مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

آنچه می‌توانید از موفق ترین معامله گران دنیا بیاموزید

معامله گران موفقبهترین چیزها را در زندگی را تنها می‌توان از کسانی آموخت که ثابت کرده‌اند خودشان در انجام آن موفق بوده‌اند.  تا جایی که می توانید تلاش کنید از این افراد و آنچه که آنها ارائه می‌دهند یاد بگیرید.

این موضوع در تمام جنبه‌های زندگی ، از جمله بورس و معاملات فارکس کاربرد دارد.

موفق‌ترین معامله گران کارهایی انجام می‌دهند که اکثر مردم یا انجام نمی‌دهند یا آمادگی انجام آن را ندارند.

قبلا در مطلبی با عنوان ۹ اصل که باید هر معامله گر برای سودآوری رعایت کند با تجربیات و توصیه‌های Ezekiel Chew موسس مجموعه آموزشی Asia Forex Mentor آشنا شدیم؛ اکنون در این مقاله هفت نکته از موفق‌ترین معامله‌گران جهان را خواهید آموخت که باید در حرفه‌ی معامله‌گری و زندگی خود به‌کار گیرید.

  1. انتظار نتایج فوری نداشته باشید

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد، مخصوصاً تازه‌کارها دارند، این است که انتظار موفقیت فوری دارند.  هر کس که به جایی رسیده است، یک شبه به آنجا نرسیده است.

با نگاه به معامله گران موفق، می‌بینید که آنها با سخت کوشی به اوج رسیده‌اند. شاید فکر کنید، آنها خیلی سریع ثروتمند شده‌اند،  در حالی که شما تمام تلاش و زحمات آنها را که در مراحل اولیه کارشان کشیده اند، ندیده‌اید.

نگذارید کسی از شما بخواهد خلاف این فکر کنید.

  1. مسئولیت پذیر باشید

باید درک کنید که هر کاری انجام می‌دهید، مسئولیت آن به عهده شماست.  اگر تمام کارهای لازم برای این که یک معامله گر خوب شوید را انجام ندهید، نمی توانید انتظار داشته باشید که یک معامله گر خوب شوید.

یک مثال خوب در این باره تناسب اندام و کاهش وزن است. تا حالا چند بار شنیده‌اید که مردم بگویند می‌خواهند چند کیلو وزن کم کنند، اما اقدامی برای تغییر روش زندگی خود نمی‌کنند؟  چه اتفاقی می‌افتد؟ خوب آنها دقیقاً در همان وزن و جایی که هستند، باقی می‌مانند.

با خودتان صادق باشید.

بیشتر بخوانید: پنج توصیه مهم وارن بافت برای موفقیت

  1. با معامله‌گری مثل یک شغل یا کسب و کار برخورد کنید

معامله‌گران موفق می‌دانند که معاملات نخبگان فارکس یا معاملات درجه یک بازار سهام مربوط به کسانی است که با جنبه‌های مختلف معامله گری حرفه‌ای مانند یک کسب و کار برخورد می‌کنند.

اگر به معاملات فارکس یا سهام مثل یک سرگرمی نگاه کنید، نظم و انضباط را از دست خواهید داد در نتیجه ممکن است با بی‌احتیاطی ضرر سنگینی متحمل شوید.  معاملات با سود، هزینه و ریسک همراه است، دقیقاً مثل هر کسب و کار دیگری.  مطمئن شوید که با معاملات مثل یک کسب و کار واقعی برخورد می‌کنید.

  1. ژورنال معاملاتی داشته باشید

هر کاری که انجام می‌دهید را ثبت کنید و آن را یادداشت کنید. با این کار، می‌توانید تمام موارد موفقیت را برای استفاده در استراتژی های آینده ثبت و ردیابی کنید.

از طرف دیگر، داشتن ژورنال به شما این امکان را می‌دهد اشتباهات خود را ردگیری کنید. به این ترتیب، شما شواهدی از اشتباهات خود خواهید داشت، بنابراین می‌توانید استراتژی خود را بهبود ببخشید یا آن را کاملاً کنار بگذارید. ثبت سوابق بسیار مهم است.

  1. تحقیق کنید

برای تبدیل شدن به یک معامله گر موفق، باید آماده باشید که هر روز یاد بگیرید. بازارها دائما در حال تغییر هستند، پس شما هم باید از آخرین استراتژی‌های سرمایه‌گذاری مطلع باشید. هرآنچه را که یاد بگیرید به نوعی در آینده مورد نیاز خواهد بود. تحقیق کردن به شما این امکان را می‌دهد تا بر روی اطلاعات درست که ارزش مطالعه و پیگیری دارند، تمرکز کنید.

برای کسب برگ برنده در بازار، در جریان اتفاقات و دانش روز باشید.

  1. ثابت قدم باشید

در طول معاملات خود زمان‌هایی خواهید داشت که احساس می کنید کار بیش از حد تکراری و خسته‌کننده است.

با این حال، شما باید در رویکرد و اخلاق کاری خود ثابت قدم بمانید. بالاخره عادت می‌کنید. هر چیز و کسی که خوب و عالی شده، مانند شما دوران طولانی و خسته کننده‌ای را پشت سر گذاشته است، بنابراین شما تنها نیستید.

ثابت قدم بمانید و بپذیرید که ممکن است همه چیز تکراری شود.

  1. از شکست نترسید

هر معامله‌گر، تاجر و کارآفرینی به شکلی، نوعی شکست را تجربه کرده است. در واقع، شکست بخشی از روند موفقیت است.

آنچه افراد موفق را از بقیه متمایز می‌کند، یادگیری از شکست برای پیشرفت و رشد است. ممکن است با چالش‌هایی روبرو شوید، اما درست مثل سایر مشکلات قبلی در زندگی، می توانید بر آنها غلبه کنید.

شکست را در آغوش بگیرید و از آن به عنوان انگیزه‌ای برای موفقیت در آینده استفاده کنید.

منبع: newtraderu

بیشتر بخوانید: بهترین معامله گران دنیا در بازار سهام و فارکس

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟