چه روش‌هایی برای انجام آن وجود دارد؟

 

چند نکته دیگر:

۱- بازارهایی با نقدینگی بالا را انتخاب کنید. ارزهای اصلی می‌توانند انتخاب‌های خوبی باشند.

۲- هرگز با عجله وارد یک معامله نشوید یا تنها با استناد به یک دلیل وارد معامله نشوید. همیشه فرصت زیادی برای پول درآوردن وجود دارند؛ پس اجازه ندهید «ترس عقب‌ماندن از روند و دیگران (FOMO)» بر شما غلبه کند.

۳-این واقعیت را در خاطر داشته باشید که هیچ روزی مانند روز قبل نیست. به یاد داشته باشید که رفتار بازار ممکن است در روزهای تعطیلی بعضی بانک‌ها متفاوت باشد. عصر جمعه زمان خوبی برای باز کردن معامله نیست. اگرچه جلسات معاملاتی در بازار فارکس چندان قابل مشاهده نیست اما بسیار از ارزها زمانی که بازارهای یک منطقه خاص فعال (شروع سشن) می‌شوند، فعالیت بیشتری پیدا می‌کنند.

۴-وقتی دامنه نوسانات یک دارایی به طور مداوم کم است (قیمت‌ها در طول روز از ۳۰ پیپ بیشتر حرکت نمی‌کنند)، یک دارایی دیگر را برای معامله انتخاب کنید.

۵-انتظارات معقولانه داشته باشید. شما نمی‌توانید در یک روز به اندازه یک ماه سود کسب کنید. پس حتی به این موضوع فکر هم نکنید.

۶-استراتژی معاملاتی خود را مشخص کرده و یک برنامه معاملاتی ایجاد کنید. ریسک خود را مدیریت کنید و هرگز به معاملات ضررده خود اجازه رشد ندهید.

۷- به اخبار توجه کنید. به یاد داشته باشید که معامله پیش یا پس از انتشار اخبار مهم بسیار خطرناک است زیرا ممکن است بازار رفتار بی قاعده‌ای از خود بروز بدهد. معامله بر اساس اخبار نیاز به تجربه و استراتژی‌های خاص دارد.

اکثر معامله‌گران خرد در فارکس به صورت روزانه معامله می‌کنند. این سبک، احتمالا طبیعی‌ترین سبک برای مبتدیان است. استراتژی مورد علاقه خود را انتخاب کنید و توصیه‌های این مقاله را به یاد بسپارید. امیدواریم معاملات سودآوری را تجربه کنید.

منبع: FBS

بیشتر بخوانید: راهنمای سریع آشنایی با انواع استراتژی های معاملاتی

 
اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

4 دیدگاه در “معامله گری روزانه چیست و چه روش‌هایی برای انجام آن وجود دارد؟
  1. محمدعلی گفت:

    تشکر

  2. رضا گفت:

    عالی بود واقعا مرسی
    متون انتخابی آرامش‌بخش هستند 😊

    1. ممنونم دوست عزیز

  3. سعيد گفت:

    بسيار مفيد و اموزنده هر چند تكراري باشن ولي واسه لحظات بحراني بسيار دلگرم كننده هست اين مطلب چون يه بازيابي لازمه و بعضي موارد گاهي فراموش ميشه .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟