مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

در فارکس روزانه باید انتظار چند پیپ سود را داشت؟

 

pipsنکات اصلی:

• این‌که بخواهید روزانه مقدار پیپ مشخصی سود کنید، واقع‌بینانه نیست.
• معامله‌گران بجای تمرکز بر این موضوع که روزانه چند پیپ سود کنند، باید بر رعایت‌کردن استراتژی معاملاتی‌شان تمرکز کنند
• معامله‌گری با استفاده از اهرم محدود باعث می‌شود در طول زمان بازدهی مثبتی داشته‌‌باشید

برای معامله‌گران، غیرعادی نیست که با هدف “کسب چند پیپ مشخص در روز” وارد بازار شوند. برخی معامله‌گران حتی از استراتژی‌هایی استفاده می‌کنند که روزانه تنها چند پیپ مشخص برای آن‌ها ایجاد سود کند. با این حال معامله‌گری با این روش‌ها و تعیین‌کردن تعداد پیپ مشخص برای هر روز، مشکلاتی را برای معامله‌گران به وجود می‌آورد.

در این مقاله به موضوع ” روزانه چند پیپ باید سود کنیم” خواهیم پرداخت و با درنظر گرفتن اثر نوسانات بازار بر تعداد پیپ حرکات روزانه، بهترین روش برای مشخص‌کردن تعداد پیپ و چگونگی استفاده از یک استراتژی مناسب را بررسی می‌کنیم.

معامله‌گران حرفه‌ای روزانه چند پیپ سود می‌کنند؟

به این دلیل که بازار رفتار قابل پیش‌بینی از خود نشان نمی‌دهد و نمی‌توان برای هر معامله مشخص کرد که چه تعداد پیپ می‌توان از آن سود کرد، معامله‌گران حرفه‌ای تعداد پیپ مشخصی را برای معاملات‌شان در نظر نمی‌گیرند.
تعداد پیپ روزانه بر اساس استراتژی که معامله‌گران استفاده می‌کنند و هدفی که هر فرد برای خودش مشخص می‌کند، متفاوت است. معامله‌گران اسکالپر (Scalper) روزانه چندین معامله انجام می‌دهند اما در هر معامله به دنبال تعداد پیپ کم‌تری هستند در حالی که معامله‌گران پوزیشن (Position Trading) به دنبال پیپ بیشتر و سود بیشتر هستند اما معاملات‌شان را برای مدت طولانی باز می‌گذارند.

مشخص‌کردن تعداد پیپ مشخص در روز، انتظار غیرواقع بینانه‌ای است

معامله‌گران باید قبول کنند که قرار نیست تمام معاملات‌شان بازده مثبت داشته ‌باشد. بنابراین اگر به‌دنبال این باشند که روزانه تعداد پیپ مشخصی سود کنند، در واقع باید آماده شکست باشند. تعیین‌کردن هدف برای تعداد پیپ روزانه بیهوده‌ است چون باعث می‌شود، زمانی که استراتژی‌تان مناسب شرایط بازار نیست، تعداد بیشتری معامله انجام دهید و زمانی که شرایط بازار برای استراتژی شما مهیا است، معاملات کمتری انجام دهید. این دقیقا عکس کاری‌ است که معامله‌گر باید انجام دهد.
برای مثال اگر معامله‌گری وارد معامله‌ای شود و به تعداد پیپی که مشخص کرده برسد ممکن است دیگر معاملات را که با توجه به شرایط بازار برای استراتژی او ایده‌آل است، نادیده بگیرد. هر استراتژی شرایط ایده‌آل خودش را برای بازار دارد و شرایط بازار مشخص می‌کند چه نوع استراتژی مناسب بازار است، بنابراین هر معامله‌گر در نهایت محدود به استراتژی خود خواهد بود.
نمودار پایین مثال خوبی برای نادیده‌گرفتن معاملات در شرایط نامساعد بازار است. نمودار جفت ارز EURUSD، معامله‌گری را نشان می‌دهد که برای هر معامله نقطه هدف ۲۰ پیپی را در نظر گرفته‌است. استراتژی این معامله‌گر بر اساس تلاقی میانگین متحرک (کراس اور) است. نقاط ورود در نمودار را با دایره برای شما مشخص کرده‌ایم. زمانی که قیمت در بالای میانگین متحرک قرار می‌گیرد، معامله‌گر به‌دنبال معامله خرید و زمانی که قیمت زیر میانگین متحرک می‌رود، معامله‌گر به‌دنبال معامله فروش است. دایره‌های قرمز معاملاتی را نشان می‌دهد که معامله‌گر با توجه به این استراتژی با ضرر مواجه می‌شود و دایره‌های سبز معاملاتی را نشان می‌دهد که معامله‌گر موفق‌شده 20 پیپ در آن‌ها سود کند. این مثال می‌تواند مثال خوبی برای معامله‌گرانی که به دنبال تعداد مشخصی پیپ در شرایط نامساعد بازار هستند، باشد.

همان‌طور که می‌بینید این کار در نهایت منجر به انتقام از بازار (Revenge Trading) و ضرر در معاملات می‌شود.

در فارکس روزانه باید انتظار چند پیپ سود را داشت؟استراتژی برنده: مسئله‌ای که باید بر آن تمرکز کنید

تمرکز معامله‌گران نباید بر تعداد پیپی باشد که روزانه می‌خواهند کسب کنند، بلکه در عوض باید بر موضوعی تمرکز داشته‌باشند که می‌توانند کنترل کنند .در معامله‌گری این موضوع به بحث رعایت‌کردن استراتژی بدون داشتن حس تردید و درگیرکردن احساسات مربوط می‌شود. زمانی که استراتژی خود را طراحی کردید، مهم‌ترین مسئله معامله‌کردن بر اساس آن است.
معامله‌گران نباید زمانی که در معامله‌ای موفق عمل می‌کنند، بیش از حد مغرور شوند و نیز زمانی که در معامله ضرر می‌کنند، نباید ناامید شوند و بدون توجه به این موضوعات باید برنامه معاملاتی خودشان را اجرا کنند. تمرکزکردن بر استراتژی به معامله‌گر این امکان را می‌دهد که از انتقام‌گرفتن از بازار خودداری کند. زمانی که برای هر روز تعداد پیپ مشخصی را هدف قرار می‌دهید، معاملاتی انجام می‌دهید که در آن هدفتان انتقام گرفتن از بازار است و این امر تبدیل به روال طبیعی می‌شود. علت این موضوع این مسئله است که تا زمانی که به هدف خود نرسیده باشید، سعی می‌کنید با انجام معاملات بیشتر خود را به هدف نزدیک‌تر کنید. بیش از حد معامله‌کردن (Overtrading) معمولا منجر به ضررهای بیشتر می‌شود. اگر معامله‌گر به استراتژی معاملاتی خود اعتماد و باور داشته ‌باشد، سود یا ضرری که در معامله متحمل می‌شود، چندان اهمیتی برایش نخواهد داشت. معامله‌گران باید از تغییردادن حجم معاملات‌شان و انتقام‌گرفتن از بازار برای جبران ضررهای‌شان اجتناب کنند.

معامله‌گری بر اساس تعداد پیپ در برابر معامله‌گری سودآور

این موضوع که در بازار فارکس به‌دنبال تعداد پیپ مشخصی برای هر روز باشیم شاید به‌نظر خوب باشد اما غیرواقع بینانه است. شرایط بازار دائما تغییر می‌کند و همین مسئله بدون این‌که متوجه شوید باعث می‌شود که نتوانید استراتژی معاملاتی‌تان را به طور ایده‌آل اجرا کنید. شما باید به‌دنبال موضوعاتی مثل رعایت‌کردن استراتژی معاملاتی‌تان و اجرای بدون نقص آن باشید، چون کنترل آن‌ها در دست شما است. پیشنهاد می‌کنیم که ابتدا با یک حساب معاملاتی دمو که اطلاعات قیمتی لحظه‌ای درستی را  ارائه کند، شروع به معامله‌گری کنید.

منبع: DailyFX

 

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

7 دیدگاه در “در فارکس روزانه باید انتظار چند پیپ سود را داشت؟
  1. Kuff گفت:

    ممنون برای این مطلب مفید

  2. HAMID گفت:

    عالی هستید

  3. وحید گفت:

    واقعا دیدگاهی که شما به تریدر های ایرانی دادین هیچ کانالی نداده.. امیدوارم همیشه موفق باشین

  4. افشین گفت:

    با سلام خدمت همگی دوستان عزیز utofx
    از زحمات و تلاش های شما در جهت آموزش و درج اخبار به روز بازار بزرگ فارکس برای فعالان
    ایرانی کمال تشکر را دارم و در تمامی کانال ها
    و شبکه های آموزشی واقعا شبکه شما با اختلاف
    به عنوان بهترین شبکه آموزش محور قرار دارد امیدوارم که این روند عالی ادامه دار باشد و در تمامی مراحل زندگی موفق و پیروز باشید.

    1. ادمین گفت:

      ممنونم دوست عزیز
      امیدواریم همه مخاطبین مثل شما ارزش مطالبی که میذاریم رو درک کنند

  5. علیرضا ولی پور گفت:

    سلام استاد محترم چگونه میتوانم باشما درتماس باشم

    1. ادمین گفت:

      توی اطلاعات کانال، لینک اکانت ادمین هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟