بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

چگونه با داشتن برنامه به یک معامله گر بهتر تبدیل شویم؟

معامله گر با برنامههیچ ماده جادویی برای ساختن یک معامله گر عالی وجود ندارد. تنها چیزی که می‌دانیم این است که یک سری حقایق کلیدی وجود دارند که باید آنها را رعایت کنیم تا در معامله با دارایی واقعی خود، آماده، کارآمد و محتاط باشیم.

حتی با سوادترین معامله‌گران نیز گاهی اوقات قربانی تصمیمات احساسی خود می‌شوند چرا که ما انسان هستیم و گاهی تسلیم احساست خود می‌شویم خصوصا وقتی می‌خواهیم پول خود را به خطر بیندازیم.

بنابراین بهترین رویکردهایی که می‌توانیم استفاده کنیم تا معامله بهتری داشته باشیم چیست؟

عملگرا باشید: به تصویر کلان نگاه کرده و سعی کنید بین رویدادهای خبری ارتباط برقرار کنید تا در صورت بروز فرصت‌های معاملاتی بتوانید آنها را تشخیص دهید.

منطقی تحلیل کنید: هنگامی که به صورت منطقی شروع به تحلیل می‌کنید، گرفتن تصمیمات درست در معامله‌گری به امری طبیعی تبدیل می‌شود

معامله نکنید که معامله کرده باشید: بازار بی ثبات است و ما فقط می‌توانیم با چیزی که می‌بینیم معامله کنیم. ممکن است بعضی روزها چند معامله داشته باشیم و گاهی اوقات به مدت دو هفته هیچ معامله‌ای در کار نباشد. در این حالت بهترین کار این است که منتظر موقعیت‌هایی باشید که با استراتژی معامللاتی شما منطبق باشد. باز کردن معاملات تصادفی در دراز مدت به شما ضرر می‌زند.

اشتباهات خود را درک کنید: حتی با تجربه ترین معامله‌ گران نیز مرتکب اشتباه می‌شوند، پس مهم است که بتوانید منطق این اشتباهات را درک کنید. اشتباهات رایج در معامله‌ گری شامل معامله در بازارهای متعدد، وارد شدن به معامله با حجم نامتناسب و استفاده از لوریج (leverage) بیش از حد، می‌شوند.

محدودیت‌های خود را مشخص کنید: اطمینان حاصل کنید که لیستی از قوانین برای خود ایجاد کرده و به انها پایبند هستید. سعی کنید نسبت ریوارد به ریسک (RiskReward Ratio) خود را در زمان بازکردن معامله درک کرده و مطمئن شوید که با توجه به این نسبت از آن معامله خارج خواهید شد. تعیین نقطه حد سود (Take Profit) و حد ضرر (Stop Loss) می‌تواند به شما کمک کند تا احساسی معامله نکنید.

ریسک خود را مدیریت کنید: عقل سلیم می‌گوید که تنها مقداری از پول خود را سرمایه‌گذاری کنید که توانایی از دست دارن آن را دارید. بسیاری از معامله‌گران تصور می‌کنند پس از چند معامله موفق شانس همیشه با آنها باقی خواهد ماند اما هرگز اینگونه نیست. به محدودیت‌های خود پایبند باشید و با مدیریت ریسک (Risk Management) از پول خود مراقبت کنید.

برنامه معاملاتی را ساده طراحی کنید: برنامه معاملاتی (Trading Plan) خود را بیش از حد پیچیده نکنید. استفاده از تعداد زیادی اندیکاتور (Indicator) و ابزارآلات معاملاتی دیگر می‌تواند شما را از برنامه ریزی‌های اولیه‌تان دور کند. هر چه تعداد این ابزارها بیشتر باشد پیچیدگی برنامه معاملاتی شما بیشتر می‌شود و ممکن است موجب شود تعداد زیادی معامله را به طور همزمان باز کنید. همچنین ممکن است اندیکاتورهای متعدد سیگنال‌های ضد و نقیض صادر کنند.

حد ضرر متحرک: هیچکس نمی‌خواهد یک معامله سودده به یک معامله زیان‌ده تبدیل شود بنابراین همیشه از یک حدضرر متحرک (تریلینگ استاپ Trailing Stop) استفاده کنید.

یادگیری را ادامه دهید: به عنوان یک معامله ‌گر باید همواره به دنبال یادگیری باشید. خود را آموزش داده و پس از اتمام یک معامله آن را تحلیل کنید. با داشتن یک ژورنال معاملاتی (Trading Journal) می‌توانید نکات مثبت و منفی استراتژی معاملاتی خود را پیدا کنید.

مواردی که ذکر شد برای داشتن معاملات سالم و خوب کافی نیست، اما برای شروع کافی است. وضعیت معاملاتی شما هرچه باشد باید مطمئن باشید که ذهن‌تان متمرکز است. معامله‌ گری کار آسانی نیست، اما می‌توانید با کمی نظم، انعطاف‌پذیری و عزم راسخ نحوه کنترل احساست خود را یاد بگیرید.

منبع Forexlive

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

بیشتر بخوانید:

 

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟