مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

ثبات در معامله گری؛ چگونه بدون یک استراتژی کامل در بازار دوام بیاوریم؟

 

ثبات در معامله گری؛ چگونه بدون یک استراتژی کامل در بازار دوام بیاوریم؟اسرار معامله‌گری پایدار: نکات مهم

وقتی صحبت از فرآیندهای معامله‌گری می‌شود، نمی‌توان اهمیت داشتن یک استراتژی معامله‌گری با ثبات را نادیده گرفت. دلیل این امر آن است که داشتن نوعی یکپارچگی در معامله‌گری منجر به اتخاذ تصمیمات معقول می‌شود. ایجاد مزیت در بازار یعنی این که یک سیستم معاملاتی پایدار داشته باشید که با ان احساس راحتی کنید نه اینکه سیستمی داشته باشید که ۱۰۰ درصد از پیپ‌های حرکت بازار را شکار کند.
در این مقاله اهمیت ابزارهای تحلیل مناسب و یک مدیریت ریسک را برای داشتن معامله‌گری با ثبات شرح می‌دهیم.

معامله‌گری پایدار چیست و چرا اهمیت دارد؟

معامله‌گری پایدار به ثبات و پایبندی یک فرد نسبت به مجموعه‌ای از اصول معاملاتی اشاره دارد. این پایبندی به معامله‌گر اجازه می‌دهد که مدیریت ریسک مناسب را حفظ و از انجام معاملات بیش از حد اجتناب کند. معامله‌گری پایدار ویژگی‌های مختلفی دارد که شامل موارد زیر است:

  • پیروی از استراتژی معاملاتی
  • تحلیل و بررسی
  • پرهیز از انجام معاملات بیش از حد زیاد یا بیش از حد کم
  • مدیریت ریسک مناسب
  • پیگیری و بررسی معاملات
    ثبات در معاملات به عنوان یک شتاب‌دهنده برای معامله‌گری موفق عمل می‌کند زیرا تاثیر احساسات در معاملات را کاهش می‌دهد. بی‌منطقی و بی‌نظمی اغلب منجر به نتایج ناپایدار می‌شوند، موضوعی که می‌توانید در نمودارهای زیر آن را مشاهده کرد.
    در نمودار زیر یک استراتژی بیش از حد ساده برای استفاده از اندیکاتور RSI برای تعیین زمان ورود/خروج در یک بازار رونددار را نشان می‌دهد. در نمودار دوم، از اسیلاتور CCI برای همان بازار استفاده شده است. همانطور که میبینید نمودار دوم تعداد قابل توجهی سیگنال خرید و فروش را نشان می‌دهد. (این سیگنال‌ها با مستطیل‌های آبی مشخص شده است)
    این مقایسه ساده نشان می‌دهد که چگونه تغییر در استراتژی می‌تواند تصمیمات و ثبات در معاملات را تحت تاثیر قرار دهد. البته این موارد تنها یک نمونه ساده است، معمولا استراتژی‌های معاملاتی بسیار پیچیده تر از نمونه‌های یادشده هستند، بنابراین دور شدن از استراتژی معاملاتی می‌تواند نتایج متغیری به همراه داشته باشد.
    اوسیلاتور RSI

اوسیلاتو CCI

چگونه می‌توان یک استراتژی معاملاتی پایدار ساخت؟

راه‌های مختلفی وجود دارد که معامله‌گران می‌توانند با استفاده از آنها رویکردی منسجم در معاملات خود اتخاذ کنند. برنامه‌ریزی پیش از شروع، استفاده از مدیریت ریسک و ثبت فعالیت‌های روزانه از مهم‌ترین این موارد است.
۱- یک برنامه معامله‌گری داشته باشید. یک برنامه تفصیلی چارچوب لازم برای «ادامه کار» یک معامله‌گر را فراهم می‌کند. جنبه‌هایی از معامله‌گری وجود دارد که معامله‌گر می‌تواند آنها را کنترل کند و مواردی نیز هست که هیچ کنترلی بر آنها ندارد. پیروی از روش تحلیل مینیمال یکی از روش‌هایی است که برای کنترل شخصی استفاده می‌شود و مانع از افتادن شما در تله «فلج شدگی در اثر تحلیل» می‌شود.
برای سادگی، توصیه می‌شود که معامله‌گران هنگام تحلیل حرکات قیمت، به چند روش متدولوژی/ابزاری پایبند باشند. راه‌های زیادی برای تحلیل بازارها وجود دارد اما هیچ کدام صد در صد درست یا غلط نیستند. نکته اصلی این است که در هرکدام از این روش‌ها که انتخاب کردید، ثابت قدم باشید.
۲-در هنگام انجام معاملات ثابت قدم باشید. روش‌های مختلفی برای مبادرت به ورود به معاملات وجود دارد. به عنوان مثال، وقتی یک بریک‌اوت رخ می‌دهد، بعضی معامله‌گران دقیقا پس از بریک‌اوت خرید می‌کنند بعضی دیگر منتظر می‌مانند یک کندل بالای خط روند بسته شود. هر یک از این دو سناریو خوب است اما نکته مهم این است که در روش معامله‌گری خود ثابت قدم باشید.
۳- مدیریت ریسک. مدیریت ریسک مهم‌ترین جنبه موفقیت در معامله‌گری است اما تعداد کمی از معامله‌گران موفق به اجرای درست آن می‌شوند. اگر معامله‌گر انتظار دارد به موفقیت پایدار دست پیدا کند، باید به طور مداوم بر رعایت آن استمرار داشته باشد. معامله‌گری تماما به احتمالات بستگی دارد. با در نظر گرفتن این نکته، اگر معامله‌گران در هر معامله نسبت ریسک مشخصی نداشته باشند، این احتماالات کاربردی نخواهند داشت.
به عنوان مثال، اگر یک معامله‌گر در یک معامله ۲ درصد سود کند و در معامله دیگر ۴ درصد زیان کند سپس در معامله دیگر ۱ درصد سود کند، این موضوع منجر به نتایج متغیر می‌شود (و در این مورد نتیجه زیان است). حتی اگر معامله‌گر در هفته سه معامله انجام دهد و دو معامله از آن سه معامله سود‌آور شود، اگر معامله‌گر نسبت ریسک به ریوارد خوبی نداشته باشد، ممکن است در نهایت ضرر کند.
۴- یک ژورنال معاملاتی داشته باشید. یک روش عالی برای اطمینان از ثبات قدم در معامله‌گری داشتن یک ژورنال معاملاتی (چه روزانه و چه هفتگی) است. نظارت بر فعالیت‌ها و عواملی که در تصمیمات تاثیرگذار هستند، به معامله‌گران  اجازه می‌دهد تا در استراتژی معاملاتی خود ثابت قدم بمانند. معامله‌گران باید به طور دوره‌ای معاملات خود را بررسی کنند تا بتوانند میزان پایبندی خود نسبت به برنامه معاملاتی را مشخص کنند.

منبع: DAILYFX

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

 

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟