بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

۱۰ دلیل ضرر معامله گران در بازارهای سهام و فارکس

ضرر10 دلیل اصلی برای ضرر در معاملات فارکس

۱- در صورتی که اشتباه معامله کرده باشید، هنگام خروج لجبازی به خرج می‌دهید: بعضی افراد تصور می‌کنند با عدم خروج از معامله از ضرر کردن امتناع می‌کنند. برای این افراد تا زمانی که از معامله خارج نشده باشند، واقعا ضرری رخ نداده است.

۲-تکبر بیش از حد برای قبول ضرر: هنگامی که شما در جهت اشتباه معامله می‌کنید، تصور می‌کنید با حفظ معامله، در نهایت بازار بر می‌گردد و به سود شما حرکت می‌کند اما در همین حال که منتظر هستید، زیان شما افزایش پیدا می‌کند.

۳- امید زیاد برای معکوس شدن حرکت قیمت: تصور می‌کنید بازار همیشه خلاف جهت شما حرکت نمی‌کند و در نهایت به نفع شما حرکت خواهد کرد.

۴- حجم بسیار بزرگ معامله: هرچه حجم معامله شما بزرگتر باشد، ضررهای احتمالی شما نیز بیشتر می‌شود. همچنین احتمال اینکه احساسات بر برنامه معاملاتی شما غلبه کند، نیز بیشتر می‌شود.

۵-خرید در یک روند نزولی: گاوها در یک بازار خرسی ضرر می‌کنند چرا که در چنین شرایطی بازار مدام کف‌ها و سقف‌های پایین‌تری ثبت خواهد کرد.

۶-فروش در یک روند صعودی: خرس‌ها نیز در یک بازار گاوی ضرر می‌کنند. چرا که در چنین شرایطی بازار مدام کف‌ها و سقف‌های بالاتری ثبت خواهد کرد.

۷-عدم استفاده از برنامه معاملاتی: نداشتن برنامه معاملاتی مطمئن‌ترین راه برای ضرر کردن در بازارهای مالی است.

۸-عدم استفاده از سیستم معاملاتی: اگر سیستم معاملاتی تست شده بر مبنای حرکات قیمیتی و مطمئن نداشته باشید، معاملات شما ماهیتی تصادفی و شانسی پیدا می‌کنند. ضررهای سنگین به خاطر همین ماهیت تصادفی در نقاط ورود و خروج رخ می‌دهد.

۹-پارامترهای بد در تعیین حجم معامله: اگر پارامترهای تعیین‌ کننده حجم معاملات شما بر اساس تاریخچه نوسانات و بدترین سناریو ممکن انجام نشود، می‌تواند ضررهای هنگفتی به شما تحمیل کند.

۱۰- عدم انضباط: حتی اگر روند معاملاتی بر مبنای سیتم خود داشته باشید اما نتوانید برنامه خود را با نظم و انضباط دنبال کنید، قطعا زیان‌های هنگفتی متحمل خواهید شد.

منبع: Newtraderu

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟