بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل طلا در هفته چهارم فوریه: نظرات هفتگی تحلیلگران سایت کیتکو

تحلیل طلا در هفته چهارم فوریه: نظرات هفتگی تحلیلگران سایت کیتکو

تغییر سنتیمنت طلا به خرسی، پس از تست کف هشت ماهه

بر اساس جدیدترین نظرسنجی هفتگی کیتکو، احساسات در بازار طلا پس از سقوط قیمت‌ها به پایین‌ترین سطح هشت ماه گذشته و همچنین افزایش بازده اوراق خزانه، منفی شده است.

تحلیل‌گران وال‌استریت در کوتاه مدت، نسبت به فلزات گرانبها دیدگاه خرسی قاطعانه دارند و سرمایه‌گذاران خرد نیز به نظر می رسد که احساسات گاوی خود را به پایین‌ترین سطح طی چند سال اخیر رسانده‌اند.

با این حال، فراتر از عناوین اصلی، برخی از تحلیلگران معتقدند که قیمت طلا در کوتاه‌مدت حرکتی به سمت‌ پایین را تجربه خواهد کرد، چرا که افزایش بازده اوراق خزانه ممکن است فدرال رزرو را مجبور به دخالت و کنترل منحنی بازده کند.

ورود سرمایه به اوراق خزانه، بازده و سپس دلار را تضعیف می‌کند

آدریان دی، رئیس و مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی گفت:« افت طلا طولانی‌تر و عمیق‌تر از آنچه پیش‌بینی می‌کردم بوده است، اما ما به مرحله تسلیم نزدیک هستیم. جایی که فروشندگان می‌فروشند و دارندگان یا تسلیم می‌شوند و می‌فروشند و یا کنار می‌ایستند.»

دی اضافه کرد:« فروش طلا بیش از حد است، اما روند قیمت، همیشه با چشم‌انداز فاندامنتال همخوانی ندارد.»

وی گفت:« کف نزدیک است، بسیار نزدیک است، اما ممکن است در هفته دیگر یا قبل از چرخش طلا شاهد افت زیادی باشیم»

این هفته ۱۸ متخصص بازار در نظرسنجی وال استریت شرکت کردند. سیزده تحلیل‌گر یا ۷۱ درصد گفتند که آنها در هفته آینده بر روی طلا نزولی هستند. سه تحلیل گر یا ۱۷ درصد صعودی بودند و دو تحلیل‌گر یا ۱۱ درصد نیز بی‌طرف بودند.

در بخش معامله‌گران خرد، ۱۲۹۲ نفر در نظرسنجی آنلاین مین استریت شرکت کردند. از این افراد ۵۵۳ نفر یا ۴۳ درصد گفتند که به نظر آنها قیمت طلا صعودی خواهد بود ۵۱۲ نفر یا ۴۰ درصد معتقد بودند طلا باز هم سقوط می‌کند و ۲۲۳ نفر باقیمانده یا ۱۷ درصد بازار نوسانی را پیش‌بینی کردند.

تحلیل طلا در هفته چهارم فوریه: نظرات هفتگی تحلیلگران سایت کیتکو

نتیجه نظرسنجی کیتکو از تحلیگران وال استریت و مین استریت

احساسات صعودی طلا در بین سرمایه‌گذاران خرد از اوایل ماه می ۲۰۱۹، یعنی یک ماه قبل از شروع رشد بازار طلا به این میزان کم نبوده است.

در حالیکه طلا توانست از پایین‌ترین سطح خود در ماه ژوئن حمایت شود و کمی رشد داشته باشد اما باز هم طلا در پایان هفته‌ای که گذشت سقوط زیادی را تجربه کردن. قراردادهای معاملات آتی طلای ماه اوریل، آخرین بار در ۱۷۸۲.۷۰ دلار معامله شد که بیش از ۲ درصد کاهش نسبت به هفته گذشته را نشان می‌دهد.

به گفته بیشتر تحلیل‌گران بازار، بازار اوراق خزانه همچنان بزرگترین تهدید برای قیمت طلا در کوتاه مدت است. اگرچه فشار تورم در حال افزایش است، اما این موضوع با افزایش انتظارات از بهبود شدید اقتصاد جبران می شود. این احساس باعث افزایش بازده اوراق قرضه می‌شود و این خود نرخ بهره واقعی را افزایش می‌دهد.

اوله هانسن، رئیس استراتژی کالای بانک ساکسو گفت که حتی اگر بازار همچنان دلایل فاندامنتال برای حمایت قوی از طلا ببیند، نظر وی بر روی طلا همچنان نزولی خواهد بود.

وی گفت:« من دوست دارم روی طلا صعودی باشم. سرمایه‌گذاران پیش از چرخش قیمت طلا باید درد بیشتری را تحمل کنند. ما کامل متقاعد شده‌ایم که تورم روند صعودی غافلگیرکننده‌ای خواهد داشت و اگر این اتفاق رخ دهد، بازده واقعی تثبیت خواهد شد.»

البته احتمال کنترل منحنی بازده نیز وجود دارد. هانسن در این مورد گفت:«اگرچه کنترل منحنی بازده نیز ممکن است. اما انتظار ندارم فدرال رزرو تا زمانی که افزایش بازده، بازار سهام را تهدید کند، اقدامی انجام دهد.»

دیوید مادن، استراتژیست ارشد بازار در CMC Markets گفت که انتظار دارد قیمت طلا با افزایش بازده اوراق خزانه، کاهش یابد. او همچنین گفت که در مورد قیمت طلا در کوتاه مدت خوشبین است.

وی گفت:« با افزایش بازده، توجهات به سمت افزایش احتمالی نرخ بهره جلب می‌شوند و هنوز هیچ بانکی در سراسر جهان چنین چیزی نمی‌خواهد، بنابراین هنوز پتانسیل برای رالی طلا وجود دارد.

مادن گفت که سرمایه‌گذاران باید به دنبال بازی طلا در محدوده ۱۷۰۰ تا ۱۹۰۰ دلار به ازای هر اونس باشند. وی همچنین گفت که انتظار ندارد قیمت‌ها به ۲۰۰۰ دلار بازگردد زیرا اقتصاد جهانی نشانه‌هایی از بهبود را نشان می‌دهد.

اگرچه همچنان این پتانسیل وجود دارد که طلا یک ابزار پوشش ریسک باقی بماند، برخی از تحلیلگران خاطر نشان می‌کنند که اکنون طلا در حال رقابت با ارزهای دیجیتال است. جمعه ارزش بازار بیت کوین با شکستن سطح یک تریلیون دلار به یک نقطه عطف دست پیدا کرد.

کالین سیزینسکی، رئیس استراتژیست‌های بازار در  SIA Wealth Management گفت: «علاوه‌بر اطمینان بالای سرمایه‌گذاران در مورد بهبود اقتصادی، من فکر می‌کنم برخی از متقاضیان طلا، به عنوان جایگزینی برای پول کاغذی به بیت کوین و سایر رمزارزها روی آورده‌اند. به ویژه بیت کوین که اکنون بالای ۵۰ هزار دلار است.»

با این حال همه تحلیلگران در کوتاه مدت نظر نزولی نسبت به طلا ندارند. برخی از تحلیلگران موج فروش اخیر را بیش از حد می‌دانند و فکر می‌کنند ممکن است بازار یک جهش تکنیکال داشته باشد.

مارک چندلر، مدیرعامل Bannockburn Global Forex گفت:«فروش طلا تا ۱۷۶۰ دلار، پوزیشن‌های خرید بیشتری را فعال کرد. احتمالا در منطقه ۱۷۹۵-۱۸۱۰ یک آزمایش داشته باشیم. حرکت بالای ۱۸۲۰ می‌تواند چشم‌انداز تحلیل‌های تکنیکال را بهبود دهد. همچنین این ایده که در برخی محافل مطرح شده است و بیت کوین را طلای امروز می‌دانند و معتقد هستند که بیت کوین مقداری از تقاضا برای فلز زرد را کاهش داده است. من کمی نسبت به این ادعا شک دارم. حداقل می‌توانم بگویم زمان بیشتری برای این قضاوت نیاز است»

منبع: Kitco

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

7 دیدگاه در “تحلیل طلا در هفته چهارم فوریه: نظرات هفتگی تحلیلگران سایت کیتکو
  1. mkabir گفت:

    ممنون از آپدیت و به اشتراک گذاری چنین اطلاعاتی ارزنده ای

    1. ممنون از همراهی شما دوست عزیز

  2. آرمان شبان گفت:

    مرسی از وقتی که میذارید …. امیدوارم بتونید رسالت خودتون رو تکمیل کنید .

    1. ممنونم جناب شبان از همراهی شما

  3. علی گفت:

    از زحمتی که برای ترجمه این مقالات میکشید بسیار سپاس گذارم

    1. متشکرم
      امیدوارم مفید باشه براتون

  4. Mahan گفت:

    ممنون از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟