با ثبت نام در سایت یوتوبروکرز از سیگنال رایگان ما استفاده کنید 

بروکر ECN یا STP: کدام نوع بروکر برای معاملات فارکس بهتر هستند؟

صنعت فارکس به سرعت در حال رشد است. دلیل این رشد می‌تواند این موضوع باشد که در فارکس با سرمایه کم، احتمال کسب سود خوب وجود دارد. به همین علت مردم در سراسر دنیا به این صعنت علاقه‌مند شده‌اند.
بروکرهای پیشنهادی
بروکر لایت فایننس
بروکر لایت فایننس
بروکر آلپاری
بروکر آلپاری
amarkets
بروکر آمارکتس
بروکر CapitalXtend
بروکر CapitalXtend

صنعت فارکس به سرعت در حال رشد است. دلیل این رشد می‌تواند این موضوع باشد که در فارکس با سرمایه کم، احتمال کسب سود خوب وجود دارد. به همین علت مردم در سراسر دنیا به این صعنت علاقه‌مند شده‌اند.
اگر شما هم به معامله جفت ارزها علاقه دارید، برای شروع نیاز به یک بروکر فارکس دارید. معامله‌گران مبتدی به دلیل وجود بروکرهای متنوع در فارکس، معمولا در انتخابشان گیج می‌شوند. در این مقاله، در مورد دو نوع بروکر محبوب ECN و STP بحث می‌کنیم.

بروکر ECN

بروکرهای شبکه ارتباطات الکترونیکی (Electronic Communication Network) یا به طور مخفف ECN تصویر واضحی از سمت دیگر معامله را به ما می‌دهند. این نوع بروکر به معامله گران این امکان را می‌دهد تا ببینند در سمت دیگر معاملات آن‌ها چه کسانی هستند. این افراد می‌توانند، بانک‌های تجاری، صندوق‌های سرمایه گذاری ثابت، موسسات مالی و یا بازیگران اصلی باشند.
البته شما هزینه این شفاف‌سازی را پرداخت می‌کنید. این بروکرها، معمولا هزینه‌های زیادی دارند. حتی بهترین بروکرهای ECN نمی‌توانند برای مشتریان‌شان حساب معاملاتی میکرو لات را فراهم کنند.
اگر بروکر ECN ادعا کرد که می‌تواند این نوع حساب معاملاتی را برای شما فراهم کند، مطمئن باشید که این بروکر، بروکر ECN واقعی نیست. بروکرهای ECN واقعی شرایط خاصی برای فعالیت دارند. البته این بروکرها می‌توانند حداقل مقداری را برای شروع سرمایه‌گذاری به شما پیشنهاد دهند.
این نوع بروکرها، شرایط بازار یکسانی را برای تمام افراد فعال بازار مثل بانک‌ها، معامله‌گران خرد، و بازار گردانان (Market Maker) فراهم می‌کنند تا با یکدیگر معامله کنند.


بروکرهای ECN معتبر، بهترین قیمت‌ها را برای خرید و فروش به شما پیشنهاد می‌دهند. آن‌ها با نشان دادن حجم سفارشات، شرایط باراز را در پنجره‌ای جدا به شما نمایش می‌دهند. همچنین این بروکروها بهترین اسپردها (Spread اختلاف قیمت خرید و فروش) را فراهم می کنند و در هنگام معامله، قیمت خرید را افزایش نمی‌دهند تا اسپردها بیشتر شوند. درآمد این بروکرها فقط از کمیسیون معاملات شما است.

مزایای ECN

• به دلیل استفاده از منابع مالی مختلف، اسپردهای بهتری دارند.
• نقدینگی زیاد و قیمت‌گذاری مستقیم دارند.
• به دلیل اینکه سفارشات را دیگر فعالان بازار نیز می‌توانند ببینند، این بروکرها نمی‌توانند برخلاف مشتریان خود وارد معامله شوند
• تضاد منافع وجود ندارد (چون برخلاف معامله‌گران نمی‌توانند وارد معامله شوند).
• در پلت فرم‌های ECN معامله‌گران ناشناس هستند و نمی‌توان هویت آن‌ها را تشخیص داد. این موضوع به معامله‌گران کمک می‌کند که معاملات را با شرایط واقعی بازار انجام دهند و توسط استراتژی خاصی هدایت نشوند.
• در زمان انجام معاملات قیمت خرید افزایش پیدا نمی‌کند و اسپردها زیاد نمی‌شوند.
• معاملات سریع پردازش می‌شوند و انجام می‌گیرند.

معایب ECN

• برای هر معامله کمیسیون ثابت و زیادی باید پرداخت کنید.
• نیاز به سرمایه اولیه زیادی برای باز‌کردن حساب معاملاتی دارید.
• اسپردهای شناور، تعیین نقطه حد‌ضرر را برای شما سخت می‌کنند.

بهترین بروکرهای
پیشنهادی
با ما یک قدم جلوتر باشید

بروکرهای STP

بروکرهای پردازش مستقیم (Straight Through Processing) یا STP، سفارشات شما را به طور مستقیم به طرف مقابل ارسال می‌کند و برایش اهمیتی ندارد که این شخص از چه نوع بروکری استفاده می‌کند. این نوع بروکر برای انجام معاملات علاوه بر اسپرد از شما کارمزد نیز دریافت می‌کند.
بهترین مزیت بروکر STP این است که برای شما اسپرد ثابت و شناور فراهم می‌کنند تا از بین آن‌ها انتخاب کنید. البته، برخلاف بروکرهای ECN، این بروکرها می‌توانند بر‌خلاف شما وارد معامله شوند. به طور کلی بروکر‌های STP را جزء بروکرهای شفاف محسوب می‌کنند.
این بروکرها سفارشات مشتریان را با سرعت بیشتر و قیمت بهتر انجام می‌دهند. بهترین بروکرهای STP، نقدینگی زیادی دارند و از ساختار بازار بین بانکی استفاده می‌کنند.

مزایای STP

• پردازش و انجام سریع معاملات
• نشان دادن قیمت واقعی جفت ارز
• انجام خودکار سفارشات
• به نسبت باقی بروکرها ریسک کمتری دارند.
• روندهای کنونی بازار را به ما نشان می‌دهند.

معایب STP

• قیمت‌ها به سرعت و در عرض چند ثانیه ممکن است تغییر کنند.
• تضاد منافع به شدت وجود دارد (به دلیل این‌که می‌توانند خلاف جهت معامله‌گران وارد معامله شوند).

بروکر ECN یا STP کدام بهتر است؟

مطالب بالا می‌توانند در فهمیدن تفاوت بین این دو بروکر به شما کمک کنند. هر دو بروکر مزایا و معایب خودشان را دارند.
برای انتخاب کردن بین این دو بروکر، ابتدا باید هدف و بودجه خود را تعیین کنید.
برای مثال اگر در ابتدای فعالیت‌تان بودجه محدودی دارید، بهتر است از بروکر STP استفاده کنید. این بروکرها، هزینه زیادی برای باز کردن حساب و معاملات، از شما نمی‌گیرند.
اما اگر بودجه کافی دارید و پلتفرم معاملاتی شفافی می‌خواهید، می‌توانید از بروکرهای ECN استفاده کنید.
بروکرهای ECN برای باز کردن حساب معاملاتی هزینه بیشتری دریافت می‌کنند. به این دلیل که این نوع بروکرها فقط از کمیسیون درآمد دارند، برای انجام هر معامله مقدار قابل توجهی کمیسیون دریافت می‌کنند. البته در عوض فرصت‌های معاملاتی زیادی برای کسب درآمد در فارکس، برای شما مهیا می‌کنند.
کار با بروکرهای STP راحت‌تر است، و سریع‌تر سفارشات شما را انجام می‌دهند. با این حال چون می‌توانند برخلاف مشتریانشان وارد معامله شوند، تضاد منافع زیادی با مشتریان خود دارند. از این لحاظ بروکرهای ECN مناسب‌تر هستند. چون برخلاف مشتریانشان معامله نمی‌کنند و پروسه معاملات را به طور شفاف به شما نشان می‌دهند.
در شرایط کنونی پیدا کردن بروکر ECN واقعی، کار سختی است اما می‌توانید بروکری پیدا کنید که ترکیبی از ECN و STP باشد.

منبع: Forextradingbig

ترتیبی که یوتوبروکرز برای خواندن مطالب سری بروکر و انواع بروکر به شما پیشنهاد می‌کند:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *